Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 października 2015, 13:50

autor: Krzysztof Nieradko

Wartość cyfrowej sprzedaży gier wyniosła we wrześniu 5,4 mld USD

Serwis analityczny SuperData opublikował interesujące informacje dotyczące kondycji rynku cyfrowej dystrybucji gier na świecie we wrześniu tego roku. Okazuje się, że wartość sprzedanych gier za pośrednictwem sieci wyniosła w zeszłym miesiącu 5,4 miliarda dolarów, czyli o 11 procent więcej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim.

Serwis SuperData przygotował zestawienie traktujące o kondycji rynku cyfrowej dystrybucji we wrześniu tego roku. - Wartość cyfrowej sprzedaży gier wyniosła we wrześniu 5,4 mld USD - wiadomość - 2015-10-23
Serwis SuperData przygotował zestawienie traktujące o kondycji rynku cyfrowej dystrybucji we wrześniu tego roku.

Firma badawcza SuperData opublikowała ciekawy raport dotyczący stanu rynku cyfrowej sprzedaży gier wideo. Z ujawnionych informacji wynika, że wartość dokonanych transakcji za pośrednictwem kanałów dystrybucji cyfrowej w ujęciu całego świata wyniosła w ubiegłym miesiącu 5,4 miliarda dolarów. Jest to skok w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku aż o 11 procent.

Bardzo dużą popularnością cieszą się produkcje konsolowe - mimo praktycznie niezmiennej liczby aktywnych użytkowników w badanym okresie zarejestrowano wzrost zarobków brutto w tej części rynku o 29 procent (daje to 326 milionów dolarów). Ogromna w tym zasługa tych graczy, którzy kupowali przez sieć pełne produkcje, generując ponad 132 miliony dolarów przychodu. Niewątpliwym królem na rynku dystrybucji cyfrowej pozostaje grupa urządzeń mobilnych – w ubiegłym miesiącu zanotowano w tym sektorze spory wzrost liczby nowych grających, co automatycznie przełożyło się na 2 miliardy dolarów ogólnego przychodu (wzrost o 9 procent). Ciekawostką pozostaje spadek zarobków w kontekście płatnych gier MMO. Z ujawnionych informacji wynika, że wartość rzeczonego rynku zmniejszyła się o 8 procent do 213 milionów dolarów.

A jak na tle tego wszystkiego wyglądają poszczególne produkcje? Takie informacje również znalazły się we wspomnianym zestawieniu. Z ujawnionych danych wynika, że w przypadku konsol najbardziej kasową produkcją była FIFA 16. Na pecetach zaś - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Firma Konami dołożyła wszelkich starań, aby w momencie premiery na rynku w tym samym czasie ukazały się wszystkie poszczególne wersje sprzętowe. Jak widać, opłaciło się, także w przypadku konsol, ponieważ i tutaj The Phantom Pain radzi sobie całkiem nieźle, zajmując pozycję numer cztery.

Stosowne zestawienie gier w zależności od platformy i gatunku znajdziecie poniżej. Oczywiście wszystko w odniesieniu do dystrybucji cyfrowej.

Wartość cyfrowej sprzedaży gier wyniosła we wrześniu 5,4 mld USD - ilustracja #2