Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 listopada 2017, 10:23

PUBG z 20 milionami sprzedanych kopii

Playerunknown's Battlegrounds osiągnęło kolejny kamień milowy. Jak poinformował na Twitterze Brendan „PlayerUnknown” Greene, jego dzieło rozeszło się w 20 milionach egzemplarzy. Pobity został również rekord liczby graczy w szczytowym okresie.

PUBG nadal dziarsko prze do przodu. - PUBG z 20 milionami sprzedanych kopii - wiadomość - 2017-11-09
PUBG nadal dziarsko prze do przodu.

W połowie października informowaliśmy, że Playerunknown's Battlegrounds, czyli sieciowa strzelanina oparta o tryb Battle Royale, rozeszła się w ponad 15 milionach egzemplarzy. Na początku września było to 10 milionów, zatem w ciągu zaledwie miesiąca dzieło studia PUBG Corp. (specjalnego oddziału Bluehole, zajmującego się rozwojem Playerunknown's Battlegrounds) dołożyło do tego wyniku 5 milionów sztuk gry. Pisaliśmy wówczas, że jeśli tendencja zostanie utrzymana, pod koniec roku będziemy informowali o sprzedaży na poziomie 25 milionów. Minął kolejny miesiąc i wydaje się to coraz bardziej prawdopodobne. Jak podał na swoim Twitterze Brendan „PlayerUnknown” Greene, w ten weekend Playerunknown's Battlegrounds przekroczyło barierę 20 milionów sprzedanych kopii.

Źródło: Twitter

Bicie kolejnych rekordów przez Playeruknown's Battlegrounds nie powinno już chyba nikogo dziwić, choć początkowo tak ogromny sukces z pozoru prostej strzelaniny sieciowej mógł być zaskoczeniem nie tylko dla specjalistów, ale również dla samych twórców. Od premiery produkcji we Wczesnym Dostępie, co miało miejsce 23 marca bieżącego roku, cieszy się ona niesłabnącym zainteresowaniem. W ciągu zaledwie szesnastu dni od debiutu tytuł zakupiło milion graczy. Od tego momentu tempo sprzedaży tylko rosło, a gra co tydzień melduje się na pierwszym miejscu listy bestsellerów na Steamie. Playeruknown's Battlegrounds udało się również pobić wszelkie rekordy platformy firmy Valve. W szczytowym okresie dzieło studia PUBG Corp. miało uruchomionych 2 515 109 graczy (więcej o prawie 500 tysięcy od poprzedniego rekordu, ustanowionego w październiku; via Steam Charts). Dla porównania, druga produkcja w tym zestawieniu, Dota 2, może pochwalić się wynikiem na poziomie 1 291 328. Według danych, w chwili pisania tego tekstu Playeruknown's Battlegrounds miało uruchomionych 1 268 359 osób, co rzecz jasna dało mu pierwsze miejsce w Top 10 najbardziej popularnych tytułów na Steamie w tamtej chwili. Co jednak ciekawe, było to więcej o ponad 600 tysięcy od pozostałych dziewięciu gier znajdujących się na tej liście... razem wziętych. Trzeba przyznać, że liczby te robią wrażenie.

Już w grudniu w Playerunknown’s Battlegrounds zagrają również posiadacze Xboksa One. - PUBG z 20 milionami sprzedanych kopii - wiadomość - 2017-11-09
Już w grudniu w Playerunknown’s Battlegrounds zagrają również posiadacze Xboksa One.

Na razie nic nie wskazuje na to, by Playerunknown's Battlegrounds straciło impet. Według słów Brendana Greene'a, w planach jest ciągłe rozwijanie tytułu przez minimum dekadę. O stałej pracy nad rozwiązaniem najbardziej palących problemów zapewnił również w przytaczanym wpisie na Twitterze:

Wiem, że wielu z was jest sfrustrowanych problemami z grą, ale zapewniam, że zespół pracuje w pocie czoła, by zapewnić wszystkim jak najlepsze doświadczenie trybu Battle Royale. Proszę o chwilę cierpliwości, nadchodzą zmiany!

W tym zapewnieniu nie chodzi tylko o naprawę błędów. Przypominamy, że wkrótce w tytule ma pojawić się nowa mapa oraz system wspinaczki. Natomiast na grudzień planowana jest premiera pełnej wersji gry na PC oraz Xboksa One. Niewykluczona jest również wersja na PlayStation 4, lecz Microsoft jest zdeterminowany, by jak najdłużej walczyć o swojego obecnego „exclusive’a”. Wielce prawdopodobne jest jednak to, że studiu Bluehole będzie zależało na jak najszerszej konsolowej ekspansji, zważywszy na to, że darmowe Fortnite: Battle Royale od Epic Games, oferujące praktycznie identyczny model rozgrywki, zaczyna deptać Playerunknown's Battlegrounds po piętach.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej