Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 lutego 2011, 09:45

autor: Marcin Skierski

Sprzedano ponad 300 tysięcy sztuk PlayStation 3 w Polsce

Niezwykle rzadko mamy okazję poznać dokładne dane dotyczące sprzedaży poszczególnych konsol w Polsce. Tym bardziej cieszy najnowsza wiadomość od rodzimego oddziału Sony informująca o dużym sukcesie marki PlayStation w naszym kraju.

Niezwykle rzadko mamy okazję poznać dokładne dane dotyczące sprzedaży poszczególnych konsol w Polsce. Tym bardziej cieszy najnowsza wiadomość od rodzimego oddziału Sony informująca o dużym sukcesie marki PlayStation w naszym kraju.

Okazuje się, że od dnia swojej premiery (23 marca 2007 roku) rozeszło się u nas ponad 300 tysięcy sztuk PlayStation 3. Warto zaznaczyć, że nie jest to liczba egzemplarzy rozesłanych do sklepów, a tych faktycznie znajdujących się w naszych domach. W skali światowej wydaje się być to kroplą w morzu, ale biorąc pod uwagę nasz dopiero rozwijający się rynek, wynik niewątpliwie robi wrażenie.

O znaczeniu tego sukcesu świadczą również najnowsze dane agencji badawczej GfK Polonia. Wynika z nich, że udział marki PlayStation w sprzedaży konsol w Polsce w 2010 roku wyniósł 72,4%, pozostawiając daleko w tyle systemy koncernów Microsoft i Nintendo.

Sprzedano ponad 300 tysięcy sztuk PlayStation 3 w Polsce - ilustracja #1

Biorąc pod uwagę tylko kategorię konsol stacjonarnych, mówimy o rezultacie rzędu 64,4%, z czego 51,4% należało do samej PlayStation 3. Prawdziwej detronizacji konkurencji w postaci Nintendo DS dokonało PSP – w segmencie przenośnych konsol platforma Sony zajęła aż 95,4% rynku. Pokazuje to dobitnie, jak słabo w Polsce radzi sobie ciągle Nintendo, które na świecie toczy wyrównaną walkę z Sony i Microsoftem (a jeszcze do niedawna nie miało sobie równych).

Z powyższych wiadomości bardzo zadowolony jest Marcin Ziobrowski, dyrektor generalny SCE Polska: „Chcieliśmy podziękować za wsparcie wszystkim fanom i posiadaczom produktów PlayStation w Polsce. Sukces PS3 w Polsce jest możliwy nie tylko dzięki fantastycznej sprzedaży, ale również poprzez tworzenie aktywnej i dynamicznej społeczności użytkowników skupionych wokół marki PlayStation”.

Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko pogratulować i życzyć dalszych sukcesów w przyszłości. Bieżący rok dla marki PlayStation zapowiada się równie udanie, o czym przypomina nasz rozmówca. W kontekście potencjalnego sukcesu wspomniał on o takich tytułach, jak MotorStorm Apokalipsa, inFamous 2, Resistance 3, Uncharted 3: Drake’s Deception, czy wydany wczoraj Killzone 3. Ich atutem w walce o klienta ma być m.in. fakt, że wszystkie zostaną (lub zostały) w pełni zlokalizowane.