W ciągu ośmiu lat ukazało się dziewięć odsłon Assassin’s Creed. 12 rzeczy, które powstały SZYBCIEJ niż Cyberpunk

Maciej Pawlikowski

55

W ciągu ośmiu lat ukazało się dziewięć odsłon Assassin’s Creed

  1. Czas trwania: 7 lat i 11 miesięcy
  2. Okres: listopad 2007 – październik 2015

Tak, w latach 2007–2015 przynajmniej dziewięć razy użyto techniki kopiuj-wklej. Pierwsza część opowiadała, jakkolwiek wyda się to Wam z dzisiejszej perspektywy podejrzane, o islamskim terroryście, który mordował chrześcijan. Twierdził jednak, że robi to w słusznej sprawie, w której kompletnie nie chodziło ani o islam, ani o chrześcijaństwo. Gdyby moment wydania pierwszego Assassin’s Creed wyznaczał początek tworzenia Cyberpunka, w momencie premiery dzieła CDPR gralibyśmy już w Assassin’s Creed: Syndicate’a.

Nie żebym tutaj był złośliwy i mówił: hej, oni mogą, a Wy nie! Otóż uważam całkowicie odwrotnie: dobrze się dzieje, że CD Projekt RED nie wydał dziewięciu Wiedźminów. Albo ośmiu Wiedźminów i jednego Cyberpunka. Ilość nie zawsze idzie w parze z jakością, wie to każdy, kto patrzy na rosnącą liczbę mieszkańców Ziemi.

Gdybym przeznaczył czas, który spędziłem z serią Assassin’s Creed, na budowę domu, miałbym dzisiaj dwie posiadłości nad morzem i magnacki dworek pod Krakowem. Całe dnie poświęcałbym na spacery w szytym złotą nicią kubraczku i koszuli z żabotem. Byłbym być może znacznie szczęśliwszy, niż jestem po próbie złapania uciekających przede mną znajdziek w Assassin’s Creed III. Ale już tak zupełnie serio: produkcje te mają mnóstwo wspaniałych momentów i jest naprawdę dużo powodów, aby w nie zagrać. Po prostu mamy chyba zbyt wiele okazji, aby to robić. Za często widzę tę nazwę w propozycjach wydawniczych na następny rok.

CZY WIESZ, ŻE...

Duke Nukem Forever nie został stworzony szybciej niż Cyberpunk 2077. Gra dokończona przez Gearbox Software powstawała 14 lat. Zapowiedziano ją w 1997 roku (był to czas, w którym Polska zyskała dostęp do oceanu za sprawą powodzi stulecia, a mały Maciej Pawlikowski, autor tego artykułu, biegał z wiadrami wody, próbując ratować zalewany dom). Grę po naprawdę wielu prawnych perturbacjach, zmianie silników i koncepcji wydano w 2011 roku. Produkcja ta okazała się spektakularną klapą i pamiętamy ją dziś przede wszystkim jako „najdłużej powstającą grę w historii”.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 10 grudnia 2020
Cyberpunk 2077 - Encyklopedia Gier
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

227

Maciej Pawlikowski

Autor: Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl