Unreal Engine 4 i nowa generacja konsol zadebiutują w 2014 roku?
Założyciel studia Epic Games ujawnił, że do praktycznego wykorzystania silnika graficznego Unreal Engine 4 dojdzie nie wcześniej, niż w 2014 roku. Oznacza to, że w tym roku możemy się spodziewać także oficjalnego debiutu następców PlayStation 3 oraz Xboksa 360.
Marcin Skierski
Tim Sweeney (założyciel studia Epic Games) w wywiadzie dla serwisu IGN zdradził, że silnik graficzny Unreal Engine 4 powinien ujrzeć światło dzienne w 2014 roku. Jest to dla nas pewnego rodzaju wskazówka dotycząca premiery nowej generacji konsol.
Demo technologiczne pokazujące możliwości Unreal Engine 4 zostało zaprezentowane w marcu bieżącego roku i zrobiło na wszystkich ogromne wrażenie. Niedługo później wiceprezes Epic Games powiedział, że silnik oficjalnie zadebiutuje dopiero wraz z nową generacją konsol. Dzisiejsza wypowiedź Sweeneya może więc oznaczać, że następcy PlayStation 3 oraz Xboksa 360 trafią na rynek w 2014 roku.
Rozmówca serwisu IGN zapowiada, że Unreal Engine 4 pozwoli twórcom robić rzeczy, które dzisiaj są niemożliwe do zrealizowania. Innymi słowy, aktualnie dostępne na rynku platformy miałyby spory problem z okiełznaniem nowoczesnej technologii. Wygląda jednak na to, że za ok. trzy lata powinniśmy spodziewać się sporego skoku jakościowego w oprawie graficznej gier.
Jeśli nie mieliście jeszcze okazji oglądać omawianego dema o kodowej nazwie Samaritan, to zapraszamy do nadrobienia zaległości.
- Epic Games
- Unreal Engine
- ósma generacja
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
zanonimizowany26519 Generał
TobiAlex nie powinien poniewaz nadal jest to UE3 i masa nowych dodatkow tego nie zmieni . Nadal to ten sam sposob renderingu , nadal to ten sam sposob na budowanie ,animowanei ,skryptowanie. Zmian jest na tyle malo ,ze nie ma to poprostu prawa nazywac sie inaczej niz UE3 :] .
Kazioo Senator
Oficjalne numerki silników to sprawa merketingowa. UE3 przeszedł takie zmiany, że dawno mogliby go nazwać UE4 czy jakby tam chcieli. CryeEngine 3 to mocno rozbudowana (przede wszystkim pod względem czysto deweloperskim) wersja CryEngine 2 - większość kodu pozostała, ale dodano potężna ilość nowego (obsługa konsol itd), chociaż w renderingu też poszli do przodu.
Silnik Source przeszedł też wiele iteracji i ponoć do dzisiaj są w nim pozostałości sprzed 15 lat z silnika Quake'a 1... (no chyba, że Carmacka ponosi fantazja na twitterze ;))
TobiAlex Legend
Mr_Hyde zmian jest właśnie tyle, że to już dawno powinien być UE11 (przecież to słowa Waszego szefa - Adriana Chmielarza). Sposób na budowanie, animowanie i skryptowanie nie zmieni się nawet w "nowej" generacji. Nie zmienia się czegoś, co jest dobre. Renderer się nie zmienił? Demo Samaritan pokazuje co innego...
vojak_2 Generał

wszystko fajne, ale na dobry sprzet trzeba dać troche kasy
tybet2 Generał
Wolę wydać kasę i mieć graficzną rewolucję jak w 2007 roku. Od tamtej pory nie ma co zmieniać PC-ta chyba, że się ma ku temu niezły powód (ja miałem aż 2 XD).
A tak w ogóle wolę grywalność niż grafikę. Nowe gry są słabe. Na palcach 1 ręki mogę policzyć gry, które moim zdaniem opłacało się kupić w tym roku.