Firma Take-Two, jeden z największych wydawców gier wideo na świecie, opublikowała raport dotyczący wyników finansowych z trzeciego kwartału 2012 roku fiskalnego, czyli z czwartego kwartału 2011 roku kalendarzowego. Nie obyło się również bez podania planów na przyszłość.
Kamil Ostrowski
6Firma Take-Two Interactive podała do wiadomości publicznej swoje wyniki finansowe z trzeciego kwartału roku fiskalnego 2012, czyli z okresu październik-grudzień 2011 roku. Jak wydawca poradził sobie w ważnym okresie przedświątecznym?

Take-Two zanotowała spadek obrotów do 236,3 milionów dolarów w stosunku do 334,3 milionów dolarów w analogicznym okresie zeszłego roku. Sytuacja wygląda gorzej również w szerszej, dziewięciomiesięcznej perspektywie. Od 1 kwietnia do 31 grudnia 2011 roku obroty wyniosły 677,7 miliona dolarów. Brzmi nieźle, ale w 2010 roku Take-Two wypracowało aż 954,6 milionów dolarów. W czasie tych dziewięciu miesięcy firma zanotowała nawet stratę w wysokości 41,7 miliona dolarów.
W trzecim kwartale fiskalnym najlepiej sprzedawało się NBA 2K12, na które skusiło się prawie 4 miliony osób. Take-Two wciąż odnotowuje też dochody ze sprzedaży takich tytułów jak Red Dead Redemption (łącznie, od dnia premiery sprzedano ponad 13 mln egzemplarzy), Midnight Club: Los Angeles, L.A. Noire (w sumie rozeszło się blisko 5 mln egzemplarzy), a także serii Grand Theft Auto. Zwrócono również uwagę na świetną sprzedaż wersji Grand Theft Auto 3 na iOS i Androida, wypuszczonej z okazji dziesięciolecia GTA III.
Włodarze Take-Two patrzą w przyszłość z optymizmem. W tym roku wydawcy zabrakło wielkich tytułów, najbliższy okres będzie jednak usiany hitami. Plan wydawniczy na kolejny rok prezentuje się następująco:
Strauss Zelnick, prezes i szef zarządu Take-Two zapowiedział, że firma będzie kontynuowała politykę wydawania swoich gier na tyle platform, na ile tylko będzie to możliwe. Oznacza to, że w najbliższym czasie gracze pecetowi nie muszą czuć się zagrożeni brakiem tytułów Take-Two na swoim sprzęcie.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic