The Darkness II nie osiągnęło oczekiwanych wyników sprzedaży. W rezultacie wydawca gry, czyli 2K Games, podjął decyzję o skasowaniu planowanych dodatków DLC, które miały zaoferować nowe misje fabularne.

Przed premierą gra The Darkness II wzbudzała pewien niepokój wśród fanów marki, głównie za sprawą zmiany dewelopera (odpowiedzialny z część pierwszą zespół Starbreeze zastąpiło studio Digital Extremes). Ostatecznie jednak produkcja okazała się ciekawym FPS-em, który zgromadził pokaźny zestaw pozytywnych recenzji. Niestety, okazuje się, że gracze nie przyjęli ciepło tego projektu i jego wyniki sprzedaży pozostawiają sporo do życzenia. Według najnowszych informacji, grę zakupiło jedynie 540 tysięcy osób. Jak na tytuł wydany na trzy platformy (PC oraz konsole PlayStation 3 i Xbox 360) jest to rozczarowująco niski wynik.
Słaba sprzedaż The Darkness II spowodowała, że podjęto decyzję o skasowaniu rozszerzeń DLC. Dodatki miały zaoferować misje, które pod względem fabularnym stanowiłyby kontynuację wydarzeń z kampanii. W planach było również wprowadzenie nowego uzbrojenia i mocy. Firma 2K Games oczekiwała, że gra przekroczy pułap jednego miliona sprzedanych egzemplarzy. Tak się jednak nie stało, więc wydawca uznał, że nie ma sensu inwestować w produkcję DLC.
Powstaje pytanie, jak porażka finansowa The Darkness II wpłynie na szansę wyprodukowania trzeciej części. Plotki o niej krążą od pewnego czasu, ale do tej pory nic nie zostało oficjalnie potwierdzone. Mamy nadzieję, że mimo słabych wyników „dwójki”, włodarze w 2K Games dadzą jednak cyklowi jeszcze jedną szansę.
The Darkness II to kontynuacja gry z 2008 roku, która ukazała się wyłącznie na konsole. Jednocześnie całość zaprojektowano, tak aby znajomość fabuły pierwowzoru nie była wymagana. Gracze ponownie wcielają się Jackiego Estacado – szefa przestępczej rodziny Franchetti, który odziedziczył moc kontrolowania tytułowej Ciemności. Autorzy przygotowali kampanię dla pojedynczego gracza oraz tryb kooperacji dla czterech osób, który opowiada oddzielną historię.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Sprzedaż Baldur’s Gate 3 nie zwalnia nawet na chwilę. Swen Vincke podał nową, okrągłą liczbę
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.