Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 października 2006, 18:04

autor: Piotr Doroń

Ujawniono nowe informacje na temat The Legend of Zelda: Twilight Princess

Brytyjski magazyn Edge ujawnił w swoim ostatnim numerze kilka nowych informacji na temat gry The Legend of Zelda: Twilight Princess. Są one związane głównie z systemem rozgrywki.

Brytyjski magazyn Edge ujawnił w swoim ostatnim numerze kilka nowych informacji na temat gry The Legend of Zelda: Twilight Princess. Są one związane głównie z systemem rozgrywki.

Jak wiadomo, świat ukazany w najnowszej odsłonie Zeldy zostanie ukazany w dwóch wersjach – jasnej (klasyczne Hyrule) oraz ciemnej, zawładniętej przez wszechobecny cień i określanej mianem Twilight Realm. Co ciekawe gracz będzie mógł wpłynąć na ten drugi – ma to być związane z polowaniem na insekty ukrywające się w cieniu, które odznaczają się niezbyt przyjemną skłonnością do pochłaniania światła. Wykrycie i pokonanie przeciwników pomoże odbudować tzw. cztery Light Spirits, które oczywiście pomogą pokonać mrok.

Artykuł zamieszczony w Edge’u wyjawia również kilka faktów związanych z wilczą formą Linka, przyjmowaną właśnie w świecie Twilight Realm. Okazało się, że ruchy charakterystyczne dla ludzkiej postaci głównego bohatera gry zostaną zastąpione przez podobne. Różnica polegać będzie na tym, że Link-wilk nie będzie miał dostępu do normalnych przedmiotów. W zamian za to będzie mógł korzystać ze swych wyczulonych zmysłów, które okażą się pomocne w przypadku wyszukiwania wspomnianych już insektów, czy też dusz zabranych mieszkańcom Hyrule. Gracz nie będzie mógł niestety wchodzić w interakcję z tymi drugimi – aby spełnić ich życzenia trzeba będzie przysłuchać się słowom, które mamroczą w kółko pod nosem.

Kolejna, dosyć rewelacyjna wiadomość, również wiąże się z metamorfozą w wilka. Mianowicie, gracz będzie mógł tego dokonać także w normalnym świecie. Umożliwi to Linkowi zdobywanie informacji bezpośrednio od zwierząt. Utrudni jednak nawiązywanie kontaktów z ludźmi, którzy z przerażeniem w oczach będą umykać zwierzęciu z drogi. Interakcja z przedstawicielami fauny ma odgrywać ogromną rolę i w głównej mierze przyczyni się do doprowadzenia historii do szczęśliwego końca.

Midna, tajemnicza postać dosiadająca Linka, gdy ten przyjmuje formę wilka, pełnić będzie rolę pomocniczą. Podsunie graczowi wskazówki w trudnych momentach rozgrywki oraz wesprze go w trakcie walk (Midna będzie mógł stworzyć wokół Linka pole siłowe odpychające przeciwników). Edge podaje również kilka faktów dotyczących tajemniczej postaci o imieniu Ooccoo – ten kurczak o ludzkiej głowie (sic!) będzie nam przekazywał różnego rodzaju informacje (m.in. wyjaśni zastosowanie przedmiotów i wytłumaczy działanie nowych urządzeń, na które natkniemy się w trakcie podróży)

Przypomnijmy, że The Legend of Zelda: Twilight Princess ukaże się na rynku w momencie premiery konsoli Nintendo Wii. W przypadku Europy stanie się to 8 grudnia 2006 roku. W tym samym miesiącu będzie można nabyć także edycję przeznaczoną dla konsoli GameCube.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej