Raport finansowy Electronic Arts - duży spadek znaczenia PC-tów, świetne wyniki gier sportowych
Firma Electronic Arts ujawniła wyniki finansowe za kwartał zakończony 30 września bieżącego roku. Przy okazji podzielono się danymi sprzedażowymi na poszczególnych platformach sprzętowych, z których wynika, że w kontekście gier EA pecety radzą sobie obecnie gorzej niż konsole poprzedniej generacji, nie wspominając o najnowszych urządzeniach.
Kamil Zwijacz
- Firma zanotowała 815 milionów dolarów przychodu i 140 milionów straty
- PC-ty odnotowały duży spadek udziałów w przychodach, w porównaniu do pierwszego kwartału
- Gry sportowe mogą się pochwalić 30% wzrostem średniej miesięcznej liczby użytkowników
Koncern Electronic Arts opublikował raport finansowy za drugi kwartał finansowy 2016 roku fiskalnego, zakończony 30 września. Pisząc w skrócie, firma uzyskała 815 milionów dolarów przychodu, co jest wynikiem słabszym niż rok temu (990 mln dolarów), notując przy tym stratę w wysokości 140 milionów dolarów. Mimo wszystko, EA okazało się największym wydawcą gier na Zachodzie, jeżeli chodzi o konsole PlayStation 4 i Xbox One, na co wpłynęły przede wszystkim doskonałe rezultaty sportowych produkcji koncernu. Madden NFL 16, NHL 16 i FIFA 16 zanotowały, w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 roku, 30% wzrost średniej miesięcznej liczby użytkowników.

Jeżeli chodzi o wyniki poszczególnych platform sprzętowych, to prym wiodą konsole Xbox One i PlayStation 4, które odpowiadają za 56% przychodów firmy (standard GAAP). PC-ty, liczone wspólnie z grami przeglądarkowymi, zanotowały spory spadek z 32% w pierwszym kwartale 2016 roku fiskalnego do 14% w ostatnich miesiącach. Komputery poradziły sobie nawet gorzej niż połączone siły PlayStation 3 i Xboksa 360, które odpowiadają za 19% przychodów.

Z pozostałych ciekawostek warto wspomnieć o:
- 33% wzroście liczby subskrybentów Star Wars: The Old Republic od momentu ogłoszenia dodatku Knights of the Fallen Empire podczas tegorocznych targów E3;
- ponad 6 milionach użytkowników miesięcznie w grach Battlefield Hardline i Battlefield 4;
- przeszło 9,5 milionach graczy, którzy wzięli udział w beta testach Star Wars: Battlefront.

- EA / Electronic Arts
- wyniki finansowe
- wyniki sprzedaży (gry)
- konsole vs PC
- PC
- X360
- PS3
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
eglume Konsul
akurat rynek gier AAA na PC ma się wyjątkowo dobrze, najlepiej od wielu lat co pokazują dziesiątki producentów przerzucających czysto konsolowe serie na PC, ale to już tłumaczyłem tutaj wielu osobom więc nie chce mi się codziennie przedstawiać w kółko tego samego dlaczego gry AAA na konsoli sprzedają się lepiej niż na PC ale będę miłosierny dla ciebie bo widać, ze jesteś tutaj nowy. Otóż przy masakrycznej ilości tytułów na PC, gry AAA będą mieć mniejszą sprzedaż ze względu na to, że konsole oferują ułamek tego co umożliwia PC więc największe konsolowe tytuły będą mięć ogromne ilości sprzedanych kopii, co i tak nie zawsze jest prawdą gdyż Dark Souls sprzedało się lepiej na PC niż na PS'ie lub Xbox'ie
realista1989 Legionista
eglume to raczej twoje IQ jest w tym przedziale, skoro nie umiesz rozpoznać trolla. PC to nie rynek na wielkie gry AAA. Tu tylko online i E-sport.
eglume Konsul
kolejne wojenki ? przypominam, że IQ konsolowca to przedział 5-10 (patrz sceen)
Likfidator Senator
Uciekli ze Steama, to i sprzedaży na PC nie ma:)
Inna sprawa, że na PC ciężko im dotrzymać kroku konkurencji. Ostatnią grą jaką od nich kupiłem w pełnej cenie był Mass Effect 3. Później nie wydali niczego co by mnie zainteresowało. Kusiło jeszcze SimCity, ale po ograniu bety darowałem ją sobie.
Sprzedaż może i spada, ale i tak jest na tyle dobra, że nadal gry wydają. W przypadku Wii U zwinęli się po roku, gdy ich "hity" miały problem z przekroczeniem 10-100 tys. sprzedanych kopii gry.
Specyfika rynku, po Wii U sięgnęli głównie konsolowi hardcore'owcy wychowani na NESie i SNESie, a ta grupa wręcz nienawidzi gier AAA.
Predi2222 Legend

Bla bla bla, jeszcze żeby mnie jakaś gra od ea interesowała...