Fallout Shelter zarobiło 5,1 mln dolarów w dwa tygodnie
Serwis SuperData opublikował interesujące informacje na temat rynku cyfrowej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w czerwcu tego roku. Okres ten okazał się niewątpliwie bardzo lukratywny dla Bethesdy Softworks, chociażby ze względu na mobilne Fallout Shelter, które zarobiło ponad 5 milionów dolarów w ciągu zaledwie dwóch tygodni.
Krzysztof Nieradko

Fallout Shelter, poboczna odsłona cyklu umiejscowiona w postapokaliptycznym uniwersum Fallouta, święci prawdziwe triumfy. Zgodnie z zestawieniem dotyczącym rynku Stanów Zjednoczonych opublikowanym przez serwis SuperData, wspomniana produkcja zarobiła w ciągu pierwszych dwóch tygodni 5,1 miliona dolarów. A warto nadmienić, że gra jak na razie dostępna jest wyłącznie na systemie iOS i na Androidzie zadebiutuje 20 sierpnia. Co więcej, konsolowe edycje kolejnej gry Bethesdy - The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited - również okazują się cieszyć w USA sporym zainteresowaniem. Zgodnie z ujawnionymi informacjami, w omawianym okresie sprzedano 138 tysięcy egzemplarzy wspomnianego tytułu.
To jednak nie wszystko. Wspomniane zestawienie stanowi obfite źródło informacji na temat rynku cyfrowej sprzedaży za oceanem w czerwcu tego roku. Okazuje się, że przychody z tytułu gier mobilnych wyniosły w tym okresie 367 milionów dolarów. Co ciekawe, w porównaniu do maja tego roku obroty wzrosły o 4%, a w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku – aż o 20%. Cyfrowa sprzedaż tytułów tworzonych z myślą o konsolach i pecetach osiągnęła zaś wartość 314 milionów dolarów, które przełożyły się na 30-procentowy wzrost względem roku ubiegłego. Z kolei wartość cyfrowego rynku gier w USA wzrosła w czerwcu o 18% i wyniosła ogółem 1,02 miliarda dolarów.
Poniżej znajdziecie stosowne zestawienie najlepszych gier według przychodów z tytułu cyfrowej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, a dodatkowo także w Wielkiej Brytanii oraz Niemczech. Jeżeli jednak zależy Wam na szczegółach, zajrzyjcie do wcześniej podlinkowanej publikacji, w której umieszczone wykresy są interaktywne i zdradzają wartość obrotu w kontekście poszczególnych tytułów.

Więcej:Steam ułatwia kupowanie gier w zestawach. Można w ten sposób trochę oszczędzić

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
strelnikov Senator
ad. 13
"...No i jak tu Wiedźmin ma zastartować do gier Bethesdy pod względem czysto odbiorczym? ...Redzi niech się jeszcze uczą...."
lol, pod wzgledem czysto odbiorczym to TW3 jest nieporównywalnie lepszą grą niż jakikolwiek Fallout zrobiony przez Beth do tej pory. Chyba chodziło Tobie o względy czysto komercyjne czyli finansowe. Wydawcy TW3 myslę zarobili dosyć, nie kazda gra jest Falloutem, wypromować nowy tytuł na takim poziomie jak TW3 i tak jest sukcesem uwzgledniając kraj pochodzenia/produkcji gry, nakłady i zainteresowanie kulturą slowianska na swiecie.
EDIT:
ad. 5
+1
Damian1539 Legend

lol, pod wzgledem czysto odbiorczym to TW3 jest nieporównywalnie lepszą grą niż jakikolwiek Fallout zrobiony przez Beth do tej pory.
szczypiorofixpw Pretorianin
@ChosenOne: "ciekawe czy Brian Fargo spi po nocach" hehehe dobre
strelnikov Senator
ad.15
Ocena graczy, Metacritic:
The Witcher 3: Wild Hunt --> 9.2 /10
Fallout 3 --> 8.0 /10
FNV --> 8.4 /10