Ubisoft - 1,9 mln egzemplarzy Splinter Cell: Conviction i bardzo dobre wyniki finansowe
Francuski koncern Ubisoft podzielił się ze światem szczegółami z najnowszego raportu finansowego, obejmującego pierwszy kwartał 2011 roku fiskalnego (1 kwietnia – 30 czerwca). Wynika z niego, że firmie we wziętym pod uwagę okresie udało się osiągnąć przychód na poziomie 161 milionów euro.
Francuski koncern Ubisoft podzielił się ze światem szczegółami z najnowszego raportu finansowego, obejmującego pierwszy kwartał 2011 roku fiskalnego (1 kwietnia – 30 czerwca). Wynika z niego, że firmie we wziętym pod uwagę okresie udało się osiągnąć przychód na poziomie 161 milionów euro.
Podany rezultat okazał się zdecydowanie wyższy, aniżeli w analogicznym okresie roku ubiegłego, kiedy to Ubisoft mógł się pochwalić sprzedażą w wysokości „zaledwie” 83 milionów euro (koncernowi udało się zatem poprawić sytuację o imponujące 94%). Największy udział w przychodach za pierwszy kwartał 2011 roku fiskalnego miała najnowsza odsłona przygód Sama Fishera, Splinter Cell: Conviction (PC, X360), która znalazła na całym świecie 1,9 mln nabywców. Nie bez znaczenia było także zainteresowanie drugą odsłoną cyklu Assassin’s Creed (PC, X360, PS3), utrzymujące się ciągle na stosunkowo wysokim poziomie, a także sukces marki Just Dance (Wii), której pierwsza część pokonała w maju granicę 3 milionów sprzedanych egzemplarzy.
Splinter Cell: Conviction
52% wypracowanego przychodu firmy Ubisoft pochodzi ze sprzedaży gier w Stanach Zjednoczonych. Udział mieszkańców Starego Kontynentu w sprzedaży osiągnął z kolei poziom 39%. Pozostałych 9% przypada na pozostałe kraje świata, w tym Japonię. Jeszcze ciekawiej prezentuje się podział ze względu na platformy. Aż 45% przychodu zostało bowiem wypracowane na Xboksie 360 (największa w tym zasługanajnowszego Splinter Cella). Na kolejnych miejscach uplasowało się Wii (20%), PlayStation 3 (17%), PC (7% - firma za podstawę „sukcesu” na tym rynku uważa swoje kontrowersyjne zabezpieczenie antypirackie), Nintendo DS (6%), a na końcu PSP (5%). Jednocześnie dowiedzieliśmy się, że w pierwszym półroczu 2010 roku Ubisoftowi udało się osiągnąć pozycję czwartego największego, niezależnego wydawcy w Stanach Zjednoczonych, a także drugiego w Europie.
Analitycy francuskiego koncernu przewidują, że w drugim kwartale 2011 roku fiskalnego, przypadającego na okres od 1 lipca do 30 września, firmie uda się osiągnąć przychód na poziomie 83 milionów euro. Największe nadzieje na dobrą sprzedaż pokładane są m.in. w zręcznościowych symulatorze lotu Tom Clancy's H.A.W.X. 2 (PC, X360, PS3), oryginalnej strategii czasu rzeczywistego R.U.S.E. (PC, X360, PS3), a także zestawowi Racquet Sports (PS3),projektowanego specjalnie pod kątem kontrolera PlayStation Move. Pozostałymi grami mającymi zadebiutować w drugim kwartale 2011 roku fiskalnego (szczególnie cieszy oficjalne potwierdzenie ACII – Game of the Year Edition, zapewne w zestawie z dodatkami DLC) są:
- Assassin’s Creed II – Mac
- Assassin’s Creed II – Game of the Year Edition – PS3, Xbox 360
- Galazy Racers – Nintendo DS (tylko USA)
- Gold’s Gym Dance Workout – Wii
- Imagine: Resort Owner – DS
- Master All Classics – PSN
- Puzzler Collection – DS (tylko Europa)
- Raving Rabbids Party Collection – Wii
- Scott Pilgrim vs The World: The Game – PS3 (PSN), X360 (XBLA)
- Silent Hunter – iPad
- Sports Collection – DS
- Splinter Cell: Conviction – Mac

GRYOnline
Gracze
Steam
- Ubisoft
- wyniki finansowe
Komentarze czytelników
Goomich Konsul
[9] Ta, spadek z 20% w porównaniu z zeszłym rokiem. Mam nadzieję, że to efekt ich nowego DRMa.
zanonimizowany537664 Legend
nie zapominajcie o grze PURE FOOTBALL której premiera przeszła niespodziewanie :D
producent zabronił pokazywania jej przed premierą licząc, że jakiś idiota kupi
aope Legend

Czy w tych rewelacyjnych 7 proc. zawarto tą " potężną dystrybucję cyfrową"? ;) Wynik iście rewelacyjny, niewiele lepiej od psp ;)
Gilmur Generał
To niech sie teraz postarają i zrobią Far Cry III.
Lipton07 Pretorianin
Dla mnie splinter cell był OK nawet fajny, ale zabrakło starego splinter cell-a no jeszcze z kolego musimy na x-klocku zagrać co-op'a.