Data wydania: 7 lutego 2012
Kontynuacja udanej gry akcji studia Starbreeze AB. W odróżnieniu od części pierwszej z 2007 roku, sequel przygotował zespół Digital Extremes, mający w dorobku udział w pracach nad BioShock 2 oraz Dark Sector. W The Darkness II ponownie wcielamy się w Jackiego Estacado, który tym razem powraca jako ojciec chrzestny rodziny Franchetti.
Gracze
Steam
The Darkness II to kontynuacja jednej z najlepszych produkcji 2007 roku. Produkcja studia Digital Extremes, mającego w dorobku udział w pracach nad BioShock 2, a także strzelaninę Dark Sector, należy do gatunku gier akcji. Ze względu na wyjątkową brutalność jest przeznaczona wyłącznie dla dorosłych graczy.
W grze The Darkness II, nad której scenariuszem pracował autor komiksów Paul Jenkins (Hellblazer, Spider-Man), po raz kolejny wcielamy się w Jackiego Estacado. Charyzmatyczny bohater powraca po dwóch latach jako ojciec chrzestny rodziny Franchetti. Jego życie nie jest jednak usłane różami. Wspomnienia z dawnych czasów nie pozwalają mu bowiem funkcjonować w sposób normalny, a uwięziona w nim moc nieustannie daje o sobie znać.
Bezpardonowy atak wymierzony w Jackiego i pozostałych członków jego rodziny okazuje się zaczątkiem zakrojonej na szeroką skalę wojny gangów. Wszystko wskazuje na to, że tak naprawdę stoi za nim jakaś zewnętrzna siła. Jest nią niejakie Bractwo, dowodzone przez tajemniczego i potężnego Victora Volante’a. Organizacja chce zapanować nad Ciemnością, tajemniczą i nieobliczalną siłą, której prawowitym nosicielem jest Estacado.
W The Darkness II zastosowanie znalazła ta sama mechanika rozgrywki, z której zasłynęła część pierwsza. Jackie walczy więc z przeciwnikami nie tylko przy użyciu kilkunastu rodzajów broni palnej. Robi bowiem użytek także ze swoich wyjątkowych mocy, w tym demonicznych ramion siejących postrach wśród przeciwników. Jedna z „macek” może przecinać obiekty i wrogów, a druga chwytać przedmioty. W ten sposób bohater korzysta naraz z czterech „kończyn” (twórcy nazywają ten system „quad wielding”).
Dodatkowo możliwości postaci można rozwijać wykupując kolejne talenty z dość rozbudowanego drzewka rozwoju. Wykorzystuje się w tym celu moc Ciemności zgromadzoną poprzez efektowne uśmiercanie przeciwników i wyrywanie im serc.
Autor opisu gry: Piotr Doroń
Platformy:
PlayStation 3
PC Windows
Xbox 360
Producent: Digital Extremes
Wydawca: 2K Games
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Po pięciu latach przerwy na nasze ekrany powrócił Jackie Estacado - nowojorski mafiozo, opętany przez przedwieczną istotę zwaną Ciemnością. The Darkness II jednak bardzo różni się od pierwowzoru...
Aktualizacja: 13 sierpnia 2018
Poradnik do gry The Darkness II, zawiera szczegółowy opis przejścia kampanii. Znajdziesz w nim informacje na temat celów misji, mocy Ciemności, przeciwników oraz sekretów. Nie zabrakło również informacji o trybie Vendettas, a także zestawienia osiągnięć.
27 lipca 2012
Z okazji premiery filmu "Mroczny Rycerz powstaje" przypominamy najlepsze i najgorsze gry oparte na komiksach. Jaka gra zebrała laury zwycięzcy, a która powinna ze wstydu zapaść się pod ziemię?
29 sierpnia 2011
Kto boi się ciemności? Na pewno nie Jackie Estacado, bohater The Darkness II. Grę kanadyjskiego studia Digital Extremes zobaczyliśmy na targach gamescom 2011.
18 maja 2011
Wracamy do tematu The Darkness 2 z materiałem, w którym prezentujemy zupełnie nowe informacje o tej produkcji.
12 maja 2011
Pierwsza część The Darkness jest jedną z najbardziej klimatycznych i oryginalnych strzelanek ostatnich lat. Czy nowy producent będzie w stanie stworzyć godną kontynuację?
4 marca 2011
Podczas specjalnego pokazu w San Francisco mieliśmy okazję zobaczyć The Darkness II. Czy tworzona przez nowe studio kontynuacja ma szansę spodobać się fanom dzieła Starbreeze?
Przegapiliście strzelankę The Darkness II z 2012 roku? Dzięki najnowszej promocji w Humble Store możecie nadrobić zaległości, gdyż PC-towa wersja produkcji jest rozdawana za darmo.
promocje
Kamil Zwijacz
26 marca 2018
The Darkness II nie osiągnęło oczekiwanych wyników sprzedaży. W rezultacie wydawca gry, czyli 2K Games, podjął decyzję o skasowaniu planowanych dodatków DLC, które miały zaoferować nowe misje fabularne.
gry
Adrian Werner
5 grudnia 2012
Demo gry The Darkness II pojawiło się także na pecetach. Dzięki temu możemy przekonać się, czy produkcja tworzona przez studio Digital Extremes jest warta uwagi. Dajcie znać, co sądzicie o wersji demonstracyjnej.
gry
Szymon Liebert
25 stycznia 2012
Twórcy gry The Darkness II ujawnili wymagania sprzętowe pecetowej wersji. Dzisiaj w usłudze Xbox Live zadebiutuje demo najnowszego dzieła studia Digital Extremes, a za tydzień doczekają się go także użytkownicy Steama oraz PlayStation Network.
gry
Marcin Skierski
17 stycznia 2012
Wieści ze świata to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o odejściu dyrektora generalnego marki Assassin's Creed, pierwszej rocznicy DC Universe Online, aktualizacji 1.1 do Minecrafta, demie The Darkness II, a także braku ujawnienia PlayStation 4 na targach E3.
gry
Piotr Doroń
12 stycznia 2012
W grze The Darkness II pojawi się tryb kooperacji dla czterech osób. To najnowszy dodatek do produkcji, za którą odpowiada studio Digital Extremes i firma 2K Games. W specjalnych misjach wcielimy się w czterech nowych bohaterów i pomożemy Jackiemu Estacado w walce ze złą organizacją The Brotherhood.
gry
Szymon Liebert
7 grudnia 2011
Firma Take-Two ujawniła plany wydawnicze na przyszłość. Wydawca zamierza zróżnicować swoją ofertę i zbudować nowe marki. W tym roku dostaniemy między innymi pecetową wersję L.A. Noire, a w przyszłym gry XCOM i The Darkness II. Co dzieje się z Grand Theft Auto V?
gry
Szymon Liebert
9 sierpnia 2011
Premiera The Darkness II nie odbędzie się w październiku. Firma 2K Games przesunęła produkcję studia Digital Extremes na początek przyszłego roku. To oznacza, że fani pierwowzoru będą musieli poczekać kilka dodatkowych miesięcy na kolejne przygody Jackiego Estacado, który korzysta ze specjalnych mocy swojego wewnętrznego demona – tytułowej Ciemności.
gry
Szymon Liebert
20 lipca 2011
Fani komiksowej serii The Darkness mogą już zacząć odliczać dni do premiery drugiej części gry na jej podstawie. Z informacji przekazanych przez wydawcę, którym jest firma 2K Games wynika, że The Darkness II trafi do sprzedaży na początku października. Nieco dłużej przyjdzie natomiast poczekać na nową markę w ofercie Namco Bandai, czyli Inversion. Gra zadebiutuje w lutym przyszłego roku.
gry
Aleksander Kaczmarek
4 maja 2011
Kilka tygodni temu ujawniono, że trwają prace nad kontynuacją gry The Darkness. Teraz twórcy podzielili się ze światem sporą dawką nowych informacji na temat tego projektu.
gry
Adrian Werner
27 lutego 2011
Popularne pliki do pobrania do gry The Darkness II.
trainer The Darkness II - +9 Trainer - 22 lutego 2012
trainer The Darkness II - v1.1 +2 Trainer - 2 maja 2012
trainer The Darkness II - +7 Trainer - 22 lutego 2012
trainer The Darkness II - +5 Trainer - 21 marca 2012
trainer The Darkness II - +4 Trainer - 15 lutego 2012
trainer The Darkness II - +6 Trainer #2 - 14 marca 2012
trainer The Darkness II - +6 Trainer - 15 lutego 2012
trainer The Darkness II - +3 Trainer - 14 marca 2012
Wymagania sprzętowe gry The Darkness II:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core i5 2.4 GHz, 1.5 GB RAM (2 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce 9800 GTX lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
PlayStation 3
Wspiera:
PlayStation Network
Średnie Oceny:
Średnia z 999 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 7353 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Wojciech Mroczek
Recenzent GRYOnline.pl
2012.02.15
Po pięciu latach przerwy na nasze ekrany powrócił Jackie Estacado - nowojorski mafiozo, opętany przez przedwieczną istotę zwaną Ciemnością. The Darkness II jednak bardzo różni się od pierwowzoru...
Szugob
Ekspert
2021.11.23
Próbuje zniuansować opowieść, ale i tak wszystko sprowadza się do ratowania damy z opresji. Większa siła rażenia mocy sprawia, że strzelanie jest dla frajerów.
mastarops
Ekspert
2019.02.12
Gra dość nudna, rozgrywka powtarzalna, kiepskie sterowanie. Główny bohater to użalający się nad sobą i swoim losem psychopata, ciężko go polubić. Historia w miarę mnie zainteresowała, ale ostatecznie rozczarowała.
KORZYCH
Ekspert
2013.10.14
gra wygląda bardzo ciekawie, może troche pastelowo, ale to pewnie taki zabieg by oddać nawiązanie do komiksu, bo jednak silnik graficzny prezentuje się nieźle, jest dobrze zoptymalizowany. dźwiękowo też nie mam za bardzo zastrzeżeń, chociaż przydałaby się rockowa/metalowa/thrashowa muzyka podczas akcji jak jest np przy zbijaniu gołębi na czas. strzela się przyjemnie, używa mocy troszke trudno (złapać przeciwnika trzeba niestety z bliska i wtedy myśleć nad wcisnięciem danego przycisku egzekucji), ale poziom trudności nie jest tak wysoki by od razu ginąć przy bliższym starciu, kiedy po zabiciu wroga można szybko zjeść jego serce i sie troszke naprawić. fabuła jest fajnie opowiedziana, jest to bardzo klimatyczne, szczególnie romantyczna wstawka z Jenny, choc akurat choroba psychiczna tutaj jest troszke oklepana. ale wbijanie gwozdzi w ręce głownego bohatera i inne tego typu scenki nadają powagi. jednakże mamy mało wyborów, jesli juz to niewiele mozna z nimi zrobic, więc jest to akcja liniowa. oczywiscie mozna sobie pochodzic po scenerii i np szukac relikwii (?) ale sa dosyc latwe do znalezienia. upgradowanie bohatera jak w rpg jest dosc proste, esencje zbiera się łatwo, akurat nie trzeba z tego zbytnio korzystac, ale muchy czy strzelanie bez amunicji, lub ochrona się przydaje, tak jak i wspomniane egzekucje dzieki ktorym za zabicie mozemy sobie zregenerowac amunicje, tarcze czy zdrowie. i tak jak pisalem, gierka ma fajny klimat, na pewno jest innowacyjna, w ten sposob w nic nie grałem. czy cos mi w tej grze nie pasuje? właściwie to chyba tylko to, że nasze demoniczne macki są krótkie i trzeba bardzo na styk unikać świateł by je "capnąć". jeden z lepszych fpsów w jakie grałem, szkoda że nie było jedynki na PC.a i gram z patchem na krew oczywiście, bo bez niej wrażenia pewnie są "ciut" gorsze.
laser890
Gracz
2024.02.13
Ukończyłem po niedawnym przejściu części pierwszej i jest słabo pod kątem mroczności i klimatu zaszczucia. Tutaj wszystko ma komiksowe kolory, co jest odejściem od ścieżki poprzedniej części. Sama gra ma na pewno lepiej dopracowane "moce" i używanie macek daje więcej frajdy, jednak poprzednia część bardziej mi utkwi w głowie.
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.10.02
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2023.03.06
MadtPL
Ekspert
2018.05.09
Harry M
Ekspert
2018.02.24
Butryk89
Ekspert
2016.04.22
Maciej Żulpo
GRYOnline.pl Team
2016.03.28
zvr
Ekspert
2016.03.21
kęsik
Ekspert
2016.03.18
mastarops Generał
Gra dość nudna, rozgrywka powtarzalna, kiepskie sterowanie. Główny bohater to użalający się nad sobą i swoim losem psychopata, ciężko go polubić. Historia w miarę mnie zainteresowała, ale ostatecznie rozczarowała.
Zetpee Legionista
Po kilku latach w końcu zabrałem się za ten tytuł i muszę przyznać, że zrobił na mnie spore wrażenie. Grafika dość dobra według mnie, system rozwoju postaci jak najbardziej na plus, fajne finishery. Jeśli chodzi o fabułę to zagłębiając się bardziej w umysł głównego bohatera sam po pewnym czasie zacząłem się zastanawiać co jest rzeczywistością a co fikcją. Gra mocno siedziała mi w głowie co dobrze świadczy o grze. Soundtrack do topowych może nie należy ale słysząc utwór w czasie trwania napisów rzeczywiście aż żal ściskał, że to już koniec. Zagmatwana historia Jackie'iego miała dziwny finał lecz patrząc na całą fabułę gracz nie powinien być tym zaskoczony. Po scenie, którą ujrzałem tuż po napisach mam nadzieje, że jeszcze zetknę się z głównym bohaterem, którego zgubiła tęsknota za Jenny :D
errtg Legionista
Gra swoim klimatem i podejściem do gracza miażdży. Klimat ciężki i gęsty. Nie ma tu cukierkowości czy głupich dialogów dla dzieci z przedszkola. To gra, która traktuje gracza poważnie, nie zabiera mu rozterek czy wątpliwości, czy to co robi jest właściwe i gdzie go zaprowadzi. Fabuła ciekawie pokazana, choć dość prosta, ale nie pozbawiona właśnie głębszego podłoża. Kilka razy zastanawiałem się czy faktycznie to co widzi główny bohater, to prawda, czy jego urojenia. Tutaj gra błyszczy. Do tego ten śmieszny stworek, który często nam towarzyszy jest świetny. Jest zabawny, ale to co mówi, powoduje, że czujemy, że jest coś gorszego od nas i to dużo.
Niestety gameplay już kuleje mocno. Bardzo ograniczone lokacje-areny. Wszystko nastawione na szybkie zabijanie i to dość precyzyjne, bo amunicji nie ma jakoś sporo (to w sumie jest akurat dobrym podejściem, ale tutaj to mocno utrudnia). Goście czasem wytrzymują po kilkanaście kul na klatę (mam wrażenie, że w głowę też, ale czasem liczy mi headshoty, więc już nie wiem).
Mimo, że mamy te demoniczne ramiona, to nie czuć tu tej zajebistości, że jest się "badassem". A raczej takim dziwnym kolesiem, który oprócz strzelania walnie kogoś mocno macką-ramieniem, albo złapie za nogę i trzyma głową do góry.
Często się tu ginie i to w dość głupi sposób. Wrogowie się pojawią z automatami, przeciwnicy zabierający nam broń takimi a'la biczami, wrogowie ze światłem, które dodatkowo jeszcze razi i nie tylko. Tak, światło też jest naszym wrogiem i o ile na początku, jest to bardzo fajnie zrobione, to w lokacjach (np wesołe miasteczko :-O), gdzie wszyscy do nas strzelają i do tego są te światła niewiadomo-kurde-skąd, to robi się naprawdę irytująco. Dołożyć do tego przeciwników, którzy się respawnują czasem za plecami i mamy poziom trudności przesadzony o kilka kresek. Do tego te skrypty, że szukam jakiegoś przycisku, by otworzył mi jedyne przejście w grze jest żenujące. To chyba to konsolowe podejście, którego osobiście nienawidzę. No i brak save-a. Jest checkpoint i tyle, diluj z tym. Kolejne gówniane podejście.
Ale pomimo tak rażących minusów uważam, że warto się przemęczyć, chociażby dlatego, by zaznać odmiany w postaci ciężkiej, mrocznej i gorzkiej opowieści.
laser890 Centurion
Ukończyłem po niedawnym przejściu części pierwszej i jest słabo pod kątem mroczności i klimatu zaszczucia. Tutaj wszystko ma komiksowe kolory, co jest odejściem od ścieżki poprzedniej części. Sama gra ma na pewno lepiej dopracowane "moce" i używanie macek daje więcej frajdy, jednak poprzednia część bardziej mi utkwi w głowie.