Twórcy survivalowego sandboksa Rust pochwalili się, że sprzedaż gry przekroczyła próg trzech milionów egzemplarzy. Tytuł ten od kilku lat pozostaje w fazie alfa w ramach programu Steam Early Access.

Survivalowe wieloosobowe sandboksy cieszą się obecnie na pecetach wielką popularnością. Jednym z liderów tej kategorii jest Rust autorstwa studia Facepunch. Szef zespołu, Gary Newman, właśnie pochwalił się na swoim koncie Twitter, że sprzedaży gry przekroczyła już trzy miliony egzemplarzy. Jest to tym bardziej imponujące osiągniecie, że dopiero podczas trwającej obecnie promocji świątecznej Steam po raz pierwszy produkcja została przeceniona o 50%. Jako ciekawostkę warto dodać, że twórcy sprzedali już także 9,55 mln sztuk swojego poprzedniego dzieła, czyli Garry’s Mod.
Rust przekroczyło imponujący próg trzech milionów egzemplarzy pomimo faktu, że gra wciąż znajduje się w fazie alfa i jest sprzedawana od dwóch lat w ramach Steam Early Access. Na oficjalnym blogu opublikowano niedawno podsumowanie tego roku i znalazło się w nim sporo ciekawych statystyk. W styczniu średnio na raz bawiło się w tę grę 6 tysięcy osób, a w najgorętszych godzinach dnia liczba ta podskakiwała do 11 tysięcy. Natomiast teraz jest to odpowiednio 15 i 29 tysięcy graczy, co oznacza ponad dwukrotny wzrost.
Twórcy mają ambitne plany na przyszły rok - ich częścią jest opuszczenie Early Access i wydanie pełnej wersji gry. Studio Facepunch nie zamierza jednak potem porzucić Rust i chce dalej wspierać swój projekt. Wszystko to skoncentruje się jednak na ulepszaniu oraz rozbudowywaniu go o nową zawartość. Zabraknie za to dramatycznych zmian, kompletnie wywracających na głowie mechanizmy rozgrywki, gdyż autorzy uważają, że tak radykalne eksperymenty powinny zostać ograniczone do fazy Early Access, a po jej opuszczeniu gracze oczekują już pewnej stabilizacji.
Przypomnijmy, że Rust to survivalowy sandboks, w którym jedynym zadaniem graczy jest przetrwanie. Muszą walczyć z pragnieniem i głodem, poprzez szukanie źródeł czystej wody oraz polowanie na zwierzęta. Konieczne jest budowanie schronień, konstruowanie przedmiotów i rozpalanie ognisk, w celu ochrony przed chłodem. Obecnie gra dostępna jest tylko na pecety i twórcy nie mają na razie w planach opracowania wersji na inne platformy.
Więcej:Sony chce uczcić 25-lecie PS2 filmem, ale przypadkowo pokazuje, jak wiele klasyki brakuje w PS Plus
GRYOnline
Gracze
Steam
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.