Clair Obscur: Expedition 33 po raz kolejny pokonało Kingdom Come: Deliverance 2 – francuska pozycja nie tylko zebrała więcej nagród podczas The Game Awards 2025, ale też od momentu nominacji sprzedawała się znacznie lepiej.
Wysokie oceny oraz przyznane nagrody nie zawsze stają się gwarancją komercyjnego sukcesu, ale niezależne studio Sandfall Interactive z pewnością nie ma powodów do narzekań. Według szacunków firmy Alinea Analytics Clair Obscur: Expedition 33 sprzedało się w niemal 400 tysiącach kopii od momentu ogłoszenia nominacji do The Game Awards 2025. Tym samym produkcja znacząco wyprzedziła walczących o statuetki rywali, zajmujących kolejne miejsca na podium, czyli Kingdom Come: Deliverance 2 (131 tysięcy) oraz Hollow Knight: Silksong (114 tysięcy).
Dane szacunkowe obejmują okres od 17 listopada do 9 grudnia, ale trend udało się utrzymać także po przyznaniu nagród. Jak przewiduje Rhys Elliott – szef działu analiz rynkowych w Alinea Analytics – wynik ten podskoczył o ponad 200 tysięcy w niespełna tydzień, po tym jak francuski zespół odebrał aż 9 statuetek. Na rezultat składa się sprzedaż na Steamie (76%) oraz konsolach PlayStation 5 (21%) i Xbox Series X/S (3%). Ponadto od tego czasu aż 52 tysiące posiadaczy subskrypcji Game Pass miało po raz pierwszy zetknąć się z Clair Obscur: Expedition 33. Warto dodać, że zgodnie z informacją udostępnioną przez twórców, w ciągu 33 dni od premiery sprzedało się 3,3 mln kopii.
Zwiększone zainteresowanie grą potwierdzają również dane z serwisu SteamDB. Na tydzień przed galą The Game Awards 2025 produkcja w tym samym czasie przyciągała przed ekrany maksymalnie 22 759 osób jednocześnie. W weekend tuż po rozdaniu nagród liczba użytkowników grających w jednej chwili na Steamie wzrosła do 56 993. Jak widać, wyróżnienia w znaczący sposób wpłynęły na wyniki.
Clair Obscur: Expedition 33 to tytuł reprezentujący gatunek jRPG. Pozycja zadebiutowała 24 kwietnia tego roku na pecetach oraz konsolach PS5 i Xbox Series X/S.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Sprzedaż Baldur’s Gate 3 nie zwalnia nawet na chwilę. Swen Vincke podał nową, okrągłą liczbę
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Krzysztof Kałuziński
W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.