Uboższy Rage przy zakupie kopii z drugiej ręki

Gracze, którzy zakupią używaną kopię Rage nie będą mieli dostępu do całej zawartości pełnej wersji tytułu. Wszystko dzięki nowemu systemowi zabezpieczeń.

Jakub Wencel

Graczy, którzy zdecydują się zakupić Rage – długo oczekiwaną strzelaninę autorstwa id Software – z drugiej ręki może czekać wyjątkowo nieprzyjemna niespodzianka. Pomimo posiadania oryginalnej kopii gry nie będą oni mieli dostępu do całej zawartości, jaką oferuje w wersji sklepowej. Wszystko dzięki nowemu systemowi zabezpieczeń wycelowanym tym razem nie w piratów, ale w użytkowników preferujących zakup używanych gier.

Wraz z oryginalnym, zafoliowanym pudełkiem z Rage dostaniemy bowiem niekompletną wersję gry w trybie single player. W zestawie znajdziemy także kod, pozwalający na „uzupełnienie” braków poprzez ściągnięcie dodatkowych danych. Raz wykorzystany, ma on być w nieznany jeszcze sposób przypisywany określonemu użytkownikowi – niemożliwe więc będzie jego odsprzedanie. W jaki sposób „obcięta” zostanie sama produkcja? Na szczęście nie dojdzie do tego, że po zakupie tytułu z drugiej ręki nie damy rady nawet go uruchomić. Ma być on jak najbardziej funkcjonalny, a niedostępne dla nas misje i tereny będą miały postać zamkniętych włazów, które napotkamy podczas naszych wycieczek po świecie gry. Otworzą się one dopiero wtedy, gdy ściągniemy odpowiednie pliki z serwerów producenta. Nie wiadomo jeszcze, czy pojawi się opcja „dokupienia” niedostępnych misji dla używanych kopii Rage.

Uboższy Rage przy zakupie kopii z drugiej ręki - ilustracja #1

Tim Willits

 

Wielkim zwolennikiem pomysłu jest dyrektor kreatywny tytułu, Tim Willits, który potwierdził obecność systemu w finalnej wersji Rage w wywiadzie z serwisem Eurogamer. „Większość ludzi nawet tego nie zauważy” – twierdzi Willits. – „Większość ludzi kupi Rage, ściągnie te pliki i nawet nie rozpocznie tych misji. Myślę, że to jest w porządku. Schodzimy z utartej ścieżki. Niczego nie okrajamy. [..]

Rage nie będzie jednak – w przeciwieństwie do wielu nowych tytułów – wymagać stałego połączenia z Internetem podczas rozgrywki. Willits odniósł się jednak przychylnie także i do tego pomysłu, twierdząc, że wcześniej czy później nieprzerwana komunikacja z serwerem producenta będzie konieczna dla wszystkich dużych produkcji. Swoje poparcie uzasadnił, jego zdaniem, ogromnymi korzyściami systemu dla graczy i samych deweloperów – między innymi możliwością automatycznych aktualizacji.

Rage pojawi się na półkach sklepowych 4 października tego roku w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. W Polsce za dystrybucję gry odpowiada firma Cenega Poland.

RAGE

RAGE

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 17 listopada 2010

Informacje o Grze
7.6

GRYOnline

7.4

Gracze

7.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl