Dziś piszemy o Ode, czyli nowej eksperymentalnej grze od studia Ubisoft Reflections (twórców Grow Home), przyspieszonym zamknięciu Marvel Heroes Omega (wraz z likwidacją studia Gazillion Entertainment) i zapowiedzi DLC dla konsolowych wersji Prison Architect. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Krzysztof Sobiepan

Ubisoft Reflections to wewnętrzna komórka francuskiego giganta, która czasem pozwala sobie na popuszczenie wodzy fantazji. Do ich luźniejszych produkcji należy seria z niezdarnym czerwonym robotem, czyli dbającym o rośliny bohaterem Grow Home i Grow Up. W tym roku zespół wydał zaś niecodzienną strzelankę Atomega. To jednak nie koniec miłych niespodzianek. Wczoraj zadebiutowała bowiem hipnotyzująca produkcja o wdzięcznej nawie Ode. Premiera tytułu wzięła wszystkich z zaskoczenia, bo autorzy nie wspominali o niej wcześniej ani słowem.
Ode jest grą muzyczną, która nastawia użytkownika na swobodną eksplorację dziwacznego świata. Wcielamy się w niej w sprężystego stworka, który do bólu przypomina klasycznego Kirbiego (jedyną różnicą jest brak czerwonych butów). Głównym celem gracza jest zabawa z jego bezpośrednim otoczeniem. Różnorodne elementy krajobrazu, np. rośliny, skały czy wystające z ziemi kolce, wydają unikalne dźwięki, więc zahaczając o parę obiektów, dość prosto stworzyć można (nomen omen) „naturalną” ścieżkę dźwiękową.
Tytuł obecny jest jedynie na platformie PC. Cena została określona na 4,5 funta (ok. 21 zł). Uwaga, w chwili pisania tej wiadomości w aplikacji Uplay trzeba zapłacić zatrważające 299 zł! Komuś chyba omsknęła się ręka na klawiaturze…

Wdzięczne szybowanie Marvel Heroes Omega ku końcowi wsparcia zmieniło się w niekontrolowany upadek z dnia na dzień. W oficjalnej wiadomości na Twitterze deweloper Gazillion Entertainment przeprasza raz jeszcze i zmienia plany. Według poprzedniej informacji gra miała funkcjonować do ostatniego dnia 2017 roku, po czym wyłączyć swoje serwery na zawsze. Śmierć produktu została jednak przyśpieszona i zostanie on zamknięty w najbliższy piątek. Dziennikarzowi serwisu massivelyop.com udało się zaś skontaktować z byłym pracownikiem Gazilliona, który potwierdził, że ogromna część siły roboczej została zwolniona, studio najprawdopodobniej zostanie zamknięte, a powodem nagłej zmiany jest domagający się spłaty długu bank. Cała sprawa jest tym smutniejsza, że podobno pracodawca zalega z wypłatami za urlopy i wypowiedzenia umów o pracę.
Symulator Prison Architect kojarzony jest główne z misternym budowaniem więzień i efektywnym trzymaniem kryminalistów za jego murami. W 2015 roku twórcy dodali jednak do gry ciekawy tryb „Escape Mode”, który odwracał całą sytuację. Gracz wcielał się w nim w skazańca marzącego o wolności, który za pomocą dostępnych mu narzędzi i własnego sprytu decydował się na wcześniejsze opuszczenie swojej celi. Przy wydaniu edycji konsolowych moduł został jednak pominięty, bo „nie był centralną częścią rozgrywki”.
Wydawca gry na konsolach – firma Double Eleven – ogłosił jednak, że Escape Mode ostatecznie ma się pojawić na sprzętach Sony i Microsoftu… jako płatny dodatek, zaplanowany na lato 2018 roku. Studio nie podzieliło się dalszymi szczegółami, ale DLC ma zawierać pewne nowości i usprawnienia stworzone specjalnie dla konsolowców.
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
…jak również najnowsze filmy z gier:
GRYOnline
Gracze
Steam
1