Polska firma Platige Image opublikowała materiał przedstawiający kulisy nagrań motion capture do kinowego zwiastuna Wiedźmina 4.
gry
Kamil Kleszyk
16 kwietnia 2025 16:17
Twórcy Kingdom Come: Deliverance 2, studio Warhorse, udostępnili materiał przedstawiający pracę nad scenami motion capture. Zabawne wideo prezentuje mężczyznę… wcielającego się w psa Orzecha.
gry
Kamil Kleszyk
5 marca 2025 16:32
Jeśli zastanawialiście się, dlaczego dialogi w Baldur’s Gate 3 prezentują się tak autentycznie, to odpowiedź można podsumować w trzech słowach: dbałość o szczegóły.
gry
Michał Ciężadlik
28 sierpnia 2023 16:29
Dowiedzieliśmy się, że w pracach nad animacjami w The Callisto Protocol pomagali eksperci z należącej do firmy Sony grupy Visual Arts Services.
gry
Adrian Werner
17 listopada 2022 11:44
Shawn Fonteno, odtwórca Franklina w GTA V, opisał w swojej książce sytuację, przez którą niemal zrezygnował z roli. Reżyser gry znalazł jednak niecodzienny sposób, by odwieść go od tej decyzji.
gry
Michał Zegar
13 kwietnia 2022 15:35
Take-Two Interactive ogłosiło przejęcie firmy Dynamixyz, która specjalizuje się w tworzeniu animacji twarzy. Efekty jej prac widzieliśmy w Red Dead Redemption 2 i NBA 2K21, a teraz niemal na pewno zobaczymy także w GTA 6.
gry
Hubert Śledziewski
1 lipca 2021 18:35
W sieci pojawiło się zakulisowe nagranie przedstawiające proces motion capture Octane’a - postaci z Apex Legends. Jak sami możecie zobaczyć, nagrywanie animacji tego bohatera było niesamowicie zabawne.
gry
Michał Ciężadlik
28 maja 2021 15:34
Sony pracuje nad nowym samodzielnie uczącym się AI. Ma ono pomóc w tworzeniu realistycznej mimiki.
gry
Przemysław Dygas
26 kwietnia 2021 15:59
Roger Clark – aktor znany z Red Dead Redemption 2 – skomplementował animacje twarzy w The Last of Us: Part II. Dzięki odpowiedzi dewelopera ze studia Naughty Dog dowiedzieliśmy się, że ważną rolę w tej kwestii odgrywa system opracowany przez animatora Keitha Paciello. Pozwala on automatycznie dopasowywać animacje do emocji odczuwanych przez postacie.
gry
Bartosz Świątek
22 czerwca 2020 10:48
Studio Warhorse, znane z popularnego RPG-a Kingdom Come: Deliverance, opublikowało na Twitterze post, w którym prezentuje nowe miecze do sesji motion capture. Widać na nich również osobę, która w nich uczestniczyła, co może oznaczać, że przechwytywanie ruchów do nowej gry Czechów już trwa.
gry
Miłosz Szubert
7 kwietnia 2020 09:50
Ostatnia scena The Last of Us: Part II została nakręcona – taką informację podał na Twitterze Neil Druckmann, czyli wiceprezes i dyrektor kreatywny w studiu Naughty Dog. Data premiery tytułu wciąż jednak nie jest znana.
gry
Miłosz Szubert
17 kwietnia 2019 10:50
Deweloperzy sandboksowego kosmicznego symulatora Star Citizen przedstawili swój „rewolucyjny” system animacji. Korzystając z głosu gracza i materiału wideo, dostarczonego przez kamerę internetową, będzie on mógł w czasie rzeczywistym zapewnić realistyczną mimikę twarzy i ust naszych postaci.
gry
Michał Kułakowski
26 sierpnia 2017 18:25
Dziś piszemy o nowych screenach i sesji motion-capture do Shenmue III, horrorze FPP White Heaven, terminie premiery paragrafówki Sorcery! 3 na PC, możliwym wydaniu na Steamie beat ‘em upa Code of Princess z 3DS-a i o debiucie w Early Access gry Tabletopia. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
29 marca 2016 14:45
Twórcy gry Wiedźmin 3: Dziki Gon poświęcili szesnaście godzin sesji mo-cap na nagranie scen seksu. Naturalnie nie przełoży się to na taki sam czas scen miłosnych podczas zabawy, ale pierwsze tego typu fragmenty ujrzymy już po kilkunastu sekundach po rozpoczęciu rozgrywki.
gry
Kamil Zwijacz
29 stycznia 2015 10:38
Jeden z aktorów dubbingowych donosi, że firma Valve ma pewne problemy z technologią motion capture, przez co długo oczekiwana gra Half-Life 3 nie może powstać. Twórcy nie skomentowali tych informacji.
gry
Marcin Skierski
16 sierpnia 2013 13:45
Egipska firma Motion Capture Systems Developers zaprezentowała swoje rozwiązanie dotyczące odwzorowywania mimiki twarzy - Facial Motion Capture System.
gry
Kamil Zwijacz
10 maja 2013 14:58
W sieci pojawiło się nagranie ukazujące możliwości pełnego odwzorowania ruchów postaci z wykorzystaniem silnika Unreal Engine, a także oprzyrządowania VR. Zostało ono pokazane na konferencji dla specjalistów od nawigacji satelitarnej, która odbyła się w amerykańskim mieście Nashville w dniach 17-21 września.
Tech
Grzegorz Ferenc
8 października 2012 14:00
Aktor biorący udział w sesjach motion-capture zdradził, że Metal Gear Solid 5 najprawdopodobniej ukaże się w przyszłym roku. Studio Kojima Productions nie podało oficjalnych informacji na temat daty premiery nowego tytułu.
gry
Michał Kowalski
22 sierpnia 2012 10:50
Na temat Beyond: Two Souls wypowiedział się David Cage, szef pracującego nad grą studia Quantic Dream, które wcześniej stworzyło m.in. Heavy Rain. Oprócz imponującej długości scenariusza Cage pochwalił się wykorzystaniem w grze technologii performance capture rejestrującej jednocześnie ruch, mimikę i głos aktorów.
gry
Łukasz Szliselman
16 sierpnia 2012 14:49
Założone przez byłych szefów Infinity Ward studio Respawn Entertainment od jakiegoś czasu pracuje już nad nowym, niezapowiedzianym dotąd projektem. Produkcja owiana jest tajemnicą, ale uważnym internautom udało się dostrzec na stronie dewelopera zdjęcie, które najprawdopodobniej pochodzi z sesji motion capture do powstającej gry.
gry
Aleksander Kaczmarek
5 stycznia 2012 15:15