- 11 niedocenionych seriali, które warto nadrobić
- Kacze opowieści (DuckTales)
- Newsroom
- U nas w Filadelfii (It’s always sunny in Philadelphia)
- The OA
- Kleszcz (The Tick)
- Mr. Robot
- Carnivale
- Hannibal
- Nawiedzony dwór w Bly (The Haunting of Bly Manor)
- Bates Motel
Hannibal

- Premiera: 2013
- Sezony: 3
- Gdzie obejrzeć: Obecnie niedostępny na polskim VOD
Hannibala można kochać albo nienawidzić. W pierwszym wypadku chłonie się każdy kadr niesamowicie wysmakowanej estetycznie kompozycji, studiuje każdy gest chłodnego jak nigdy wcześniej Madsa Mikkelsena i wystukuje palcami rytm melodii skomponowanej przez Briana Reitzella. A w drugim… Cóż, najwyraźniej ktoś może nie lubić dobrych seriali.
To oczywiście jedynie mało wyszukany żart; mimo osobistego uwielbienia dla kreacji Mikkelsena i w ogóle całego serialu, nie mógłbym zbytnio oponować, gdyby ktoś uznał Hannibala za przykład przerostu formy nad treścią. Bo w gruncie rzeczy tym właśnie produkcja o ponadprzeciętnie inteligentnym kanibalu jest. Wątki kryminalne ustępują miejsca estetyce już w niektórych odcinkach pierwszego sezonu, kiedy akcja skupia się jeszcze głównie na sprawach kolejnych morderstw. W trzecim natomiast twórca serialu, Brian Fuller, odpływa kompletnie, porzucając akcję na rzecz serii surrealistycznych wizji i – z trudem muszę to przyznać – niejednokrotnie pseudofilozoficznych wywodów głównych bohaterów.
Nieprzystępność serialu, szczególnie we wspominanym powyżej ostatnim sezonie, wespół z cokolwiek rozleniwioną akcją przyczyniły się do dużego spadku oglądalności, która i wcześniej nie była specjalnie imponująca. Wszystko to sprawiło, że NBC nie zrealizowało kolejnych odcinków i pozostawiło fanów psychopatycznego psychiatry z pytaniami dotyczącymi zakończenia – tyleż epickiego, co niewyjaśniającego do końca niemal niczego (poza tym, że internauci shipujący Grahama i Lectera wreszcie dostali coś dla siebie).

Zupełnie inną stylistyką, choć również eksplorującą wątki kryminalne, posługuje się serial Ostre przedmioty z Amy Adams. Serial Marthy „Marti” Noxon opowiada o losach dziennikarki próbującej rozwikłać tajemnicę morderstwa dwóch dziewczynek, a przy okazji mierzącej się z demonami własnej przeszłości. Serial powstał na podstawie bestsellerowej powieści Gillian Flynn o tym samym tytule.
