Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2014, 10:10

Wiedźmin 3 - wywiad z głównym producentem oraz wyciek materiałów

Na łamach serwisu The Sixth Axis ukazał się wywiad z głównym producentem Wiedźmina 3, Piotrem Krzywonosiukiem, w którym opowiada o fabule, otwartym świecie oraz wyborach. Dodatkowo w sieci pojawiło się parę grafik koncepcyjnych, pochodzących rzekomo właśnie z Dzikiego Gonu.

Wiedźmin 3: Dziki Gon wstrząsnął tegorocznymi targami E3, zapewniając sobie m.in. nagrodę publiczności w głosowaniu IGN. Nic więc dziwnego, że przedstawiciele CD Projekt RED są rozchwytywani przez zagraniczne serwisy – oczywiście z pożytkiem dla graczy, którzy mogą dowiedzieć się nowych szczegółów na temat trzeciej części przygód Geralta. W wywiadzie z serwisem The Sixth Axis główny producent, Piotr Krzywonosiuk, opowiadał m.in. o tworzeniu gry na konsole nowej generacji, otwartym świecie oraz wyborach i ich konsekwencjach.

Historia w Dzikim Gonie ma się skupiać bardziej na osobie Geralta. - Wiedźmin 3 - wywiad z głównym producentem oraz wyciek materiałów - wiadomość - 2014-06-22
Historia w Dzikim Gonie ma się skupiać bardziej na osobie Geralta.

Fakt, że Dziki Gon będzie pierwszą odsłoną serii, która ukaże się na PlayStation, mógł wzbudzać zrozumiałe obawy co do tego, czy posiadacze konsoli od Sony odnajdą się w fabule. Krzywonosiuk zapewnił jednak, że Wiedźmin 3 broni się jako samodzielna produkcja. Znajomość poprzednich części nie jest niezbędna, by zrozumieć historię – pozwoli natomiast cieszyć się wszystkimi jej smaczkami i drobnymi niuansami. Przy okazji przedstawiciel CD Projekt RED wspomniał, że w przeciwieństwie do Zabójców królów, opowieść przedstawiona w Dzikim Gonie jest znacznie bardziej skupiona na Geralcie i osobista. Odniósł się także do ewentualnej możliwości wydania poprzednich odsłon serii na konsole nowej generacji – niestety, jest ona mało prawdopodobna.

Krzywonosiuk mówił także o otwartym świecie, w którym nie napotkamy żadnych ekranów ładowania. Oczywiście stworzenie ogromnej mapy bez pustych obszarów to spore wyzwanie, studio jednak skupia się na tym, by – cytując - „przygoda czyhała w każdym kącie”. Pojedynki, poszukiwanie skarbów, polowania na potwory – wszystko to w trzecim Wiedźminie dostaniemy w ilościach wręcz hurtowych. Jednocześnie poboczne zadania będą w mniejszym lub większym stopniu powiązane z główną historią.

Kolejna kwestia dotyczyła wyborów oraz ich konsekwencji. Jak mówił sam producent, Geralt nie jest ani bohaterem, ani złoczyńcą; postępuje po prostu według własnych motywacji. Poprzez postępy w fabule poznamy je i zrozumiemy, co znacznie utrudni późniejsze decyzje. Tym bardziej, że część z nich będzie mieć ogromny wpływ nie tylko na zakończenie historii, ale także na świat, jaki zostawimy za sobą. Jako że nad Dzikim Gonem pracuje obecnie około 200 osób – około cztery razy więcej, niż nad pierwszą częścią i ponad dwa razy tyle, co przy Zabójcach królów – stworzenie tak rozbudowanej gry to wyzwanie ciężkie, ale nie niemożliwe.

Polowania na potwory mają być jedną z największych atrakcji nowego Wiedźmina. - Wiedźmin 3 - wywiad z głównym producentem oraz wyciek materiałów - wiadomość - 2014-06-22
Polowania na potwory mają być jedną z największych atrakcji nowego Wiedźmina.

Jeśli już jesteśmy przy temacie trzeciego Wiedźmina – na Reddicie parę godzin temu pojawił się temat, w którym użytkownik o pseudonimie Kromgar pokazał pliki rzekomo pochodzące właśnie z Dzikiego Gonu. Możemy w nim zobaczyć m.in. grafiki z bestiariusza, przedstawiające trójkę potworów, oraz model Triss Merigold.

  1. Oficjalna strona internetowa Wiedźmin 3: Dziki Gon
  2. Zapowiedź Wiedźmin 3: Dziki Gon – przygotujcie się na jedną z najlepszych gier RPG ostatnich lat

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej