Team Fortress Classic – mod do Quake’a. 11 najlepszych modów, które stały się przebojami

Karol Laska

Team Fortress Classic – mod do Quake’a

  1. Gatunek: strzelanka
  2. Rok premiery: 1999
  3. Platforma: PC

Patrząc na Team Fortress 2, jego strukturę rozgrywki oraz fakt, że produkt ten został opracowany przez Valve, logika podpowiadałyby, iż jest to tytuł, który swój początek wiąże również z silnikiem Source, a co za tym idzie – z serią Half-Life. I choć ma to po części sens, to jednak rodowód serii Team Fortress jest trochę mniej oczywisty, acz również związany ze sceną moderską.

Historia ta zaczęła się w drugiej połowie lat 90., kiedy to nastąpił ważny moment dla gatunku strzelanek związany z premierą Quake’a. Pierwszoosobowa zabawa bronią palną na silniku 3D sprawiła, że gracze poznali prawdziwy potencjał FPS-ów, a z czasem gameplay w trybie wieloosobowym uległ poprawie dzięki ważnej aktualizacji zatytułowanej QuakeWorld.

Team Fortress Classic jest modyfikacją właśnie tej wersji gry, oferującą deathmatch w nieco bardziej humorystycznym wydaniu i z podziałem na konkretne klasy. Valve bardzo szybko, kolokwialnie mówiąc, ogarnęło temat i przeniosło TFC na silnik GoldSrc używany w pierwszej części Half-Life’a, poprawiając jakość wielu elementów. Ostatecznie produkcja ta trafiła w 2003 roku na Steama i przez lata przechodziła proces, który zakończył się znacznym upgrade’em w postaci wcześniej wspomnianego Team Fortress 2. Przyniosło to jeszcze więcej luzu i nadało serii kreskówkowy, miejscami absurdalny ton.

Gothic II: The Chronicles of Myrtana - Archolos

Gothic II: Kroniki Myrtany - Archolos

Gothic II: The Chronicles of Myrtana - Archolos

PC

Data wydania: 10 grudnia 2021

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.3

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

78

Karol Laska

Autor: Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

Czy korzystasz z modów do gier?

44,1%
Tak, szczególnie kiedy odmieniają oblicze danej gry.
17,6%
Tak, o ile proces instalacji nie jest zbyt skomplikowany.
11,4%
Rzadko, miewam z nimi często problemy.
26,9%
Nie moduje swoich gier.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl