Red Orchestra 2 z dwoma systemami anty-cheaterskimi

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad to tytuł wyczekiwany z niecierpliwością przez większość fanów taktycznych strzelanek. Najważniejszym aspektem tej produkcji będzie oczywiście tryb multiplayer i twórcy wreszcie ujawnili jak zostanie on zorganizowany. Sporym zaskoczeniem była informacja, że gra skorzysta z dwóch systemów walczących z cheaterami.

Adrian Werner

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad to tytuł wyczekiwany z niecierpliwością przez większość fanów taktycznych strzelanek. Najważniejszym aspektem tej produkcji będzie oczywiście tryb multiplayer i twórcy wreszcie ujawnili jak zostanie on zorganizowany. Sporym zaskoczeniem była informacja, że gra skorzysta z dwóch systemów walczących z cheaterami.

Red Orchestra 2 z dwoma systemami anty-cheaterskimi - ilustracja #1

Tripwire Interactive zdecydowało się na zastosowanie zarówno Valve Anti-Cheat (VAC), jak i Punkbustera. Jest to prawdopodobnie pierwszy tytuł robiący użytek z obu rozwiązań jednocześnie. Co ciekawe, Punkbuster zostanie odpowiednio zmodyfikowany i zarządzający serwerami będą mogli wybrać jeden z trzech poziomów bezpieczeństwa. Pierwszy z nich będzie odrobinę lżejszy, tak aby ludzie nie byli zbyt często wyrzucani z gry. Drugi poziom ma być typowym Punkbusterem znanym z innych tytułów. Natomiast trzeci zaoferuje znacznie bardziej srogą ochronę przed oszustwami. Ponadto, twórcy tego oprogramowania w przyszłym tygodniu odwiedzą siedzibę dewelopera i rozpoczną usuwanie problemów, jakie PB miał do tej pory z klientem Steam.

Red Orchestra 2 zaoferuje również masę funkcji zaprojektowanych specjalnie po to, by uatrakcyjnić rozgrywki sieciowe. Wśród nich znajdzie się system RO TV 2.0 pozwalający na bierne śledzenie rozgrywek jako widz, jak również łatwe nagrywanie ich przebiegu i udostępnianie reszcie społeczności. Już w dniu premiery udostępnione zostanie SDK ze wszystkimi narzędziami potrzebnymi do modyfikowania gry. Pojawi się również wsparcie dla zabawy przez LAN i twórcy zamierzają sponsorować zawody korzystające z tej funkcjonalności.

Na starcie udostępnionych zostanie sześć trybów multiplayer i dziesięć poziomów. W rozgrywkach wieloosobowych weźmie udział maksymalnie 64 graczy na jednym serwerze. Jednocześnie twórcy nie chcą, by w przypadku braku takiej liczby chętnych do zabawy ludzie ganiali po wyludnionych lokacjach. Dlatego każda mapa będzie skalowała własne rozmiary, tak by dopasować się do liczby biorących udział w meczu.

Red Orchestra 2 z dwoma systemami anty-cheaterskimi - ilustracja #2

Tripwire Interactive obiecuje również stały kontakt ze społecznością i branie pod uwagę ich sugestii i próśb. Znajdzie to zastosowanie zwłaszcza podczas walki z cheaterami, ponieważ żaden, nawet najbardziej dopracowany system nie da rady wychwycić wszystkich oszustw. Oczywiście, podobne stwierdzenia padają ze strony większości zespołów tworzących sieciowe FPS-y, ale w tej kwestii wiarygodność Tripwire jest bardzo duża. Wystarczy przypomnieć sytuację, gdy po pojawieniu się nowego programu cheaterskiego, twórcy usunęli pozwalającą mu funkcjonować furtkę w ciągu trzydziestu minut, przez co fora hakerskie zapełniły się postami z niezbyt wybrednymi inwektywami pod adresem autora cheata.

Trzeba przyznać, że wszystko to brzmi wyjątkowo zachęcająco i Red Orchestra 2 bardzo szybko wyrasta na jeden z najbardziej obiecujących nadchodzących FPS-ów. Gra tworzona jest wyłącznie z myślą o pecetach i jej premiera nastąpić ma w drugiej połowie tego roku.

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Red Orchestra 2: Bohaterowie Stalingradu

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

PC
po premierze

Data wydania: 13 września 2011

Informacje o Grze
6.4

GRYOnline

7.7

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-06-20
13:16

Gilmur Generał

@Yaboll gra postawiona na realizm i odwzorowanie działań taktycznych więc wszystkie zasady dozwolone zresztą tak jak w jedynce

czekam czekam czekam, mam nadzieje że dwójka nie będzie ustępować realizmem jedynce i nie przesuną znów premiery

Komentarz: Gilmur
2011-06-20
13:22

Kossak_ Chorąży

Kossak_

Deweloper znany i wiarygodny i jeden z moich ulubionych. W killing floora przegrałem już ok 140h i ciągle gram, więc wiem że umieją robić grywalne gry. RO2 kupię na pewno (w odróżnieniu od BF3 - tutaj jeszcze nie wiem).

Komentarz: Kossak_
2011-06-20
20:20

zanonimizowany265780 Pretorianin

😁

haha sram na nich i tak sciagne te gre nie zmusza mnie do kupna!!!!! XD
bede napierdalac niemcow XDXDXD

Komentarz: zanonimizowany265780
2011-06-20
20:40

Jenot Pretorianin

@up
Właśnie przez takie dzieci PC jest traktowane jako platforma piratów. Mam nadzieję, że w końcu ktoś się zabierze za tych ściągających pirackie kopie złodziei.

Komentarz: Jenot
2011-06-21
10:21

zanonimizowany265780 Pretorianin

@up
A ja mam nadzieję, że w końcu ktoś się zabierze za takich kretynów.

Komentarz: zanonimizowany265780

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl