Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Porady 12 maja 2025, 13:04

Najlepszy build dla Lune w Clair Obscur Expedition 33. Tak można utrzymać całą drużynę przy życiu

Każda drużyna potrzebuje dobrego supporta. Dla ekipy z Expedition 33 Lune nada się w sam raz – wystarczy ją tylko dobrze zbudować.

Źródło fot. Sandfall Interactive
i

Clair Obscur: Expedition 33, jako gra posiadająca turowy system walki, opiera się w dużej mierze na właściwym zarządzaniu przygotowaną zawczasu drużyną. Każdy z dostępnych bohaterów jest w posiadaniu unikatowych dla siebie umiejętności, które nie tylko kształtują rozgrywkę, ale także służą pomocą przy dobieraniu piktów i broni.

O ile prędzej czy później wypadałoby opanować mechanikę parowania, tak istnieją sztuczki, dzięki którym nasze postacie pożyją nieco dłużej. Tak się składa, że przy odpowiednim buildzie Lune będzie idealnym supportem.

Więcej przydatnych informacji znajdziecie w naszym poradniku:

  1. Expedition 33 - poradnik do gry

Czym dokładnie są plamy Lune?

Umiejętność specjalna naszej ekscentrycznej czarodziejki polega na generowaniu plam żywiołów, które – skumulowane do maksymalnie czterech – wzmacniają pozostałe skille efektami zależnymi od rodzaju zebranych plam. Lune wymaga zatem planowania wszystkich ruchów na bieżąco: w ostateczności możemy odpuścić zaklęcia na rzecz ataków podstawowych bądź całkowicie pominąć turę, by zachować plamy na lepszą okazję.

Źródło: Sandfall Interactive - Najlepszy build dla Lune w Clair Obscur Expedition 33. Tak można utrzymać całą drużynę przy życiu - wiadomość - 2025-05-12
Źródło: Sandfall Interactive

Równie istotne jest odpowiednie dopasowanie umiejętności i piktów tak, by Lune mogła w pełni wykorzystać potencjał mocy żywiołów. Przygotowany poniżej build uczyni czarodziejkę nie tylko dobrym wsparciem, ale także potężnym asem w rękawie – bo jak to mówią, nie ma nic, czego nie rozwiązałaby porządna kula ognia.

Piromancja i leczenie w jednym

Najbardziej podstawową umiejętnością w tym zestawie jest Spalenie, będące prostym i przy okazji całkiem tanim sposobem na załatwienie u przeciwnika efektu podpalenia – jeżeli jednak nie szkoda wam punktów akcji, nieco droższy Szalejący ogień przyniesie podobny rezultat u większej ilości wrogów. Tak czy siak, nasz cel jest prosty: przygotowanie bazy pod Wymianę ciepła.

Lód i ogień nie współgrają ze sobą? Nic bardziej mylnego! Wymiana ciepła zadaje pojedynczemu przeciwnikowi dwa ataki z obrażeniami od lodu, a jeśli nasz cel posiada znacznik podpalenia, zyskamy dodatkowe 4 PA. Co więcej, wykorzystanie dwóch plam światła bądź ziemi gwarantuje nam natychmiastową drugą turę.

Źródło: Sandfall Interactive - Najlepszy build dla Lune w Clair Obscur Expedition 33. Tak można utrzymać całą drużynę przy życiu - wiadomość - 2025-05-12
Źródło: Sandfall Interactive

Dodatkowa tura może być idealnym momentem na skorzystanie z Uzdrawiającego Światła, które może uratować życie naszej drużyny w kluczowym momencie, uzdrawiając ją o 40-60%. Zebranie trzech plam ognia dodaje efekt leczenia na początku następnych trzech tur, natomiast skill sam w sobie generuje jedną plamę światła.

Doskonałym zwieńczeniem wszystkich naszych starań jest umiejętność Tajfun, która – choć kosztuje aż 8 PA – przez trzy tury zadaje wszystkim przeciwnikom obrażenia od lodu, jednocześnie lecząc sojuszników. Dwie plamy ziemi wydłużają czas trwania zaklęcia do pięciu tur, dlatego warto nim zaryzykować w kluczowym momencie.

Skąd jednak wytrzasnąć kolejne plamy? W takiej sytuacji pomocą służy Lawina skalna, która generuje ładunki ziemi (a także światła) przy podwójnym zadaniu obrażeń od tego żywiołu z możliwością przełamania. Plamy błyskawic, lodu i ognia dodatkowo zwiększają siłę czaru.

Źródło: Sandfall Interactivee - Najlepszy build dla Lune w Clair Obscur Expedition 33. Tak można utrzymać całą drużynę przy życiu - wiadomość - 2025-05-12
Źródło: Sandfall Interactivee

Bezpiecznymi zamiennikami dla Tajfunu i Wymiany ciepła będą Sztuczka z żywiołami oraz Źródło żywiołów. Pierwsze zaklęcie czterokrotnie atakuje przeciwnika z wykorzystaniem lodu, ognia, błyskawic i ziemi, przy czym trafienia krytyczne generują plamy określonego żywiołu. Drugi czar zadaje ogromne obrażenia zależne od posiadanych ładunków. Obydwa skille opierają się na szczęściu, a co za tym idzie, są bardziej ryzykowne.

Grunt to właściwy ekwipunek

Decydując się na powyższy zestaw skilli, warto przygotować ekwipunek Lune z myślą o dwóch rzeczach: efekcie podpalenia oraz trafieniach krytycznych – oczywiście w zależności od tego, które dokładnie umiejętności wybierzemy. Spośród dostępnych dla czarodziejki broni najlepiej sprawdzi się dostępny w Wiosennych Łąkach Lighterim.

Oręż zapewnia zwiększone obrażenia od ognistych zaklęć przy jednoczesnym zmniejszeniu ich kosztów – dodatkowa plama lodu na starcie walki po dobiciu 20. poziomu będzie miłym bonusem. Mając Lighterim w ręce, najlepiej skupić się na ulepszaniu statystyk Siły, Obrony i Zręczności. Zakładając że ryzykujemy ze Źródłem żywiołów i Sztuczką, warto co drugi poziom dodać punkt pod Szczęście.

Na koniec pozostaje kwestia luminy i pikto. Najlepiej będzie, jeżeli dwa spośród wybranych piktów wzmocnią zdrowie i obronę Lune, podczas gdy trzecie zapewni boost do prędkości oraz szansy na obrażenia krytyczne. Kombinując z alternatywnym buildem zaklęć, możecie śmiało zamienić proporcje.

Poniżej pozostawiamy sugerowane luminy wraz z miejscem ich odkrycia – najlepiej dobrać takie, które współgrają ze Spaleniem i Szalejącym ogniem, a przy okazji zapewniają dodatkowe PA od leczenia. Pamiętajcie, nie wszystkie na raz!

  1. Pobudzający początek I + II (nad Wioską Gestrali, w starym sanktuarium)
  2. Śmiertelna energia (Wiosenne Łąki)
  3. Wzmacniające parowanie (Zapomniane Pobojowisko)
  4. Pobudzające leczenie (lewa strona mapy, plaża pod wieżą z literą „C”)
  5. Krytyczne płonięcie (Wiosenne Łąki)
  6. Uzdrawiające płonięcie (terytorium Sirene)
  7. Praca zespołowa (Żółte Żniwa)
  8. Malowana moc (zdobyte wraz z końcówką drugiego aktu)
  9. Wzmocnione pierwsze uderzenie (Gniazdo Esquie)
  10. Przełamujące płonięcie (na zachód od Stacji Monoco)
  11. Druga szansa (zdobyte wraz z końcówką drugiego aktu)
  1. Recenzja gry Clair Obscur: Expedition 33. Jedna ze wspanialszych historii, w jakie grałem w całym swoim życiu

Aleksandra Sokół

Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

więcej