Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 września 2010, 11:20

autor: Marcin Skierski

Sieciowa kooperacja w Lara Croft and the Guardian of Light znowu opóźniona

Wydana miesiąc temu na Xboksa 360 gra Lara Croft and the Guardian of Light miała jedną dość poważną wadę – brak zapowiadanego wcześniej sieciowego trybu kooperacji. Miał on zostać zawarty wraz z premierą tytułu na PlayStation 3 oraz pecety, ale jak się właśnie okazało, również ten termin nie zostanie dotrzymany.

Wydana miesiąc temu na Xboksa 360 gra Lara Croft and the Guardian of Light miała jedną dość poważną wadę – brak zapowiadanego wcześniej sieciowego trybu kooperacji. Miał on zostać zawarty wraz z premierą tytułu na PlayStation 3 oraz pecety, ale jak się właśnie okazało, również ten termin nie zostanie dotrzymany.

Jak wiadomo już od dłuższego czasu, wspomniane dwie wersje mają ukazać się 28 września, co zresztą firma Crystal Dynamics jeszcze raz potwierdziła w swojej najnowszej informacji prasowej. Niestety, dalsza jej treść mówi również o tym, że sieciowa kooperacja stanie się dostępna w późniejszym terminie.

Sieciowa kooperacja w Lara Croft and the Guardian of Light znowu opóźniona - ilustracja #1

Trudno w tej chwili powiedzieć, kiedy dokładnie to nastąpi, gdyż dokładna data nie została na razie podana. Do czasu zaimplementowania odpowiedniej opcji gracze będą musieli zadowolić się możliwością kooperacji przed jednym telewizorem lub monitorem.

Przypomnijmy też, że od października do grudnia regularnie będą pojawiały się nowe dodatki DLC do Lara Croft and the Guardian of Light. W sumie ukaże się ich pięć sztuk, a pierwsze trzy zaoferują nowe lokacje oraz zagadki do rozwiązania. Pozostałe dwa rozszerzenia pozwolą wcielić się w dodatkowe grywalne postacie, którymi po raz kolejny przejdziemy całą grę. Wciąż nie wiadomo o jakich protagonistów może chodzić. Twórcy utrzymują jednak, że będą to bohaterowie bardzo dobrze znani z innych produkcji.

Wiadomo też, że pierwszy z owych dodatków dla posiadaczy Xboksów 360 ma zostać udostępniony za darmo, podczas gdy na pozostałych platformach przyjdzie nam już za nie zapłacić. DLC będzie jednak darmowe tylko przez pierwsze 30 dni, po czym promocja się zakończy i każdy będzie musiał wydać pewną ilość gotówki na nową zawartość.

Sieciowa kooperacja w Lara Croft and the Guardian of Light znowu opóźniona - ilustracja #2

Pełną wersję gry na Xboksa 360 możemy ściągnąć za 1200 punktów Microsoftu, natomiast na konkurencyjnych platformach wartość tą wyznaczono na poziomie 15 dolarów. Biorąc pod uwagę, że często 1200 punktów na Xboksie 360 równa się 55 złotym na PlayStation Store, spodziewamy się w przyszłym tygodniu takiej właśnie ceny w sklepiku Sony oraz na Steamie. Wszystko wskazuje również na to, że będziemy mogli zdecydować się na pobranie darmowego triala, co pozwoli nam zapoznać się z produktem przed jego zakupem.

Lara Croft and the Guardian of Light stylem rozgrywki odbiega od tego, co znamy z poszczególnych części serii Tomb Raider. Wprawdzie nadal główną bohaterką jest znana pani archeolog, a jej przygody są oparte na dużej ilości elementów platformowych i zagadek, ale tym razem całość została przedstawiona w rzucie izometrycznym. W dodatku w czasie przygody towarzyszy nam wojownik Majów o imieniu Totec, co oczywiście przekłada się na ważną rolę wspomnianej już kooperacji w tym tytule.