Raport grupy Epyllion pokazał, w jak szalonym tempie rosły koszty produkcji popularnych serii gier w ostatnich kilkunastu latach.
Grupa Epyllion opublikowała niedawno raport opisujący aktualną kondycję rynku gier. Jednym z najciekawszych jego elementów jest analiza rosnących kosztów produkcji. To, że budżety są coraz większe, wiadomo od dawna, ale tutaj sprawdzono, jak to wygląda w przypadku konkretnych marek i obraz, jaki się z tego wyłania, jest mocno niepokojący.
W wielu przypadkach takie wydatki przez długi czas przynosiły rezultaty. W raporcie znalazła się również ciekawa infografika (znajdziecie ją poniżej), pokazująca jakie gry w każdym roku przynosiły najwięcej przychodów ze sprzedaży w USA. Poszczególnym markom przyznano odrębne kolory i dzięki temu obrazek pokazuje, jak mocno trzymają się popularne serie.
Problem w tym, że wysokie miejsca na listach bestsellerów przestają już wystarczać. Koszty produkcji rosną bowiem znacznie szybciej niż przychody. To dlatego wielu wydawców wypatruje tego, czy Take-Two wyceni GTA 6 na 80 lub nawet 100 dolarów, ustanawiając tym samym nowy pułap cenowy dla gier AAA.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.