Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 sierpnia 2013, 13:45

autor: Sarge

Half-Life 3 nie jest tworzony przez problemy z motion capture?

Jeden z aktorów dubbingowych donosi, że firma Valve ma pewne problemy z technologią motion capture, przez co długo oczekiwana gra Half-Life 3 nie może powstać. Twórcy nie skomentowali tych informacji.

John Patrick Lowrie, jeden z aktorów dubbingowych pracujących dla firmy Valve, wypowiedział się w komentarzach na swoim blogu na temat gry Half-Life 3. Jego zdaniem, deweloper nie pracuje nad Half-Life 3 z kilku powodów, w tym m.in. ze względu na… problemy z technologią motion capture.

Wiedza Johna Patricka Lowrie wynika z tego, że swego czasu rozmawiał z pracownikiem Valve na temat trudności związanych z tworzeniem Half-Life 3. Aktor zaznacza, że nie chce graczom dawać płonnych nadziei na to, że kolejna odsłona popularnej serii faktycznie powstaje. Rozmowa jest raczej dowodem na to, że deweloper myśli o Half-Life 3, choć niekoniecznie musi to oznaczać trwający proces dewelopingu.

Wracając do wspomnianych wcześniej problemów z technologią motion capture, John Patrick Lowrie nawiązał do Half-Life 2, gdzie postacie niezależne zawsze odwracały się w stronę gracza – bez względu na to, gdzie aktualnie stał lub w którą stronę biegł. Twórcy chcieliby ten patent zachować w kolejnej części, ale byłoby to bardzo problematyczne ze względu na ograniczenia technologii motion capture.

Kiedy wreszcie doczekamy się oficjalnej zapowiedzi Half-Life 3? - Half-Life 3 nie jest tworzony przez problemy z motion capture? - wiadomość - 2013-08-16
Kiedy wreszcie doczekamy się oficjalnej zapowiedzi Half-Life 3?

„Kiedy filmujesz aktora wykonującego jakąś czynność i zarejestrujesz jego ruchy, dokładnie tak samo zachowa się postać w grze. Świetnie sprawdza się to w filmach przerywnikowych, ale kiedy robisz coś interaktywnego, to interakcja staje się mocno zubożona właśnie przez motion capture. To jedna z rzeczy, nad którą pracują” – napisał John Patrick Lowrie na swoim blogu.

Najwyraźniej twórcom bardzo zależy na tym, by w ewentualnej kolejnej części cyklu Half-Life narracja była prowadzona w charakterystyczny dla tej serii sposób. Oznacza to brak lub zminimalizowanie liczby filmów przerywnikowych przez położenie nacisku na śledzenie historii z oczu postaci. W dzisiejszych czasach wykorzystanie motion capture to absolutna podstawa do tego, by stworzyć dobrą animację postaci w grach. W związku z tym twórcy mają problem, bo nie mogą pogodzić tych dwóch kwestii.

Wokół Half-Life 3 od kilku lat krąży wiele plotek, a sami producenci do tej pory nie zapowiedzieli takiej gry. Wręcz przeciwnie – kolejne doniesienia są cały czas dementowane, przez co nikt tak naprawdę nie wie, kiedy doczekamy się kolejnej odsłony tego cyklu. Gabe Newell z firmy Valve powiedział w zeszłym roku, że twórcy wstrzymują się ze zdradzaniem jakichkolwiek szczegółów na temat gry, dopóki deweloper nie będzie pewny kolejnych kroków.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Half-Life 2: Episode Three

Half-Life 2: Episode Three