Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 kwietnia 2021, 21:45

Sztuczna inteligencja ukończy gry za nas dzięki patentowi Sony

Sony opatentowało kolejne ciekawe rozwiązanie. Firma chce pozwolić sztucznej inteligencji na uczenie się nawyków gracza, by mogła ona później pomóc mu przejść daną grę.

Od 2019 roku Sony wykazuje spore zainteresowanie sztuczną inteligencją, pracując nad własnym inteligentnym asystentem oraz… mechanicznym towarzyszem gracza. Najnowszy patent firmy, wypatrzony przez serwis SegmentNext, pokazuje inne zastosowane SI. Wniosek na stronie Światowej Organizacji Własności Intelektualnej opisuje system pozwalający sztucznej inteligencji pomóc graczowi w przejściu gry.

Jak czytamy, Sony przewiduje opracowanie podstawowego profilu SI z podstawowymi wzorcami odpowiadającymi typowym zachowaniom graczy. W trakcie kolejnych sesji system będzie obserwował działania użytkownika w wielu tytułach i w ten sposób uczył się jego zwyczajów. Tak doświadczonemu „pomocnikowi” będzie można nakazać przejście wymagającego fragmentu gry, a następnie bez przeszkód wrócić do rozgrywki. Co więcej, sztuczna inteligencja odnotuje każdą taką asystę, być może sugerując użytkownikowi skorzystanie z pomocy SI w ukończeniu podobnej sekwencji.

Patent wspomina także o rozgrywkach sieciowych. Jeśli użytkownik będzie zmuszony na krótko przerwać grę, SI będzie mogło go zastąpić. Nie będzie więc potrzeby zakończenia sesji lub czekania na powrót tymczasowo zajętego kolegi z drużyny.

Sztuczna inteligencja ukończy gry za nas dzięki patentowi Sony - ilustracja #1
Źródło: Światowa Organizacja Własności Intelektualnej.

To kolejny intrygujący patent Sony odkryty w ostatnich latach. W zeszłym miesiącu internautów rozbawił pomysł umożliwienia sterowania dowolnym obiektem (na przykład… bananem). Natomiast jeszcze w 2019 roku graczy zaintrygował projekt pozwalający – w największym skrócie – na przesyłanie grywalnych stanów gier jako swego rodzaju wersji demo. Należy jednak zaznaczyć, że droga od złożenia wniosku patentowego do wdrożenia danego rozwiązania jest bardzo długa, a część z tych projektów może nigdy nie wejść w życie. Niemniej trzeba przyznać, że Sony ma sporo ciekawych pomysłów na rozwój gier.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej