Team Fortress Classic – mod do Quake’a. 11 najlepszych modów, które stały się przebojami
- 11 najlepszych modów, które stały się przebojami
- Counter-Strike – mod do Half-Life’a
- Kroniki Myrtany: Archolos – mod do Gothica 2
- The Stanley Parable – mod do Half-Life’a
- Garry’s Mod – mod do Half-Life’a 2
- DayZ – mod do Army 2
- Playerunknown’s Battlegrounds – mod do Army 3
- Team Fortress Classic – mod do Quake’a
- Enderal: Forgotten Stories – mod do Skyrima
- The Binding of Isaac: Antibirth – mod do The Binding of Isaac: Rebirth
- Killing Floor – mod do Unreal Tournamenta 2004
Team Fortress Classic – mod do Quake’a

- Gatunek: strzelanka
- Rok premiery: 1999
- Platforma: PC
Patrząc na Team Fortress 2, jego strukturę rozgrywki oraz fakt, że produkt ten został opracowany przez Valve, logika podpowiadałyby, iż jest to tytuł, który swój początek wiąże również z silnikiem Source, a co za tym idzie – z serią Half-Life. I choć ma to po części sens, to jednak rodowód serii Team Fortress jest trochę mniej oczywisty, acz również związany ze sceną moderską.
Historia ta zaczęła się w drugiej połowie lat 90., kiedy to nastąpił ważny moment dla gatunku strzelanek związany z premierą Quake’a. Pierwszoosobowa zabawa bronią palną na silniku 3D sprawiła, że gracze poznali prawdziwy potencjał FPS-ów, a z czasem gameplay w trybie wieloosobowym uległ poprawie dzięki ważnej aktualizacji zatytułowanej QuakeWorld.
Team Fortress Classic jest modyfikacją właśnie tej wersji gry, oferującą deathmatch w nieco bardziej humorystycznym wydaniu i z podziałem na konkretne klasy. Valve bardzo szybko, kolokwialnie mówiąc, ogarnęło temat i przeniosło TFC na silnik GoldSrc używany w pierwszej części Half-Life’a, poprawiając jakość wielu elementów. Ostatecznie produkcja ta trafiła w 2003 roku na Steama i przez lata przechodziła proces, który zakończył się znacznym upgrade’em w postaci wcześniej wspomnianego Team Fortress 2. Przyniosło to jeszcze więcej luzu i nadało serii kreskówkowy, miejscami absurdalny ton.
