Disney zdążył wskrzesić, a potem zabić Gwiezdne wojny. 12 rzeczy, które powstały SZYBCIEJ niż Cyberpunk

Maciej Pawlikowski

55

Disney zdążył wskrzesić, a potem zabić Gwiezdne wojny

  1. Czas trwania: 7 lat i 2 miesiące
  2. Okres: październik 2012 – grudzień 2019

Tutaj policzyliśmy czas od zakupu praw do premiery trzeciej części najnowszej trylogii. Sama produkcja filmów trwała jeszcze krócej.

W 2012 roku Disney nabył prawa do ukochanej marki, która uczy, że w przestrzeni kosmicznej rozchodzi się dźwięk. Kojarzycie te znaną serię – opowiada o religijnej sekcie kolesi w workach po kartoflach, którzy skaczą od planety do planety, gadając szykiem przestawnym o Mocy i wymachując mieczami w kolorach RGB. Po drodze oczywiście coś tam jeszcze się dzieje, ktoś się rodzi, ktoś umiera, ktoś zdradza, ktoś się zakochuje (nie zawsze do końca legalnie), a w finale jest walka i defilada zwycięzców. I tak od 43 lat.

W 2012 roku jednak sytuacja Gwiezdnych wojen wcale nie była taka kolorowa. Od 2005 roku nie widzieliśmy wówczas nowego filmu z tej serii. Trylogia prequeli pozostawiła po sobie pustkę i trudno było o nową nadzieję. Gdy Disney nabywał prawa do marki, mógł z nią zrobić, co tylko chciał.

I zrobił. Trzy filmy głównej serii oraz dwa opowiadające osobne historie były dla kultowej marki szansą na nowe życie i momentami nawet mogliśmy tak sądzić. Niestety, w końcu Ostatni Jedi, a później Skywalker. Odrodzenie wbiły nas w fotel kinowy z taką siłą cringe’u i żenady, że na otarcie łez pozostał już tylko Mandalorian. I to w serwisie, którego nie ma w Polsce...

Ej serio, Disney – ta cholerna szarża gwiezdnej husarii – co to u diabła było?

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 10 grudnia 2020
Cyberpunk 2077 - Encyklopedia Gier
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

227

Maciej Pawlikowski

Autor: Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl