Sony pracuje nad nowym samodzielnie uczącym się AI. Ma ono pomóc w tworzeniu realistycznej mimiki.
Oddział Sony o nazwie Visual Arts Service Group (VASG) pracuje nad nowym samodzielnie uczącym się AI. Oznacza to, że korzystać ono będzie z tzw. uczenia maszynowego (ang. machine learning). Technologia ta ma pomóc w tworzeniu realistycznej mimiki dla postaci w grach. Zostanie ona zastosowana w tytułach ekskluzywnych Sony na PlayStation 5.
Mechanizm, nad którym pracuje VASG, sprawi, że animacja wirtualnych bohaterów będzie o wiele prostsza, a przy tym realistyczna. Aktualne działania prowadzone przez zespół to kontynuacja rozwoju technologii, którą zastosowano w grze Spider-Man: Miles Morales. Użyte w niej narzędzia pozwoliły na wiarygodne animacje ruchów postaci, które widzieliśmy na ekranie.
Aktualnie zespół VASG poszukuje kolejnych pracowników, dzięki którym będzie mógł kontynuować projektowanie sztucznej inteligencji. Efekty ich pracy mają być zastosowane w kolejnych grach z serii takich jak Uncharted, God of War i Spider-Man. Tak otwarta deklaracja może świadczyć, że prace nad mechanizmem zmierzają w dobrym kierunku.
Więcej:Twórca DayZ jest pewien: koniec silników gier to tylko kwestia czasu
44

Autor: Przemysław Dygas
Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.