Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Piranha Bytes
i
Publicystyka 25 września 2022, 11:30

6 sekretów z Gothica, o których mogliście nie mieć pojęcia

Mimo ponad dwóch dekad na karku, pierwszy i drugi Gothic wciąż potrafią skrywać tajemnice – nierzadko tam, gdzie gracze przestali ich szukać. Oto sześć ciekawych sekretów Gothica, których możecie nie znać.

Spis treści

Piracka wdzięczność

  1. Gra: Gothic 2: Noc Kruka
  2. Rozdział: I / II / III
  3. Wymagane kody: nie

Jedną z charakterystycznych cech serii Gothic – jak i gier studia Piranha Bytes w ogóle – są zadania polegające na zdobyciu uznania członków danej frakcji, by następnie móc się do niej przyłączyć. W „jedynce” zdobywaliśmy zaufanie cieni w Starym Obozie, w „dwójce” najemników z farmy Onara, natomiast w Nocy Kruka – piratów, mających obóz na plaży w Jarkendarze. Do tej ostatniej gildii nie dołączaliśmy „oficjalnie”, jak do straży miejskiej bądź nowicjuszy, jednak strój pirata dało się pozyskać, natomiast za wejście do znajdującego się za palisadą obozu trzeba było zapłacić.

Domyślnie pilnujący bramy Henry żądał od Bezimiennego pięciuset sztuk złota. Jako że do Jarkendaru trafiamy w drugim lub trzecim rozdziale gry, taka suma nie powinna być dla nas ogromną fortuną. Po co jednak płacić za coś, co można zdobyć zupełnie za darmo? Owszem, jest to możliwe, choć sam jeszcze do niedawna byłem przekonany, iż z pewną kwotą trzeba się po prostu rozstać – tak jak na początku gry, gdy chcemy kupić od Lobarta strój farmera, którego cenę da się obniżyć maksymalnie do trzydziestu sztuk złota.

PATELNIA NA WAGĘ DOŚWIADCZENIA

Inne zadanie, którego odłożenie w czasie ma całkiem ciekawe konsekwencje, to „Patelnia dla Hildy” Zgadza się, chodzi o ten banalny quest, zlecenie od żony Lobarta w pierwszej godzinie Gothica II. Kobieta daje nam dwadzieścia sztuk złota i prosi, byśmy kupili jej za nie nową patelnię u wędrownego handlarza. W nagrodę za fatygę otrzymujemy pięćdziesiąt punktów doświadczenia i zniżkę na strój farmera. Jeśli jednak nie wywiążemy się z zadania od razu, tylko zostawimy je sobie na któryś z końcowych rozdziałów gry (poza szóstym), na nasze konto wpadnie jedynie dwadzieścia pięć punktów doświadczenia, a Hilda ostro zruga Bezimiennego.

Wstęp do obozu piratów może być jednak darmowy, jeśli wcześniej wykonamy dla nich pięć zadań – łatwo więc policzyć, że jedno jest warte sto monet. Sęk w tym, iż jeszcze łatwiej ulec przeświadczeniu, jakoby Henry uwzględniał jedynie cztery misje, mianowicie przyniesienie wiadomości od drwali, wybranie się na polowanie z Jackiem Aligatorem, dostarczenie mięsa dla Morgana i zabicie kilku bandytów w pobliskiej wieży. Po ich wykonaniu pirat był w stanie wpuścić nas do obozu za jedyne sto sztuk złota.

Zostało jeszcze 38% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która gra z cyklu Gothic jest Twoim zdaniem najlepsza?

26,1%
Gothic
48,9%
Gothic II
25%
Gothic 3
Zobacz inne ankiety
13 ukrytych zakończeń gier, które zapadły nam w pamięć
13 ukrytych zakończeń gier, które zapadły nam w pamięć

Są gry, które poza zwykłym zakończeniem oferują coś więcej. Mowa o tych sekretnych, czasami podanych w odmiennym tonie od całości, a czasami rzucających więcej światła na całe uniwersum. Przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych z nich.

Oto 7 moich ulubionych questów z Gothica
Oto 7 moich ulubionych questów z Gothica

Kultowy Gothic nie byłby nigdy tak popularny, gdyby nie świetnie zaprojektowane zadania, których musieliśmy się podjąć. Oto siedem moich ulubionych questów z Gothica.

Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach
Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach

Twórcy uwielbiają chować w swoich grach różne sekrety, następnie długo poszukiwane przez najwierniejszych fanów. Niektóre tajemnice potrzebowały wielu lat, nim udało się je rozwikłać.