Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

rynek PC - sprzęt i technologie (6)

Crackerzy z 3DM nie będą łamać zabezpieczeń w grach single-player
Crackerzy z 3DM nie będą łamać zabezpieczeń w grach single-player

Kamil Zwijacz, 7 lutego 2016, 11:11

Słynna chińska grupa crakerska 3DM postanowiła zaprzestać łamania zabezpieczeń w grach single-player. W ciągu roku chcą sprawdzić, czy wpłynie to jakoś na wzrost sprzedaży produkcji na komputerach PC.

Electronic Arts postara się naprawić swoją reputację wśród graczy PC
Electronic Arts postara się naprawić swoją reputację wśród graczy PC

Jakub Mirowski, 30 stycznia 2016, 14:37

Peter O'Reilly z Electronic Arts zapowiedział, że firma spróbuje odzyskać nadszarpnięte zaufanie graczy PC-towych. Głównym elementem tej polityki ma być platforma Origin.

W zeszłym roku wydaliśmy 61 miliardów dolarów w dystrybucji cyfrowej

Janusz Guzowski, 27 stycznia 2016, 16:46

Padł rekord światowej sprzedaży gier w dystrybucji cyfrowej – w zeszłym roku użytkownicy wydali w ten sposób 61 miliardów dolarów. Największą popularnością cieszyły się produkcje pecetowe (z League of Legends na czele), ale tylko nieznacznie wyprzedzając tytuły mobilne (tutaj królowało Clash of Clans). Z kolei gry przeznaczone na konsole zanotowały duży wzrost.

Tendencja spadkowa utrzymana – sprzedaż pecetów wciąż maleje
Tendencja spadkowa utrzymana – sprzedaż pecetów wciąż maleje

Kamil Kubiczek, 13 stycznia 2016, 17:42

Badania amerykańskiego serwisu IDC dobitnie pokazały, że ludzie kupują coraz mniej komputerów. W roku 2015 sprzedano ponad 10 procent mniej pecetów, niż w miało to miejsce w 2014 r.

Steam Controller, Steam Link i Steam Machines zadebiutowały na rynku
Steam Controller, Steam Link i Steam Machines zadebiutowały na rynku

Kamil Zwijacz, 11 listopada 2015, 10:44

Wczoraj odbyła się oficjalna premiera pada Steam Controller, urządzenia do strumieniowania obrazu Steam Link i komputerów Steam Machines. Z tej okazji w sklepie Steam rozpoczęła się promocja na rozmaite produkcje.

Wartość cyfrowej sprzedaży gier wyniosła we wrześniu 5,4 mld USD
Wartość cyfrowej sprzedaży gier wyniosła we wrześniu 5,4 mld USD

Krzysztof Nieradko, 23 października 2015, 13:50

Serwis analityczny SuperData opublikował interesujące informacje dotyczące kondycji rynku cyfrowej dystrybucji gier na świecie we wrześniu tego roku. Okazuje się, że wartość sprzedanych gier za pośrednictwem sieci wyniosła w zeszłym miesiącu 5,4 miliarda dolarów, czyli o 11 procent więcej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim.

Rynek growego sprzętu komputerowego przyniósł w ubiegłym roku 21,5 miliarda dolarów przychodu
Rynek growego sprzętu komputerowego przyniósł w ubiegłym roku 21,5 miliarda dolarów przychodu

Michał Kułakowski, 10 września 2015, 18:00

Według firmy badawczej Jon Peddie Research, w ubiegłym roku światowy rynek sprzętu komputerowego dla graczy przyniósł ponad 21,5 miliarda dolarów przychodu, a więc dwa razy więcej niż cały sektor konsolowy w tym samym czasie.

4 na 5 graczy wybiera grafikę Nvidii – AMD coraz bardziej w tyle
4 na 5 graczy wybiera grafikę Nvidii – AMD coraz bardziej w tyle

Bartłomiej Plewnia, 19 sierpnia 2015, 16:19

Niezależna organizacja badająca rynek komputerów, Mercury Research, opublikowała nowe dane dotyczące popularności kart grafiki Nvidii oraz AMD wśród graczy. Według nich, AMD zostaje coraz wyraźniej wypierane przez Nvidię.

Activision Blizzard zanotowało świetny II kwartał 2015 roku
Activision Blizzard zanotowało świetny II kwartał 2015 roku

Kamil Zwijacz, 5 sierpnia 2015, 09:01

Poznaliśmy wyniki finansowe firmy Activision Blizzard za II kwartał fiskalny 2015 roku. Koncern zanotował ponad miliard dolarów przychodu (z czego aż 55% pochodzi z cyfrowej dystrybucji) i 212 milionów dolarów zysku.

PC-ty jedną z najbardziej dochodowych platform dla Electronic Arts
PC-ty jedną z najbardziej dochodowych platform dla Electronic Arts

Kamil Zwijacz, 3 sierpnia 2015, 11:25

W ostatnim raporcie finansowym firmy Electronic Arts zamieszczono procentowe zestawienie platform sprzętowych, na których wydawca notuje największe przychody. Z opublikowanych danych wynika, że jedną z najbardziej dochodowych dla EA są PC-ty.

Steam zarobił w ubiegłym roku 1,5 miliarda dolarów
Steam zarobił w ubiegłym roku 1,5 miliarda dolarów

Konrad Kaczmarczyk, 27 lipca 2015, 16:05

Cyfrowy sklep Steam przyniósł w ubiegłym roku 1,5 miliarda dolarów. 730 milionów to przychód Valve, który firma zawdzięcza swoim autorskim produkcjom (DOTA 2, Counter-Strike: Global Offensive czy Team Fortress 2) oraz prowizji od sprzedaży gier zewnętrznych deweloperów.

Fallout Shelter zarobiło 5,1 mln dolarów w dwa tygodnie
Fallout Shelter zarobiło 5,1 mln dolarów w dwa tygodnie

Krzysztof Nieradko, 17 lipca 2015, 10:32

Serwis SuperData opublikował interesujące informacje na temat rynku cyfrowej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w czerwcu tego roku. Okres ten okazał się niewątpliwie bardzo lukratywny dla Bethesdy Softworks, chociażby ze względu na mobilne Fallout Shelter, które zarobiło ponad 5 milionów dolarów w ciągu zaledwie dwóch tygodni.

GDC - europejscy deweloperzy gier najchętniej wybierają PC
GDC - europejscy deweloperzy gier najchętniej wybierają PC

Krzysztof Nieradko, 2 lipca 2015, 13:10

Najnowsze badanie rynku przeprowadzone przez organizatorów Game Developers Conference przyniosło ze sobą sporo interesujących informacji. Wśród 250 europejskich deweloperów, którzy wypełnili stosowną ankietę, 62 procent pracuje nad pecetową produkcją, podczas gdy 23 i 20 procent z nich zamierza wydać swoje gry na odpowiednio PlayStation 4 i Xbox One. Szczegółowo opisane wyniki znajdziecie w rozwinięciu.

Najpopularniejsze gry na PC w maju – Wiedźmin 3 (prawie) rządzi!
Najpopularniejsze gry na PC w maju – Wiedźmin 3 (prawie) rządzi!

Łukasz Szliselman, 12 czerwca 2015, 12:41

Firma Newzoo opublikowała raport dotyczący najpopularniejszych gier PC w maju. Mimo że Wiedźmin 3: Dziki Gon ukazał się w drugiej połowie miesiąca uplasował się wysoko, bo na 21 miejscu.

Steam – droższe gry sprzedają się lepiej niż tanie?
Steam – droższe gry sprzedają się lepiej niż tanie?

Janusz Guzowski, 7 czerwca 2015, 16:01

Z wykresu zaprezentowanego przez serwis Steamspy wynika, że na platformie Steam najlepiej sprzedają się gry z wyższych półek cenowych. Podczas gdy w serwisie najwięcej jest tytułów lokujących się w przedziale 8 – 9,99 dolarów, ich średnia sprzedaż jest ponad trzy razy mniejsza niż średnia sprzedaż produkcji kosztujących od 50 do 69,99 dolarów, stanowiących niecały procent oferty.

Battlefield Hardline najlepiej sprzedało się na konsolach PS4 i XOne
Battlefield Hardline najlepiej sprzedało się na konsolach PS4 i XOne

Kamil Zwijacz, 6 maja 2015, 14:43

Szef firmy Electronic Arts zdradził, że cztery na pięć sprzedanych egzemplarzy strzelanki Battlefield Hardline trafiało do użytkowników konsol PlayStation 4 i Xbox One. Jednocześnie z najnowszego raportu finansowego koncernu wynika, że PC-ty od kilku lat zapewniają "Elektronikom" coraz mniejsze przychody.

Konferencja poświęcona grom PC na E3
Konferencja poświęcona grom PC na E3

Michał Kułakowski, 30 kwietnia 2015, 17:15

Firma AMD oraz serwis PC Gamer ogłosiły właśnie, że wspólnie przygotują specjalną konferencję poświęconą grom PC. Zostanie ona zorganizowana w dniu otwarcia targów E3 w Los Angeles. Na scenie pojawią się przedstawiciele wielu firm i zespołów deweloperskich, które są obecne na rynku komputerowym.

W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów
W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów

Kamil Zwijacz, 23 kwietnia 2015, 12:17

Firma Newzoo opublikowała kolejny raport, tym razem dotyczący wartości rynku gier wideo w bieżącym roku. W porównaniu do 2014 roku branża zanotuje 9,4% wzrost, a największy przychód wygenerowany zostanie na komputerach PC.

Rośnie przewaga firmy Nvidia nad AMD
Rośnie przewaga firmy Nvidia nad AMD

Adrian Werner, 19 kwietnia 2015, 16:49

Przewaga firmy Nvidia nad AMD na rynku kart graficznych nie jest żadną tajemnicą. Najnowsze dane pokazują, że dystans między nimi ostatnio sporo się zwiększył, a w ostatnim kwartale minionego roku Nvidia sprzedała trzykrotnie więcej kart niż konkurent.

Powstało narzędzie pozwalające na bieżąco śledzić sprzedaż gier na Steam
Powstało narzędzie pozwalające na bieżąco śledzić sprzedaż gier na Steam

Luc, 4 kwietnia 2015, 16:45

Na podstawie publicznie dostępnych informacjach o kontach na Steam można stworzyć wiele interesujących statystyk. Jedno ze stworzonych niedawno narzędzi - Steam Spy, pozwala m.in. na sprawdzenie jak wielu graczy rzeczywiście posiada wskazany tytuł.

W 2015 roku gry MOBA zarobią więcej od MMORPG?
W 2015 roku gry MOBA zarobią więcej od MMORPG?

Jakub Błażewicz, 31 marca 2015, 12:19

Firma EEDAR opublikowała raport dotyczący dochodów z gier MOBA. Według prognozy Eda Zhao gry z tego gatunku przyniosą w 2015 roku większy dochód niż tytuły MMO.

Rynek sprzętu do grania jest warty 67 miliardów dolarów
Rynek sprzętu do grania jest warty 67 miliardów dolarów

Kamil Zwijacz, 5 marca 2015, 12:06

Firma Jon Peddie Research ujawniła wyniki przeprowadzonych badań, z których wynika, że w 2014 roku rynek sprzętu do grania był wart 67 miliardów dolarów. 33% tej kwoty przypada na komputery PC, 23% na smartfony, a 16% na konsole.

PC-ty najbardziej dochodową platformą branży gier w 2014 roku
PC-ty najbardziej dochodową platformą branży gier w 2014 roku

Kamil Zwijacz, 3 marca 2015, 12:02

Z badań przeprowadzonych przez Open Gaming Alliance i DFC Intelligence wynika, że w 2014 roku rynek gier na komputerach PC osiągnął wartość 28 miliardów dolarów, zostawiając tym samym konsole i urządzenia mobilne daleko w tyle.

Raport finansowy Konami - wzrosła sprzedaż gier na PC
Raport finansowy Konami - wzrosła sprzedaż gier na PC

Piotr Bicki, 5 lutego 2015, 18:50

Jako kolejna z branżowych firm Konami opublikowało raport finansowy za miniony kwartał. Z opublikowanych danych wynika, że w okresie pomiędzy październikiem a grudniem ubiegłego roku zwiększyła się sprzedaż gier spółki w wersji PC.

Nowe badania GDC - PC nadal najpopularniejszą platformą wśród twórców
Nowe badania GDC - PC nadal najpopularniejszą platformą wśród twórców

Jakub Błażewicz, 16 stycznia 2015, 12:40

Po raz kolejny organizatorzy konferencji GDC przeprowadzili badanie wśród kilku tysięcy deweloperów, pytając ich o wybór platformy dla ich gier, sprawy finansowe oraz esport. Mimo dwukrotnego wzrostu zainteresowania konsolami, PC znów zajęło pierwszą pozycję, a tuż za nim znalazły się tablety i smartfony.

Połowa graczy PC kupuje gry dopiero na wyprzedażach
Połowa graczy PC kupuje gry dopiero na wyprzedażach

Krzysztof Nieradko, 10 września 2014, 12:08

Zgodnie z najnowszymi badaniami przeprowadzonymi przez specjalistów z firmy NPD, połowa pecetowych graczy w USA kupuje gry dopiero wtedy, kiedy znajdą się one na wyprzedaży. Grający mają średnio 38 lat, a przeciętny, roczny budżet ich gospodarstwa domowego to 69 tysięcy dolarów. Nie zabrakło też więcej interesujących statystyk związanych z rynkiem PC.

Europa bastionem gier pecetowych i mobilnych
Europa bastionem gier pecetowych i mobilnych

Marcin Skierski, 8 lipca 2014, 13:40

Z ankiety przeprowadzonej przez organizatorów tegorocznej edycji Game Developers Conference Europe (11-13 sierpnia) wynika, że większość europejskich studiów deweloperskich tworzy gry na PC i urządzenia mobilne. Dopiero w dalszej kolejności wyrażają zainteresowanie PlayStation 4 oraz Xboksem One.

8 milionów użytkowników jednocześnie zalogowanych na Steam – padł nowy rekord
8 milionów użytkowników jednocześnie zalogowanych na Steam – padł nowy rekord

Krzysztof Nieradko, 30 czerwca 2014, 10:02

Wczoraj, niemal w samo południe, padł na Steam kolejny rekord, jeśli chodzi o liczbę jednocześnie zalogowanych użytkowników. Statystyki Valve pokazują, że w tym czasie ze wspomnianej platformy korzystało ponad 8 milionów osób!

Rynek gier online na pecetach i konsolach podwoi obroty w najbliższych latach

Szymon Liebert, 25 czerwca 2011, 13:22

Firma DFC Intelligence wypuściła raport dotyczący rynku pecetowych i konsolowych gier online. Zdaniem analityków, segment rozrośnie się w najbliższych latach do olbrzymich rozmiarów i w 2016 roku będzie wart 29 miliardów dolarów. Wszystko za sprawą coraz częstszych subskrypcji, reklam sieciowych i produktów sprzedawanych w dystrybucji cyfrowej.