Pierwszy przy skrzyni. 6 sekretów z Gothica, których możecie nie znać

- 6 sekretów z Gothica, o których mogliście nie mieć pojęcia
- Pierwszy przy skrzyni
- Ork i owca
- Pokorny paladyn
- Piracka wdzięczność
- Wilk syty
Pierwszy przy skrzyni
- Gra: Gothic 2 / Gothic 2: Noc Kruka
- Rozdział: I
- Wymagane kody: nie
O kolejnym sekrecie dowiedziałem się mniej więcej rok temu od Pawła „Cruisera” Klimesza, którego możecie kojarzyć z materiałów oraz streamów na kanałach tvgry i tvgry+. Brak wiedzy znów muszę wytłumaczyć swoim immersyjnym podejściem do Gothica, objawiającym się między innymi tym, że nawet gdy wiem, dokąd powinienem się udać, by wykonać dane zadanie, wciąż usiłuję grać tak, jakbym miał z nim do czynienia po raz pierwszy – bo przecież Bezimienny nie posiada mojego doświadczenia (tak, wiem, że to głupie).
Dlatego obierając ścieżkę Maga Ognia i przystępując do Próby Ognia, a konkretnie do misji zlecanej przez Pyrokara, która polega na podążaniu za znakami Innosa i odnalezieniu skrzyni z pustą runą, zwykle wędrowałem od kapliczki do kapliczki, po drodze spotykając innych nowicjuszy, a u celu mierząc się z Agonem. Ten zawsze mnie wyprzedzał, docierając przede mną do skrytej za chaszczami jaskini, a ja myślałem, że tak po prostu musi być.

Okazuje się, że jednak nie. Jeśli dostaniemy się na miejsce odpowiednio szybko (polecam skok do wody z przyklasztornego mostu), w dodatku nie rozmawiając po drodze z żadnym z nowicjuszy – tj. ani z Igarazem, ani z Ulfem – znajdziemy się przy skrzyni z pustą runą przed Agonem. Ten będzie na nas czekał później tuż obok wylotu jaskini. Stoi na tyle blisko, że raczej nie da się go ominąć, i zaczepia Bezimiennego następującymi słowami:
Znalazłeś kryjówkę przede mną. To niemożliwe... Tak nie powinno być! Nie pozwolę na to. Nikt nawet nie znajdzie twoich zwłok.
Potem Agon rzuca się na protagonistę. Niemniej pusta runa jest w naszym posiadaniu, a nie w jego. Co za tym idzie, nie trzeba z nim walczyć, by ją przejąć – można wykorzystać miksturę szybkości bądź zębate ziele, by uciec wściekłemu nowicjuszowi i uniknąć starcia. Może być to przydatne zwłaszcza w przypadku osób, którym pojedynki z NPC sprawiają problem. Cały ten sekret da się natomiast określić jako drobną zamianę ról, niemniej nie sposób go nie docenić, natrafiając nań po dwóch dekadach grania w Gothica II.
PRZEDMIOTY TYLKO DLA MAGA OGNIA
Grając w Gothica 2 Magiem Ognia, możemy zdobyć dwa przedmioty niedostępne dla żadnej innej klasy (nie licząc szat czy run). Pierwszym z nich jest amulet przyzywania dusz, chroniący Bezimiennego przed czarnym spojrzeniem poszukiwaczy. W trzecim rozdziale gry stworzyć może go dla nas inny Mag Ognia – Karras, po tym, jak pomożemy mu zgłębić wiedzę o tych mrocznych sługach Beliara (w ten sposób dowiadujemy się, że są oni opętanymi członkami nieistniejącego już bractwa Śniącego). Co ciekawe, rzeczony amulet wystarczy mieć w ekwipunku, aby działał – nie musi być założony.
Drugi przedmiot to zwykły kamień runiczny – znajduje się on jednak w skrzyni, na którą natrafiamy w jaskini położonej pod mostem prowadzącym z Khorinis do gospody Martwa Harpia, grając każdą dostępną klasą postaci. Otworzyć (bez kodów) można ją jednak tylko jako Mag Ognia. Wcześniej trzeba wykonać zadanie „Pazury zębacza” dla Lutero, kupca z Górnego Miasta. Kapłana Innosa nagradza on kluczem właśnie do owego kufra.