Project CARS 3 – hejt z miłości. 13 niezłych gier, które gracze znienawidzili

Krzysztof Mysiak

Project CARS 3 – hejt z miłości

Project CARS 3 w liczbach (wersja PC, stan na rok 2020)

  1. Średnia ocen krytyków w serwisie Metacritic: 68%
  2. Średnia ocen graczy w serwisie Metacritic: 3,1/10
  3. Średnia ocen graczy w serwisie GRYOnline.pl: 5,7/10
  4. Pozytywne recenzje na platformie Steam: 53%

Chyba jeszcze nigdy nie byłem tak bliski tego, by stanąć z hejterami w jednym szeregu. By zająć pozycję pod oknami Slightly Mad Studios i ciskać w ich stronę cegłówkę za cegłówką, akcentując każdy rzut pytaniem. Łup! Jak mogliście obiecać fanom grę „dwa razy lepszą” od Projectu CARS 2? Łup! Czemu upieraliście się, że to nadal będzie symulacja, podczas gdy wycięliście prawie wszystko, co symulacyjne? Łup! Nie mogliście zostawić nawet uszkodzeń samochodów? Łup! I dlaczego, och, dlaczego nie nadaliście tej grze innego tytułu? Łup! Brzdęk! Trzask!

Tak, ja też opłakuję fakt, że seria Project CARS odwróciła się plecami do szlachetnego towarzystwa „simracerów”, by dogodzić niższym (?), arcade’owym gustom. Spróbujmy jednak na moment przestać patrzeć na PC3 przez pryzmat zamiłowania do realizmu i przyjrzyjmy się tej pozycji z chłodną głową. Co wówczas ujrzymy? Dzieło, które ma zadatki na bardzo dobrą grę wyścigową – wyposażoną w świetny model jazdy (w którym wciąż pobrzmiewają echa chwalebnej, symulacyjnej przeszłości cyklu), bogatą zawartość i całkiem niezły tryb kariery. Gdyby nie zatrważająca liczba błędów i innych niedoróbek, to wciąż mógłby być hit.

Tak czy owak pozostaje już tylko żywić nadzieję, że studio Slightly Mad będzie jeszcze miało szansę zrehabilitować się w oczach fanów. Niestety, nadzieja ta ledwie się tli. Mam bowiem wciąż w pamięci losy zespołu Evolution Studios (MotorStorm, DriveClub), który również najpierw został adoptowany przez rodzinę Codemasters, a potem wydziedziczony – czyt. wylany na bruk – po tym, jak stworzył produkt (OnRush), który nie zawojował rynku. Wiele wskazuje na to, że Project CARS 3 też nie podbije już list przebojów. Czyżby kolejne utytułowane studio wyspecjalizowane w tworzeniu „samochodówek” miało wkrótce przestać istnieć? I czy stałoby się inaczej, gdyby nie hejt fanów?

Fallout 4

Fallout 4

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 10 listopada 2015

Informacje o Grze
6.9

GRYOnline

6.6

Gracze

8.3

Steam

8.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

272

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Która z tych 11 gier najmniej zasługiwała na totalną krytykę graczy?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl