10 słynnych postaci z gier, które... nie wypowiedziały ani słowa
Czasem nie potrzeba słów, by zrobić piorunujące wrażenie. Choć niemy bohater w grze to ryzykowny manewr, zdarzają się zapadające w pamięć wyjątki. Oto najbardziej charyzmatyczni milczący protagoniści w grach.
Spis treści
- 10 słynnych postaci z gier, które... nie wypowiedziały ani słowa
- Marine aka Doomguy – Doom
- Gordon Freeman – Half-Life
- Link – The Legend of Zelda
- The New Kid – South Park: The Stick of Truth i The Fractured But Whole
- Artem – Metro
- Chell – Portal
- Serge – Chrono Cross
- Trigger – Ace Combat 7
- Georgio Manos – Roundabout
Serge – Chrono Cross
Postaci Serge’a daleko do charyzmy Doomguya i rozpoznawalności Gordona Freemana, zwłaszcza w naszym kraju, gdzie jRPG cieszą się umiarkowaną popularnością. Z paru względów warto jednak o niej wspomnieć. Po pierwsze Chrono Cross studia Square to jedno z najlepszych jRPG w historii. A po drugie bardzo ciekawie podchodzi do mechaniki niemego bohatera – Serge’a. Tutaj także chodziło w pewnej mierze o to, by gracz bardziej wczuł się w tę postać, by mógł przelać w nią nieco siebie.
Serge jest młodym chłopakiem, który może przenosić się do alternatywnej rzeczywistości. W grze nic nie mówi, a jako bohater RPG jest nawet podpisany w interfejsie hasłem „niemy protagonista”. W toku fabuły zamienia się ciałami z głównym antagonistą Chrono Crossa – Lynxem. Ten jest z kolei niezwykle rozgadany, również w ciele Serge’a. Nagła zmiana u bohatera zostaje od razu zauważona przez inne postacie NPC, które ze zdziwieniem komentują jego nagłą gadatliwość. Square stworzyło tu coś naprawdę pomysłowego i zapadającego w pamięć.
Prey (2017) – bohater mówi, ale nie mówi
Ciekawy zabieg zastosowano w grze Prey z 2017 roku. Główny bohater – Morgan – generalnie umie mówić, bo jego głos słychać w znajdowanych audiologach. Sam jednak bezpośrednio nie odzywa się przez całą rozgrywkę. Dlaczego? Twórcy wyjaśniają to w scenie po napisach końcowych i nie warto tutaj nic spoilować, biorąc pod uwagę, że to nie taka stara produkcja.