Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lipca 2021, 18:35

Pamiętacie twarze z RDR 2? W GTA 6 będą lepsze; T2 przejmuje Dynamixyz

Take-Two Interactive ogłosiło przejęcie firmy Dynamixyz, która specjalizuje się w tworzeniu animacji twarzy. Efekty jej prac widzieliśmy w Red Dead Redemption 2 i NBA 2K21, a teraz niemal na pewno zobaczymy także w GTA 6.

Francuska firma Dynamixyz, która jest „światowej klasy liderem” w tworzeniu animacji twarzy, została przejęta przez przedsiębiorstwo Take-Two Interactive Software. Efekty współpracy obydwu podmiotów mogliśmy obserwować w Red Dead Redemption II oraz w NBA 2K21. Teraz Francuzi będą świadczyć swoje usługi na wyłączność amerykańskiego koncernu i jego oddziałów, w tym m.in. Rockstar Games i 2K.

Szczegóły finansowe przejęcia nie zostały ujawnione, ale możemy zakładać, że obydwie firmy wiedziały, na co się piszą. Powstałe w 2010 roku Dynamixyz na przestrzeni ostatniej dekady współdziałało bowiem nie tylko przy produkcji gier, ale także seriali animowanych i filmów (m.in. Miłość, śmierć i roboty czy Avengers: Koniec gry).

Pamiętacie twarze z RDR 2? W GTA 6 będą jeszcze lepsze; Take-Two przejmuje Dynamixyz - ilustracja #1
Z brodą czy bez, na twarz Arthura dobrze się patrzyło. Źródło: Rockstar Games.

Skąd wziął się angaż do tak kasowych projektów? Stąd, że Dynamixyz operuje pakietem najnowocześniejszych, autorskich narzędzi do przechwytywania ruchu, analizy twarzy, pełnego przetwarzania 3D i technologii, które łączą grafikę komputerową, przetwarzanie obrazów i uczenie maszynowe. Michael Worosz, wiceprezes oraz dyrektor ds. strategii i niezależnych wydawnictw w Take-Two, określił je jako „wysoce komplementarny i strategiczny dodatek do światowej klasy struktury wydawniczej i rozwojowej” amerykańskiej firmy. Dodał również, że:

Gaspard [Breton, dyrektor generalny Dynamixyz – dop. red.] i jego wizjonerski zespół mają zasłużoną reputację (…), a ich praca urzekła miliony ludzi na całym świecie tak na dużym, jak i na małym ekranie.

Na co wspomniany przez niego Gaspard Breton „odpowiedział”, że całe Dynamixyz cieszy się z dołączenia do rodziny Take-Two i stania się wyłącznym partnerem ich zespołów deweloperskich. Dodał też, iż:

Pracując z Rockstar Games i 2K, na własne oczy przekonaliśmy się o dążeniach Take-Two do twórczej doskonałości i z radością witamy możliwość wykorzystania naszych narzędzi i technologii, aby pomóc im osiągnąć ten cel oraz jeszcze bardziej zainteresować i zaangażować graczy.

To ostatnie nie powinno być trudne, jeśli tylko kolejne produkcje np. „Gwiazd Rocka” będą zbliżone jakością do wspomnianego wcześniej Red Dead Redemption II, w którym twarze Arthura Morgana i spółki były świetne. Teraz możemy mieć niemal pewność, że GTA 6 – na którego temat pojawiły się ostatnio interesujące plotki – czy, w dalszej pespektywie, Red Dead Redemption III nie będą odstawały pod tym względem od swoich poprzedniczek. Powinno być tylko lepiej.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej