Rynek sprzętu do grania jest warty 67 miliardów dolarów

Firma Jon Peddie Research ujawniła wyniki przeprowadzonych badań, z których wynika, że w 2014 roku rynek sprzętu do grania był wart 67 miliardów dolarów. 33% tej kwoty przypada na komputery PC, 23% na smartfony, a 16% na konsole.

futurebeat.pl

Kamil Zwijacz

Kilka dni temu informowaliśmy, że komputery PC były najbardziej dochodową platformą w branży gier w 2014 roku. Natomiast podczas Game Developers Conference firma Jon Peddie Research ujawniła wyniki swoich badań, dzięki którym dowiedzieliśmy się ile wart jest rynek samych urządzeń. Okazało się, że w zeszłym roku cały sektor sprzętu do grania był wart 67 miliardów dolarów, z czego aż 33% przypada na PC-ty, 23% na smartfony, 16% na konsole, 11% na tablety i 8% na urządzenia peryferyjne. Handheldy znajdują się prawie na samym końcu stawki (na ostatnim miejscu są androidowe konsole), z zaledwie 3% rynku, co i tak przekłada się na około 2 miliardy dolarów.

Wartość rynku sprzętu do grania w 2014 roku. Źródło: Jon Peddie Research. - Rynek sprzętu do grania jest warty 67 miliardów dolarów - wiadomość - 2015-03-05
Wartość rynku sprzętu do grania w 2014 roku. Źródło: Jon Peddie Research.

Nie posiadamy informacji, na podstawie których wyliczono powyższe dane, można jednak śmiało zakładać, że w przypadku komputerów brano pod uwagę zarówno gotowe zestawy produkowane np. przez Alienware, jak i poszczególne podzespoły (w tym wszystkie sprzedawane obecnie karty graficzne – zarówno te, które faktycznie spełniają wymagania graczy, jak i najsłabsze jednostki nie do końca sprawdzające się w grach). Tak czy siak, PC-ty okazały się najbardziej dochodowe zarówno w przypadku oprogramowania, jak i sprzętu.

Analitycy przepowiadają również dalszy rozwój rynku urządzeń mobilnych. Pokuszono się nawet o stworzenie grafiki, która przedstawia wzrost ich mocy w porównaniu do konsol i komputerów osobistych. Wynika z niej, że najnowsze podzespoły dedykowane smartfonom i tabletom zapewniają już więcej GFLOPS-ów niż past-geny, a w kolejnych latach mają powoli zbliżać się do osiągów PlayStation 4.

Wzrost mocy urządzeń mobilnych. Źródło: Jon Peddie Research. - Rynek sprzętu do grania jest warty 67 miliardów dolarów - wiadomość - 2015-03-05
Wzrost mocy urządzeń mobilnych. Źródło: Jon Peddie Research.
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-03-05
22:18

zanonimizowany166638 Legend

I have foreseen it.

Komentarz: zanonimizowany166638
2015-03-05
22:58

zanonimizowany549081 Konsul

No właśnie czułem, że kogoś mi tu brakowało.

Dobrze, że umiesz się odnaleźć na forum, nie muszę segregować :)

Komentarz: zanonimizowany549081
2015-03-06
00:30

bboy Konsul

bboy

Chyba gdzieś to już widziałem, hmmm, a już wiem.
http://goo.gl/BZHeKI

Komentarz: bboy
2015-03-06
01:11

UbaBuba Generał

Wykres nie zgodny ze stanem faktycznym, bo taki 980M to poziom desktopowego 970, a 970M blisko 960. Kreska czerwona (mobile) powinna byc nad zolta (konsole), przy niebieskiej (PC)

Komentarz: UbaBuba
2015-03-06
11:39

m_valentino Legionista

[18]

Komentarz: m_valentino

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl