Testujemy Bulletstorm na ASUS K53E

Bulletstorm to jedna z najciekawszych tegorocznych gier akcji. Połączeni ciekawej mechaniki walki z nietypowym i bardzo urodziwym miejscem akcji dało w rezultacie interesującą mieszankę, godną zainteresowania każdego fana gatunku FPS. Sprawdziliśmy jak polska produkcja sprawuje się na słabszym z naszych laptopów.

Adrian Werner

1

Bulletstorm to jedna z najciekawszych tegorocznych gier akcji. Połączeni ciekawej mechaniki walki z nietypowym i bardzo urodziwym miejscem akcji dało w rezultacie interesującą mieszankę, godną zainteresowania każdego fana gatunku FPS. Sprawdziliśmy jak polska produkcja sprawuje się na słabszym z naszych laptopów.

Ustawienia niskie, 1280 x 720

Bulletstorm działa na silniku Unreal 3.0. Technologia ta znacznie ułatwia deweloperom tworzenie gier, choć niestety nie jest znana ze swojej optymalizacji pod kontem starszych maszyn. Dlatego od razu zacząłem od ustawień niskich i rozdzielczości 1280 x 720. Jak widać rezultat nie był zły. Animacji zdarzało się nieprzyjemnie „chrupać”, ale miało to miejsce głównie podczas interaktywnych cut-scenek, lub gdy wrogowie nagle pojawiali się w oddali (domyślam się, że wtedy ich modele są doczytywane w locie , co odbija się na prędkości działania programu). Podczas samych starć płynność załamywała się znacznie rzadziej. Gra oczywiście do pięknych nie należała, ale wydajność była na tyle przyzwoita można przy odrobinie uporu spokojnie przejść całą kampanię.

Ustawienia niskie, 800 x 600

Gracze mniej odporni na spowolnienia mogą włączyć niższe rozdzielczości. Na 800x600 gra wciąż była czytelna, a jednocześnie płynność była naprawdę przyzwoita. Nawet na tak niskich ustawieniach zdarzały się spowolnienia, ale nie na tyle tragiczne, by mogły uniemożliwić czerpanie radości z zabawy. 

Podsumowanie

 ASUS K53E, choć z trudem, dał jednak radę Bulletstormowi. Mimo to nie da się ukryć, że produkcja Polaków z People Can Fly, podobnie jak inne współczesne gry oparte na Unreal Engine 3.0 raczej nie została zaprojektowana z myślą o słabszych konfiguracjach. Przy odrobinie uporu da się spokojnie przejść kampanię, ale w przypadku tego tytułu utrata pięknej grafiki jest bardzo bolesna i warto o tym pamiętać zanim spróbujemy uruchomić Bulletstorma niezbyt mocnym notebooku.

Bulletstorm

Bulletstorm

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 22 lutego 2011
Bulletstorm - Encyklopedia Gier
8.4

GRYOnline

8.4

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Nintendo gościnnie w programie komika Jimmy’ego Fallona

Następny
Nintendo gościnnie w programie komika Jimmy’ego Fallona

Valve szykuje grę free-to-play?

Poprzedni
Valve szykuje grę free-to-play?

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl