Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 września 2010, 09:20

autor: Piotr Doroń

Raport Take-Two - 7 milionów egzemplarzy Red Dead Redemption, L.A. Noire dopiero w 2011 roku

Firma Take-Two podzieliła się w trakcie spotkania z inwestorami szczegółami z raportu finansowego obejmującego trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego, czyli okres od 1 maja do 31 lipca. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że udało jej się wypracować niezwykle wysoki przychód. Zgodnie z oczekiwaniami największy udział w zyskach miała sandboksowa gra akcji Red Dead Redemption.

Firma Take-Two podzieliła się w trakcie spotkania z inwestorami szczegółami z raportu finansowego obejmującego trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego, czyli okres od 1 maja do 31 lipca. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że udało jej się wypracować niezwykle wysoki przychód. Zgodnie z oczekiwaniami największy udział w zyskach miała sandboksowa gra akcji Red Dead Redemption.

Wielka popularność Red Dead Redemption

Do końca lipca bardzo udane przygody Johna Marstona trafiły do sklepów w nakładzie 6,9 milionów egzemplarzy. Z doniesień wydawcy, jak i niezależnych obserwatorów wynika, że zdecydowana większość z nich trafiła już w ręce spragnionych rozrywki graczy. Fakt ten wcale nie dziwi – według branżowych mediów RDR to poważny kandydat do miana najlepszej gry 2010 roku.

Raport Take-Two - 7 milionów egzemplarzy Red Dead Redemption, L.A. Noire dopiero w 2011 roku - ilustracja #1

Z informacji przekazanych przez zarząd Take-Two wynika, że wśród pozostałych tytułów, które napędzały sprzedaż w trzecim kwartale bieżącego roku fiskalnego znalazły się pozycje starsze, znane doskonale od dłuższego czasu, a mianowicie Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City, Grand Theft Auto IV, NBA 2K10 oraz Borderlands. Odpowiednie zyski przyniosła także cyfrowa dystrybucja, w tym dodatki DLC do BioShocka 2 oraz Borderlands. W czwartym kwartale prym w tej kategorii powinny wieść rozszerzenia do Red Dead Redemption, a konkretnie płatne Legends and Killers Pack oraz Liars and Cheats Pack.

Opóźnienie premiery L.A. Noire

Take-Two potwierdziło również nasze lipcowe doniesienia dotyczące opóźnienia premiery ciekawie zapowiadającej się przygodowej gry akcji L.A. Noire, w której wcielimy się w detektywa Cole’a Phelpsa, weterana II wojny światowej, i postaramy się rozwiązać szereg kryminalnych zagadek. Najnowsze dzieło studia Team Bondi ukaże się dopiero w pierwszej połowie 2011 roku (dołączając do m.in. Max Payne’3), podczas gdy do tej pory oficjalne stanowisko wydawcy mówiło raczej o końcówce bieżącego roku.

Raport Take-Two - 7 milionów egzemplarzy Red Dead Redemption, L.A. Noire dopiero w 2011 roku - ilustracja #2

Finanse Take-Two

W trzecim kwartale firmie Take-Two udało się osiągnąć przychód na poziomie 354,1 milionów dolarów, który przekroczył przewidywania analityków o 100 milionów dolarów. Oznacza to blisko czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym (wówczas odnotowano sprzedaż w wysokości 94,9 milionów dolarów). Przy okazji pozwoliło to wydawcy na wypracowanie 5,9 milionów dolarów zysków (rok temu strata wyniosła 56,5 miliona dolarów). Nic zatem dziwnego, że szefostwo Take-Two oczekuje, że zakończy bieżący rok fiskalny na plusie. Jeśli firmie uda się utrzymać spore zainteresowanie Red Dead Redemption, a pecetowe Civilization V (debiut w Polsce nastąpi 24 września) osiągnie zakładany sukces, jest to jak najbardziej możliwe. Chwilowo jednak jest ciągle na minusie – konkretnie 11,2 miliona dolarów.

Take-Two dumne z Mafii II

Spotkanie z inwestorami zostało zakończone dyskusją na temat najbardziej oczekiwanej gry tego roku, czyli Mafii II (PC, X360, PS3). Okazuje się, że Take-Two, pomimo niejednoznacznego przyjęcia produkcji przez światowe media oraz graczy, jest dumne z dzieła 2K Czech. I choć dyrektor generalny, Ben Feder, nie ujawnił żadnych wyników sprzedaży, to przyznał, że „bazując na danych z okresu premierowego, Take-Two oczekuje, że będzie to kolejna gra, która przyniesie firmie zyski ”. Według analityka Michaela Pachtera oznacza to konieczność uzyskania przychodu na poziomie co najmniej 35 milionów dolarów. Dopiero wówczas uda się pokryć koszty poniesione w fazie dewelopingu gry.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry