Abzu. 15 pięknych indyków. Hity AAA mogą im zazdrościć
- 15 przepięknych gier indie. Wiele hitów AAA może im pozazdrościć
- The Ascent
- Ori and the Blind Forest
- Journey
- Abzu
- Firewatch
- The Vanishing of Ethan Carter
- Sable
- GTFO
- No Man’s Sky
- Cuphead
- Death’s Door
- Hollow Knight
- Monument Valley
- Outer Wilds
Abzu

- Gatunek: przygodówka
- Silnik: Unreal Engine 4
- Muzyka: Austin Wintory
Gra została oparta na mitologii sumeryjskiej – w szczególności na micie o bogini oceanów Tiamat i bogu świeżej wody Abzu. We wczesnej fazie produkcja ta miała umożliwiać podróż przez ocean z perspektywy nurka z określoną ilością tlenu w butli. Z czasem twórcy uznali to jednak za niewystarczająco zajmujące i usunęli jakiekolwiek biologiczne limity protagonisty, oddając mu głębiny do niemal niczym nieograniczonej eksploracji.
Kiedy Abzu zaczynało powstawać, Unreal Engine 4 dopiero wchodził na rynek. Twórcy obawiali się więc, czy poradzą sobie z wprowadzeniem do gry wszystkiego, co chcieli. Z pomocą przyszedł im jednak Derek Cornish – inżynier, który na potrzeby tego konkretnego projektu usprawnił ów silnik. Dzięki temu możemy podziwiać w grze pełnię jego możliwości – trzeba przyznać, że robi to ogromne wrażenie!
Obsypany nagrodami został soundtrack do Abzu – kompozytorowi udało się zdobyć w 2016 roku między innymi statuetkę za „najlepszą oryginalną ścieżkę dźwiękową do gry lub widowiska interaktywnego” przyznawaną przez prestiżowe stowarzyszenie International Film Music Critics Association. Zresztą mniejsza o nagrody. Kawałków Wintory’ego można po prostu słuchać w nieskończoność także poza grą.
SUBNAUTICA

Subnautica nie czerpie z sumeryjskiej mitologii, ale w gruncie rzeczy bardzo przypomina Abzu. W ciągu kilku lat produkcji gra ze stosunkowo małego projektu wyewoluowała w prawdziwą podwodną piaskownicę. Gracze wciąż narzekają na pojawiające się niekiedy bugi, ale trzeba przyznać, że przynajmniej wizualnie Subnautica zachwyca.
