Half-Life 3 nie jest tworzony przez problemy z motion capture?

Jeden z aktorów dubbingowych donosi, że firma Valve ma pewne problemy z technologią motion capture, przez co długo oczekiwana gra Half-Life 3 nie może powstać. Twórcy nie skomentowali tych informacji.

Marcin Skierski

Komentarze

John Patrick Lowrie, jeden z aktorów dubbingowych pracujących dla firmy Valve, wypowiedział się w komentarzach na swoim blogu na temat gry Half-Life 3. Jego zdaniem, deweloper nie pracuje nad Half-Life 3 z kilku powodów, w tym m.in. ze względu na… problemy z technologią motion capture.

Wiedza Johna Patricka Lowrie wynika z tego, że swego czasu rozmawiał z pracownikiem Valve na temat trudności związanych z tworzeniem Half-Life 3. Aktor zaznacza, że nie chce graczom dawać płonnych nadziei na to, że kolejna odsłona popularnej serii faktycznie powstaje. Rozmowa jest raczej dowodem na to, że deweloper myśli o Half-Life 3, choć niekoniecznie musi to oznaczać trwający proces dewelopingu.

Wracając do wspomnianych wcześniej problemów z technologią motion capture, John Patrick Lowrie nawiązał do Half-Life 2, gdzie postacie niezależne zawsze odwracały się w stronę gracza – bez względu na to, gdzie aktualnie stał lub w którą stronę biegł. Twórcy chcieliby ten patent zachować w kolejnej części, ale byłoby to bardzo problematyczne ze względu na ograniczenia technologii motion capture.

Kiedy wreszcie doczekamy się oficjalnej zapowiedzi Half-Life 3? - Half-Life 3 nie jest tworzony przez problemy z motion capture? - wiadomość - 2013-08-16
Kiedy wreszcie doczekamy się oficjalnej zapowiedzi Half-Life 3?

„Kiedy filmujesz aktora wykonującego jakąś czynność i zarejestrujesz jego ruchy, dokładnie tak samo zachowa się postać w grze. Świetnie sprawdza się to w filmach przerywnikowych, ale kiedy robisz coś interaktywnego, to interakcja staje się mocno zubożona właśnie przez motion capture. To jedna z rzeczy, nad którą pracują” – napisał John Patrick Lowrie na swoim blogu.

Najwyraźniej twórcom bardzo zależy na tym, by w ewentualnej kolejnej części cyklu Half-Life narracja była prowadzona w charakterystyczny dla tej serii sposób. Oznacza to brak lub zminimalizowanie liczby filmów przerywnikowych przez położenie nacisku na śledzenie historii z oczu postaci. W dzisiejszych czasach wykorzystanie motion capture to absolutna podstawa do tego, by stworzyć dobrą animację postaci w grach. W związku z tym twórcy mają problem, bo nie mogą pogodzić tych dwóch kwestii.

Wokół Half-Life 3 od kilku lat krąży wiele plotek, a sami producenci do tej pory nie zapowiedzieli takiej gry. Wręcz przeciwnie – kolejne doniesienia są cały czas dementowane, przez co nikt tak naprawdę nie wie, kiedy doczekamy się kolejnej odsłony tego cyklu. Gabe Newell z firmy Valve powiedział w zeszłym roku, że twórcy wstrzymują się ze zdradzaniem jakichkolwiek szczegółów na temat gry, dopóki deweloper nie będzie pewny kolejnych kroków.

Half-Life 3

Half-Life 3

PC
Data wydania: Data Nieznana
Half-Life 3 - Encyklopedia Gier
Chcę zagrać

Wieści ze świata (Forza Motorsport 5, PayDay 2, Awesomenauts) 16/8/13

Następny
Wieści ze świata (Forza Motorsport 5, PayDay 2, Awesomenauts) 16/8/13

The Bureau: XCOM Declassified z głównym wątkiem na 10-15 godzin. DLC w drodze

Poprzedni
The Bureau: XCOM Declassified z głównym wątkiem na 10-15 godzin. DLC w drodze

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl