UbiSoft podpisuje umowę z japońską firmą Taito

Francuska korporacja UbiSoft podpisała z firmą Taito ekskluzywną umowę, na mocy której wyda w Europie trzy gry tego japońskiego producenta. Pierwszą, już zapowiedzianą pozycją, będzie Exit – gra akcji z licznymi elementami logicznymi. Platformą, na którą ukaże się wyżej wymieniony tytuł jest przenośna konsola Sony PSP. Planowana data premiery to luty 2006 roku.

Piotr Doroń

Francuska korporacja UbiSoft podpisała z firmą Taito ekskluzywną umowę, na mocy której wyda w Europie trzy gry tego japońskiego producenta. Pierwszą, już zapowiedzianą pozycją, będzie Exit – gra akcji z licznymi elementami logicznymi. Platformą, na którą ukaże się wyżej wymieniony tytuł jest przenośna konsola Sony PSP. Planowana data premiery to luty 2006 roku.

UbiSoft podpisuje umowę z japońską firmą Taito - ilustracja #1

Exit jest osobliwym połączeniem gry akcji z elementami logicznymi, a charakterem zabawy przypomina nieco pierwsze pozycje z cyklu Oddworld (Abe’s Oddysee i Abe’s Exoddus), doskonale znane posiadaczom komputerów klasy PC i konsol Sony PlayStation. Omawiany produkt dalekowschodniej korporacji Taito pozwala nam na wcielenie się w tajemniczego jegomościa, noszącego pomarańczowy kapelusz a la Dick Tracy i zajmującego się po prostu ratowaniem współobywateli.

UbiSoft podpisuje umowę z japońską firmą Taito - ilustracja #2

Akcję zlokalizowano w wielkim mieście, jednakże poruszamy się nie po ulicach metropolii, lecz we wnętrzach rozmaitych budynków. Każdy z tych ostatnich stanowi swoisty labirynt pokojów, korytarzy, schodów itp., w którym trzeba odnaleźć konkretną osobę i umożliwić jej wydostanie się z opresji. Gdy dołącza do nas podopieczny uaktywnia się opcja wydawania mu różnych komend, aby przykładowo stał nieruchomo we wskazanym miejscu lub pomógł w przesuwaniu skrzyń, blokujących drogę ucieczki. Tu i ówdzie natrafiamy na rozmaite przedmioty, pozwalające na szybkie rozwiązywanie pojawiających się problemów – kluczami otwieramy zamknięte drzwi, gaśnicami pozbywamy się ognia, drabinkę sznurową rozwijamy w celu pokonywania wysokości etc.

UbiSoft podpisuje umowę z japońską firmą Taito - ilustracja #3

Naturalnie nieustannie towarzyszy nam zegar, odliczający wstecznie czas rozgrywki. Należy więc błyskawicznie podejmować odpowiednie działania, gdyż w przeciwnym razie dana misja zakończy się niepowodzeniem. Warto zwrócić również uwagę na komiksową oprawę wizualną (wzrok przykuwa szczególnie charakterystyczny wygląd postaci), łączącą motywy dwuwymiarowe z elementami 3D.

UbiSoft podpisuje umowę z japońską firmą Taito - ilustracja #4
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
26

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl