Tony Hawk i Shaun White nie sprzedali swoich gier deskorolkowych

Do niedawna można było sądzić, że serie skateboardowe to pewniaki, które będą zarabiały na siebie przez kolejne lata jak gry piłkarskie, czy koszykarskie. Ubiegłoroczne przykłady Tony Hawk: Shred i Shaun White Skateboarding pokazują coś innego. Nazwiska znanych sportowców tym razem nie pomogły i obie produkcje sprzedały się nadzwyczaj kiepsko.

Szymon Liebert

Do niedawna można było sądzić, że serie skateboardowe to pewniaki, które będą zarabiały na siebie przez kolejne lata jak gry piłkarskie, czy koszykarskie. Ubiegłoroczne przykłady Tony Hawk: Shred i Shaun White Skateboarding pokazują coś innego. Nazwiska znanych sportowców tym razem nie pomogły i obie produkcje sprzedały się nadzwyczaj kiepsko.

Z zestawienia przygotowanego przez serwis Hollywood Reporter wynika, że Tony Hawk: Shred został sprzedany w nakładzie 270 tysięcy egzemplarzy do października ubiegłego roku. Wcześniejsza część serii sygnowanej nazwiskiem emerytowanego sportowca wprowadziła kontroler o wyglądzie deskorolki bez kółek i zainteresowała 1.3 miliona graczy.

Wynik Tony’ego Hawka jest kiepski, ale i tak wieloletnia marka poradziła sobie znacznie lepiej od debiutującego Shaun White Skateboarding, który zaliczył zaledwie 120 tysięcy sprzedanych egzemplarzy w podobnym okresie. To rozczarowujący wynik dla amerykańskiej gwiazdy sportu, znanej także ze znacznie popularniejszego Shaun White Snowboarding.

Tony Hawk i Shaun White nie sprzedali swoich gier deskorolkowych - ilustracja #1

Powyższe wyniki nie odzwierciedlają wartości artystycznych obu tytułów, bo wszyscy wiemy, że ostatnie dwie części Tony Hawka były porażająco kiepskie (Shred zdobył ocenę 53/100 w Metacritic), a twórcy Shaun White Skateboarding mieli ciekawy pomysł na swoją grę, ale zabrakło im umiejętności na wprowadzenie go w życie (61/100 w serwisie Metacritic).

Przyszłość wirtualnego skateboardingu jest jak widać niezbyt ciekawa, bo wydawcy nie będą skorzy do wykładania dużych pieniędzy na kolejne gry i odetną fundusze studiom tworzącym takie średniaki jak Tony Hawk: Shred. Trudno powiedzieć czy jest jeszcze potencjał w tym segmencie branży, który od pewnego czasu należy do wciąż świeżej serii Skate.

Tony Hawk: SHRED

Tony Hawk: SHRED

PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 26 października 2010

Informacje o Grze
5.7

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-02-04
11:11

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Wielkie marki upadaja i dobrze. Moze to zresetuje jakosc bo "10 raz nie uda sie tego sprzedac wiec trzeba cos nowego wymyslic i to nie 2-3 nowosci lecz 3x wiecej"

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2011-02-04
12:59

zanonimizowany715049 Pretorianin

najlepszy był tony hawk underground 1, ciekawa fabuła i misje a nie to co w kolejnych częściach i innych markach
złoty środek wg. mnie: wieloplatformowość, przyzwoita grafika ale nie taka żeby trzeba było jakiegoś 6-rdzeniowca żeby to uruchomić, ciekawa fabuła opowiadająca jak od dzieciaka który kupił sobie deskę stajemy się pro, dobry system skilli, ciekawe i fabularnie połączone misje

Komentarz: zanonimizowany715049
2011-02-04
13:00

Max_101 Senator

Max_101

Najlepszy był THPS2 i 3 - głównie za sprawą muzyki.

Komentarz: Max_101

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl