Zobacz pokaz wirtualnej rzeczywistości na bazie Unreal Engine
W sieci pojawiło się nagranie ukazujące możliwości pełnego odwzorowania ruchów postaci z wykorzystaniem silnika Unreal Engine, a także oprzyrządowania VR. Zostało ono pokazane na konferencji dla specjalistów od nawigacji satelitarnej, która odbyła się w amerykańskim mieście Nashville w dniach 17-21 września.
Podczas konferencji GNSS 2012, poświęconej zagadnieniom związanym z nawigacją satelitarną, zorganizowanej przez amerykański Instytut Nawigacji w mieście Nashville w dniach 17-21 września, zostało zaprezentowane nagranie ukazujące możliwości pełnego odwzorowania ruchów postaci z wykorzystaniem silnika Unreal Engine. Od kilku dni film jest dostępny w serwisie Youtube.
Na filmie możemy zobaczyć mężczyznę wyposażonego w 20 czujników z rodziny 3-Space Sensor firmy Yost Engineering, który porusza się na pustej scenie. Dane z urządzeń są przekazywane do komputera, odtwarzającego w czasie rzeczywistym jego postać w wirtualnym środowisku. W drugiej części nagrania aktor zakłada gogle do rzeczywistości wirtualnej, pozwalające mu na zwiedzanie położonych w dżungli ruin z perspektywy pierwszej osoby.
Nagranie zostało pokazane na konferencji w Nashville najprawdopodobnie w kontekście bezprzewodowego przesyłania informacji oraz możliwości technologii motion capture. Firma Yost Engineering podkreśla, że obecnie skupia się na zmniejszeniu opóźnień w przekazywaniu danych z czujników do komputera. Łączna wartość wszystkich elementów zestawu 3-Space Sensor to ponad 6 tys. dolarów (ok. 20 tys. złotych).
Choć cena jest zastraszająca, to same możliwości Unreal Engine z punktu widzenia mo-capu są godne podziwu. Oglądając go trudno nie odnieść wrażenia, że od czasów pojawienia się zapowiedzi projektu Oculus Rift i sukcesu zbiórki funduszy na platformie Kickstarter, nie tylko branża komputerowej rozrywki na nowo zaczęła z nadzieją spoglądać na technologię VR, ale staje się ona coraz bardziej realna w innych dziedzinach życia. Twórcy 3-Space Sensor chcą, aby ich urządzenie znalazło zastosowanie m.in. w kierowaniu pojazdami bezzałogowymi, edukacji i sztuce, opiece medycznej. Czy w przyszłości będziemy mogli na przykład uczestniczyć w premierze opery Verdiego w nowojorskiej Metropolitan Opera, siedząc wygodnie z goglami firmy Yost Engineering na kanapie we własnym domu? A może wykorzystamy podobne urządzenie firmy Sony lub okulary firmy Google, które ostatnio zadebiutowały na specjalnym pokazie mody? Czas pokaże.
Komentarze czytelników
zanonimizowany431140 Legend
@Matekso [ gry online level: 42 - Generał ] >To pewnie nie do końca w czasie rzeczywistym, bo jednak model musieli odpowiednio zbudować i stworzyć te poligony i szkielet, żeby cokolwiek pokazać w ruchu.
omg, wiadomo ze takie rzeczy jak modele musza byc stworzone wczesniej.. tak jak i wszystko, co tworzy to srodowisko wirtualne.
tylko co to ma do przekladania ruchu na model w czassie rzeczywistym? zupelnie nic.
kaszanka9 Legend

Kazioo
Ale bzdury wypisujesz, do takiego czegoś stosowałoby się po prostu czujniki bez efektu driftu lub z kompensacją lub jakimś punktem odniesienia, ale bez potrzeby czujnika optycznego czy kamery.
A w filmach optyka jest używana bo o wiele lepiej pasuje do tworzenia filmu, jest łatwiej kręcić sceny, ocenić przez reżysera itp.
zanonimizowany631395 Legend
Widzę, że branża porno będzie miała spore pole do popisu.
Herr Doktor Pretorianin

Tia, już to widzę w każdym m3 ;>
Zapowiedzi VR rodzą się i gasną od dawna. To przecież już w czasach "Kosiarza umysłów" "już za chwilę, już za momencik" VR miało być u każdego Smitha. Minęło 20 lat i jest jak widzimy ...z ograniczonym zastosowaniem i przegrzewającym się Kinectem, o hełmach VR nawet nie wspominając.
P.S.
A temu Panu to rzeczywiście przydałoby się trochę ruchu, bo pomimo tej dżungli i ruin w VR, na Larę Croft to on zdecydowanie nie wygląda (nawet do 90-60-90 zdecydowanie daleko).
slowik Legend

jestem ciekaw co by było gdyby to zestawić "zestawem gracza" z gadget show .... byłoby nadwyraz ciekawe