Half-Life 3 nie jest tworzony przez problemy z motion capture?

Jeden z aktorów dubbingowych donosi, że firma Valve ma pewne problemy z technologią motion capture, przez co długo oczekiwana gra Half-Life 3 nie może powstać. Twórcy nie skomentowali tych informacji.

Marcin Skierski

John Patrick Lowrie, jeden z aktorów dubbingowych pracujących dla firmy Valve, wypowiedział się w komentarzach na swoim blogu na temat gry Half-Life 3. Jego zdaniem, deweloper nie pracuje nad Half-Life 3 z kilku powodów, w tym m.in. ze względu na… problemy z technologią motion capture.

Wiedza Johna Patricka Lowrie wynika z tego, że swego czasu rozmawiał z pracownikiem Valve na temat trudności związanych z tworzeniem Half-Life 3. Aktor zaznacza, że nie chce graczom dawać płonnych nadziei na to, że kolejna odsłona popularnej serii faktycznie powstaje. Rozmowa jest raczej dowodem na to, że deweloper myśli o Half-Life 3, choć niekoniecznie musi to oznaczać trwający proces dewelopingu.

Wracając do wspomnianych wcześniej problemów z technologią motion capture, John Patrick Lowrie nawiązał do Half-Life 2, gdzie postacie niezależne zawsze odwracały się w stronę gracza – bez względu na to, gdzie aktualnie stał lub w którą stronę biegł. Twórcy chcieliby ten patent zachować w kolejnej części, ale byłoby to bardzo problematyczne ze względu na ograniczenia technologii motion capture.

Kiedy wreszcie doczekamy się oficjalnej zapowiedzi Half-Life 3? - Half-Life 3 nie jest tworzony przez problemy z motion capture? - wiadomość - 2013-08-16
Kiedy wreszcie doczekamy się oficjalnej zapowiedzi Half-Life 3?

„Kiedy filmujesz aktora wykonującego jakąś czynność i zarejestrujesz jego ruchy, dokładnie tak samo zachowa się postać w grze. Świetnie sprawdza się to w filmach przerywnikowych, ale kiedy robisz coś interaktywnego, to interakcja staje się mocno zubożona właśnie przez motion capture. To jedna z rzeczy, nad którą pracują” – napisał John Patrick Lowrie na swoim blogu.

Najwyraźniej twórcom bardzo zależy na tym, by w ewentualnej kolejnej części cyklu Half-Life narracja była prowadzona w charakterystyczny dla tej serii sposób. Oznacza to brak lub zminimalizowanie liczby filmów przerywnikowych przez położenie nacisku na śledzenie historii z oczu postaci. W dzisiejszych czasach wykorzystanie motion capture to absolutna podstawa do tego, by stworzyć dobrą animację postaci w grach. W związku z tym twórcy mają problem, bo nie mogą pogodzić tych dwóch kwestii.

Wokół Half-Life 3 od kilku lat krąży wiele plotek, a sami producenci do tej pory nie zapowiedzieli takiej gry. Wręcz przeciwnie – kolejne doniesienia są cały czas dementowane, przez co nikt tak naprawdę nie wie, kiedy doczekamy się kolejnej odsłony tego cyklu. Gabe Newell z firmy Valve powiedział w zeszłym roku, że twórcy wstrzymują się ze zdradzaniem jakichkolwiek szczegółów na temat gry, dopóki deweloper nie będzie pewny kolejnych kroków.

Half-Life 3

Half-Life 3

PC
TBA

Data wydania: Nieznana

Informacje o Grze
Przed premierą
180
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-08-16
22:55

BOLOYOO Generał

BOLOYOO

Niestety taka jest smutna prawda. Cokolwiek by nie wydali, to nie dadzą rady sprostać oczekiwaniom. Wydaje mi się, że oni dawno się z tym pogodzili i po prostu odpuścili. Gier robić nie muszą i tak nie zginą a chociaż nie zrażą do siebie graczy.

Raz na kilka lat wyjdzie jakiś artykuł na temat HL3, później większość zapomni a z czasem zapomną wszyscy. Tak będzie najlepiej dla wszystkich.

Komentarz: BOLOYOO
2013-08-16
23:08

luki349 Chorąży

widzę, że niektórzy mylą Valve i HL z jakimiś CoD'ami i EA. Jak wyszedł HL2 to Valve pokazała co to jest fizyka w grach, to do Halfa przez parę lat były gry porównywane pod względem fizyki i do dzisiaj niektórym produkcjom daleko do tej starej gry.
Więc co chce zrobić Valve, patrząc po tym newsie ? Prawdopodobnie chcą zrobić grę, która będzie nowym standardem w narracji, to ma być gra (jak to gra) interaktywna, a przy tym ma się graczowi wydać, że ogląda film (film, w którym bierze udział). Więc zakładając, że HL3 ma mieć grafikę jak na niektórych traillerach czy innych animacjach i jednocześnie ma być grywalny to rzeczywiście mogą mieć problem z tą technologią (bo inne technologie do tego się nie nadają).

Komentarz: luki349
2013-08-16
23:42

T_D_i Generał

😐

ale berbelucha dla ubogich,motion capture znane conajmniej od 15lat a oni maja niby z tym problem ??? BUHAHAAHHHAHAHAHAH

Komentarz: T_D_i
2013-08-17
23:07

thaalt Centurion

thaalt

Hah, Valve szuka wymówek bo nie umie liczyć do trzech :p

W zasadzie zaczyna mi być obojętne czy wyjdzie HL3 czy nie. Lubię tą serię, ale ile można czekać?

Komentarz: thaalt
2013-08-19
12:15

mikecortez Senator

Sami specjalisci. Proponuje sie do nich zglosic, bo widze co drugi tu to spec i HL3 moglby przynajmniej powstac w mgnieniu oka :)

Komentarz: mikecortez

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl