Odcinanie sobie palca ręczną piłką. 13 scen z gier, które zmrożą Wam krew w żyłach
- 13 scen z gier, które zmrożą Wam krew w żyłach (i herbatę na biurku)
- Ósma kartka w Slenderze (i pierwsza też)
- Taśma wideo w Silent Hill 2
- Powrót Alice Liddell do Krainy Czarów
- Pożegnanie Szóstki i Mono
- Uformowanie się mięsnej ludzkiej kuli
- Ucieczka Jacka z Innsmouth
- Świetlikowy plot twist
- Pierwsze zabójstwo Susan
- Odcinanie sobie palca ręczną piłką
- Oczekiwanie na odejście potwora z Amnesii
- Przekonywanie Śmierci, by zabijała ludzi
- Ostatnie spotkanie z Moniką
Odcinanie sobie palca ręczną piłką

- Tytuł gry: Heavy Rain
- Producent: Quantic Dream
- Rok wydania: 2010
- Platformy: PS3, PS4, PC
- Konwencja: kryminał przygodowy
- Co najbardziej przeraża: dosłowność
UWAGA SPOILER!
Ta strona zawiera kilka dość poważnych spoilerów dotyczących fabuły gry Heavy Rain.
Trudno uwierzyć, że Heavy Rain ma już ponad dekadę na karku. Ta rewolucyjna przygodówka z miejsca stała się przebojem dzięki brutalnej, angażującej emocjonalnie historii (według niektórych aż za bardzo) i trudnym wyborom, których trzeba dokonać, by posunąć się w fabule naprzód. Albo ich nie dokonywać, co ze względu na zastosowane rozwiązania gameplayowe również przyniesie określone konsekwencje. W Heavy Rain w przeciwieństwie do wielu podobnych gier nie możemy odłożyć ciężkiej decyzji na później – zostajemy przez twórców zmuszeni do podjęcia działania tu i teraz.
Jednym z najlepszych przykładów takiego mechanizmu jest scena, w której mamy kilka minut na odcięcie sobie palca. Trudnością nie wydaje się sam fakt fizycznego dokonania amputacji – dysponujemy całkiem ostrą piłką, ale decyzja o okaleczeniu bohatera, którą musi podjąć gracz. Na pewno w ostatniej chwili ktoś odwiedzie nas od tego pomysłu. Na pewno nie będziemy musieli tego robić. Na pewno – myślimy.
Czas jednak nieubłaganie upływa i w końcu nie mamy wyjścia. Naprawdę trzeba to zrobić. Oczywiście, jeżeli podchodzimy do gry zupełnie bez emocji, nie stanowi to większego problemu. Jeżeli jednak przeżywamy rozterki bohaterów podobnie jak własne, najpewniej moment, w którym pokierujemy ruchem piłki ręcznej, stanie się jednym z najbardziej traumatycznych w historii naszej osobistej przygody z elektroniczną rozrywką.

Na długo przed tym, nim mainstream zainteresował się podobną tematyką, powstało głośne, choć trochę już zapomniane I Have No Mouth, and I Must Scream. Scenariusz tej wydanej w 1995 roku gry bazował na powieści Harlana Ellisona. Choć sama książka przeraża na co najmniej kilku różnych płaszczyznach, odsłona na komputery osobiste wzbogaciła scenariusz o interaktywność. Dzięki temu twórcom udało się dać graczowi wybór. I tak nieprzyzwyczajeni jeszcze do co bardziej nieoczywistych decyzji nieszczęśnicy dokonywali w trakcie rozgrywki aktów tortur na bohaterach, choć wcale nie musieli tego robić.
