Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 25 czerwca 2011, 13:22

autor: Szymon Liebert

Rynek gier online na pecetach i konsolach podwoi obroty w najbliższych latach

Firma DFC Intelligence wypuściła raport dotyczący rynku pecetowych i konsolowych gier online. Zdaniem analityków, segment rozrośnie się w najbliższych latach do olbrzymich rozmiarów i w 2016 roku będzie wart 29 miliardów dolarów. Wszystko za sprawą coraz częstszych subskrypcji, reklam sieciowych i produktów sprzedawanych w dystrybucji cyfrowej.

Firma DFC Intelligence wypuściła raport dotyczący rynku pecetowych i konsolowych gier online. Zdaniem analityków, segment rozrośnie się w najbliższych latach do olbrzymich rozmiarów i w 2016 roku będzie wart 29 miliardów dolarów. Wszystko za sprawą coraz częstszych subskrypcji, reklam sieciowych i produktów sprzedawanych w dystrybucji cyfrowej.

W ubiegłym roku sieciowa rozrywka na pecetach i konsolach wygenerowała obroty w wysokości 15.7 miliarda dolarów. W ciągu pięciu lat ta kwota może powiększyć się nawet dwukrotnie. Tak przynajmniej stwierdzono w raporcie The Online Game Market Forecasts, którego szczegóły przybliżył między innymi serwis IndustryGamers.

Liderem rynku gier online pozostaną pecety, które w 2016 roku powinny generować 23 miliardy obrotów. W tym przypadku najważniejsze będą portale społecznościowe, docierające do użytkowników z całego świata. Na tak dobre wyniki zapracują odbiorcy nie bojący się abonamentów, opłat i kupowania gier w sieci.

Rynek gier online na pecetach i konsolach podwoi obroty w najbliższych latach - ilustracja #1

Z badań DFC Intelligence wynika, że użytkownicy przyswajają nowe modele finansowe w błyskawicznym tempie i coraz chętniej kupują wirtualne przedmioty. Obroty z subskrypcji, dostępu do usług online oraz produktów powinny wzrosnąć o 75% i wynosić około 17 miliardów dolarów w 2016 roku.

Analitycy z DFC Intelligence przyznają, że szacunki związane z rozrywką online stają się coraz bardziej optymistyczne. Obniżono jednak przewidywania dotyczące rynku konsolowego, gdyż jedyny duży gracz wypuszczający nowy sprzęt, czyli Nintendo z konsolą Wii U, najwyraźniej w dalszym ciągu nie interesuje się usługami sieciowymi.