Indiana Jones i Call of Duty zadowoliły Microsoft, ale ich wyniki nie wystarczyły, by całkowicie zrównoważyć spadek sprzedaży sprzętu Xboxów.
Sukcesy Bethesdy, Activision i Game Passa nie wystarczyły, by zrównoważyć Microsoftowi spadek przychodu z konsol.
Gigant z Redmond udostępnił podsumowanie drugiego kwartału 2025 roku fiskalnego, tj. za okres od października do grudnia 2024 roku. W ogólnym rozrachunku Microsoft ma powody do zadowolenia, bo jego przychody wzrosły o 12% z roku na rok, m.in. dzięki segmentowi AI z rocznym wskaźnikiem przychodu na poziomie 13 miliardów dolarów (wzrost o 175% rok do roku).
Co się tyczy innych działów Microsoftu, segment „gamingowy” odnotował spadek przychodu o 7% w porównaniu z zeszłym rokiem – o 530 milionów dolarów (z 7,1 miliarda dol. do 6,6 mld dol.). Sam segment zawartości i usług Xboxa odnotował wzrost przychodu o 2%, ale problemem okazał się „hardware”.
Więcej szczęścia miały gry wydawane przez Microsoft. Firma ponownie potwierdziła, że Call of Duty: Black Ops 6 zaliczyło najlepszy debiut w historii serii i było najlepiej sprzedającą się grą kwartału na PS5 i XSX/S (a sam Microsoft okazał się w tym czasie największym wydawcą gier na świecie, z bardzo dużą pomocą użytkowników konsol Sony). Ponadto zdradzono, że w Indiana Jonesa i Wielki Krąg zagrało już ponad 4 miliony graczy. Nie sprecyzowano jednak, ilu z nich zakupiło nową grę studia MachineGames, a ilu sprawdziło ją w ramach usługi Xbox Game Pass.
Skoro o niej mowa, subskrypcja Microsoftu ustanowiła nowy kwartalny rekord przychodu, a na PC udało się zwiększyć bazę użytkowników o 30%. Właśnie to ma być głównym powodem wzrostu przychodu z segmentu zawartości i usług Xboxa.
Rekord ustanowiło także granie w chmurze. Gracze mieli spędzić w minionym kwartale 140 milionów godzin w grach dostępnych przez Xbox Cloud Gaming.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:W cieniu The Game Awards Xbox zrzucił bombę. Developer Direct wróci w styczniu z gigantem w składzie
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
6

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).