Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 września 2010, 11:32

autor: Jakub Wencel

Remake Oddworld: Stranger’s Wrath także na XBLA? Co stoi na przeszkodzie?

Zapewne wielu graczy ceniących sobie kultową serię Oddworld jest bardzo zadowolonych z faktu z jej powrotu. Jak wiemy, najnowszą jej odsłoną będzie dostępny wyłącznie w dystrybucji elektronicznej remake ostatniej części cyklu z podtytułem Stranger’s Wrath, która ukazała się na pierwszego Xboksa w 2005 roku.

Zapewne wielu graczy ceniących sobie kultową serię Oddworld jest bardzo zadowolonych z faktu z jej powrotu. Jak wiemy, najnowszą jej odsłoną będzie dostępny wyłącznie w dystrybucji elektronicznej remake ostatniej części cyklu z podtytułem Stranger’s Wrath, która ukazała się na pierwszego Xboksa w 2005 roku.

Choć więc oryginał gościł na konsoli Microsoftu, remake zapowiedziany został wyłącznie na PlayStation 3. Najwyraźniej dla wielu fanów przygód Abe’a takie posunięcie sprawiło wrażenie zupełnie niezrozumiałego i deweloper nowego Oddworlda, brytyjska firma Just Add Water, zasypany został pytaniami, dlaczego zrezygnował z wydania gry także na Xbox Live Arcade. Studio postanowiło odnieść się na swoim blogu do tych wątpliwości i sprawa okazuje się nie być wcale tak prosta.

Dlaczego więc Oddworld: Stranger’s Wrath ma zostać wydany tylko na PlayStation Network? Jak zapewnia sam producent, za tą decyzją nie stały żadne zakulisowe umowy o ekskluzywną wyłączność dla Sony, w końcu sam tytuł nie jest głośną superprodukcją, a wyłącznie remake’iem rozprowadzanym przez dystrybucję elektroniczną. Wszystkie problemy, jakie napotkało Just Add Water są natury czysto technicznej, ale wydają się być na tyle poważne, że niewzruszenie (póki co) stoją na przeszkodzie do ogłoszenia edycji gry na Xboksa 360.

Jedyna rzecz, o której możemy dyskutować w odniesieniu do wersji na Xboksa 360 to rozmiar gry. ” – informuje post na blogu brytyjskiego studia. – „Na XBLA jest dwugigabajtowy limit maksymalnego rozmiaru gry, nasz tytuł waży z kolei 2.1 GB, w dodatku bez żadnych aktualizacji, więc albo musimy dokonać cudu z jakimś niesamowitym systemem kompresji, albo poprosić Microsoft o zwiększenie tego limitu. Jako że jest on, jak się wydaje, związany z kwestiami sprzętowymi, pozwólcie nam spróbować i dokonać cudu.

Remake Oddworld: Stranger’s Wrath także na XBLA? Co stoi na przeszkodzie? - ilustracja #1

 

Just Add Water zaznacza również, że choć firma pracuje nad rozwiązaniem tego problemu razem z Microsoftem, to ostateczna decyzja nie leży w jej gestii. Jako że Microsoft przez lata funkcjonowania usługi Xbox Live Arcade wielokrotnie zwiększał maksymalny limit rozmiaru gier, które mogą się tam pojawić, trudno posądzać giganta z Redmond o brak chęci dystrybucji remake’u tytułu ze swojej poprzedniej platformy i umyślne niepójście na rękę brytyjskiemu producentowi Stranger’s Wrath. Wydaje się, że problem rzeczywiście jest kwestią sprzętową i bez szczegółowej znajomości technicznych jego podstaw trudno wyrokować, jak wielkie są szanse jego obejścia.

Oddworld to kultowa seria gier zręcznościowych, rozpoczęta w 1997 roku przez pecetową platformówkę Oddworld: Abe's Oddysee . Ostatnią odsłoną cyklu było Oddworld: Stranger’s Wrath, które w znaczny sposób odchodziło od znanej formuły cyklu, będąc produkcją raczej z gatunku bliższemu strzelaninom i skradankom. To właśnie ten tytuł zdecydowało się odświeżyć Just Add Water, a jego premiera zapowiedziana jest na następny rok – póki co – wyłącznie na PlayStation 3.