Zobacz pokaz wirtualnej rzeczywistości na bazie Unreal Engine

W sieci pojawiło się nagranie ukazujące możliwości pełnego odwzorowania ruchów postaci z wykorzystaniem silnika Unreal Engine, a także oprzyrządowania VR. Zostało ono pokazane na konferencji dla specjalistów od nawigacji satelitarnej, która odbyła się w amerykańskim mieście Nashville w dniach 17-21 września.

futurebeat.pl

Grzegorz Ferenc

Podczas konferencji GNSS 2012, poświęconej zagadnieniom związanym z nawigacją satelitarną, zorganizowanej przez amerykański Instytut Nawigacji w mieście Nashville w dniach 17-21 września, zostało zaprezentowane nagranie ukazujące możliwości pełnego odwzorowania ruchów postaci z wykorzystaniem silnika Unreal Engine. Od kilku dni film jest dostępny w serwisie Youtube.

Na filmie możemy zobaczyć mężczyznę wyposażonego w 20 czujników z rodziny 3-Space Sensor firmy Yost Engineering, który porusza się na pustej scenie. Dane z urządzeń są przekazywane do komputera, odtwarzającego w czasie rzeczywistym jego postać w wirtualnym środowisku. W drugiej części nagrania aktor zakłada gogle do rzeczywistości wirtualnej, pozwalające mu na zwiedzanie położonych w dżungli ruin z perspektywy pierwszej osoby.

Nagranie zostało pokazane na konferencji w Nashville najprawdopodobnie w kontekście bezprzewodowego przesyłania informacji oraz możliwości technologii motion capture. Firma Yost Engineering podkreśla, że obecnie skupia się na zmniejszeniu opóźnień w przekazywaniu danych z czujników do komputera. Łączna wartość wszystkich elementów zestawu 3-Space Sensor to ponad 6 tys. dolarów (ok. 20 tys. złotych).

Choć cena jest zastraszająca, to same możliwości Unreal Engine z punktu widzenia mo-capu są godne podziwu. Oglądając go trudno nie odnieść wrażenia, że od czasów pojawienia się zapowiedzi projektu Oculus Rift i sukcesu zbiórki funduszy na platformie Kickstarter, nie tylko branża komputerowej rozrywki na nowo zaczęła z nadzieją spoglądać na technologię VR, ale staje się ona coraz bardziej realna w innych dziedzinach życia. Twórcy 3-Space Sensor chcą, aby ich urządzenie znalazło zastosowanie m.in. w kierowaniu pojazdami bezzałogowymi, edukacji i sztuce, opiece medycznej. Czy w przyszłości będziemy mogli na przykład uczestniczyć w premierze opery Verdiego w nowojorskiej Metropolitan Opera, siedząc wygodnie z goglami firmy Yost Engineering na kanapie we własnym domu? A może wykorzystamy podobne urządzenie firmy Sony lub okulary firmy Google, które ostatnio zadebiutowały na specjalnym pokazie mody? Czas pokaże.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-10-08
18:13

zanonimizowany431140 Legend

@Matekso [ gry online level: 42 - Generał ] >To pewnie nie do końca w czasie rzeczywistym, bo jednak model musieli odpowiednio zbudować i stworzyć te poligony i szkielet, żeby cokolwiek pokazać w ruchu.

omg, wiadomo ze takie rzeczy jak modele musza byc stworzone wczesniej.. tak jak i wszystko, co tworzy to srodowisko wirtualne.

tylko co to ma do przekladania ruchu na model w czassie rzeczywistym? zupelnie nic.

Komentarz: zanonimizowany431140
2012-10-08
19:32

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Kazioo

Ale bzdury wypisujesz, do takiego czegoś stosowałoby się po prostu czujniki bez efektu driftu lub z kompensacją lub jakimś punktem odniesienia, ale bez potrzeby czujnika optycznego czy kamery.

A w filmach optyka jest używana bo o wiele lepiej pasuje do tworzenia filmu, jest łatwiej kręcić sceny, ocenić przez reżysera itp.

Komentarz: kaszanka9
2012-10-08
19:49

zanonimizowany631395 Legend

Widzę, że branża porno będzie miała spore pole do popisu.

Komentarz: zanonimizowany631395
2012-10-09
02:02

Herr Doktor Pretorianin

Herr Doktor

Tia, już to widzę w każdym m3 ;>
Zapowiedzi VR rodzą się i gasną od dawna. To przecież już w czasach "Kosiarza umysłów" "już za chwilę, już za momencik" VR miało być u każdego Smitha. Minęło 20 lat i jest jak widzimy ...z ograniczonym zastosowaniem i przegrzewającym się Kinectem, o hełmach VR nawet nie wspominając.

P.S.
A temu Panu to rzeczywiście przydałoby się trochę ruchu, bo pomimo tej dżungli i ruin w VR, na Larę Croft to on zdecydowanie nie wygląda (nawet do 90-60-90 zdecydowanie daleko).

Komentarz: Herr Doktor
2012-10-09
09:07

slowik Legend

slowik
😃

jestem ciekaw co by było gdyby to zestawić "zestawem gracza" z gadget show .... byłoby nadwyraz ciekawe

Komentarz: slowik

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl