Microsoft nie zamierza łatwo poddać się w walce o PUBG
PlayerUnknown’s Battlegrounds jest łakomym kąskiem dla Microsoftu, który wiąże wielkie nadzieje z xboksową premierą tego fenomenu. Najwyraźniej gigant z Redmond zamierza przedłużyć konsolową wyłączność tej produkcji, przez co premiera ewentualnej wersji na PlayStation 4 może się opóźnić.
Wczoraj informowaliśmy Was o tym, studio Bluehole odpowiedzialne za PlayerUnknown’s Battlegrounds prawdopodobnie nie zamierza poprzestać na opracowaniu wersji na Xboksa One, toteż w przyszłości tytuł może trafić również na PlayStation 4. Dzisiaj odpowiedzialny za ujawnienie tych rewelacji serwis Bloomberg rzucił nowe światło na tę sprawę.
Powołując się na anonimowego informatora blisko związanego z omawianą produkcją, redakcja serwisu donosi, że przedstawiciele Microsoftu prowadzą negocjacje z włodarzami Bluehole, których celem jest przedłużenie konsolowej wyłączności PUBG na sprzęcie giganta z Redmond. Gdyby rozmowy zakończyły się pomyślnie dla producenta Xboksa One, tytuł mógłby trafić na PlayStation 4 najszybciej w połowie przyszłego roku, a nie jak to bywa zazwyczaj – po trzech miesiącach od xboksowej premiery.

Zarówno deweloperzy jak i Microsoft nabrali wody w usta i nie zamierzają w bezpośredni sposób komentować ani dzisiejszych, ani wczorajszych doniesień. Jak można wyczytać na łamach Bloomberga, poproszony o wypowiedź przedstawiciel Bluehole odparł jedynie, że „na ten moment zespół jest skoncentrowany na dostarczeniu możliwie najlepszej gry na Xboksa One i komputery”, zatem autorzy „nie mają aktualnie nic więcej do ogłoszenia”.
O tym, dlaczego PlayerUnknown’s Battlegrounds jest łakomym kąskiem dla wyżej wymienionych firm, raczej nie trzeba nikomu przypominać – wszak trzynaście milionów sprzedanych egzemplarzy pecetowej wersji gry (która nie wyszła jeszcze z fazy Wczesnego Dostępu!) to wystarczający powód, by nazwać ową produkcję prawdziwym fenomenem. Warto jednak odnotować, że do walki o PlayerUnknown's Battlegrounds stanęło nie tylko Sony – o prawa do wydania gry na urządzeniach mobilnych walczy również sławny Tencent, czyli chiński moloch mogący się pochwalić pozycją największego wydawcy w świecie gier wideo.
- Oficjalna strona internetowa PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy
Więcej:AMD woli pracować z Sony niż z Microsoftem, bo Mark Cerny ma wizję i aktywnie działa przy PS6

GRYOnline
Gracze
Steam
- Microsoft
- Bluehole / Krafton
- PUBG (marka)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Dziwisz Centurion

Ja widzę to tak. PUBG wchodzi na xboxa z wieloma błędami, słabą opytmalizacją i wieloma negatywnymi recenzjami graczy. Po wielu patchach w końcu gra się normalnie lecz populacja graczy jest mała, wchodzi na ps4 z tą samą wersją co na xboxie i łapie świetne recenzje i ludzie chwalą sony jak ps4 radzi sobie w dniu premiery lepiej niż xbox, duża populacja ps4 kontra niedosyt do Microsoftu za spieprzenie sprawy płacenia za niedokończony produkt który ledwo co chodzi na pcetach a już chcą go mieć na wyłączność dla xboxa one(oczywiście na xbox x pewnie będzie chodziło przyzwoicie).
WidarPL Centurion

Dziwisz. Myślę że ten etap który przypisujesz xboxowi spadł już na pctowców :)
zanonimizowany579358 Senator
Niech Microsoft sobie bierze, XONE i tak exów ma niewiele, poza tym Sony nie dopuści byle niedopracowanego gówna we wczesnej wersji, więc wątpię by o tego całego PUBGa miała się zacząć jakaś batalia.
mastarops Generał

Jak to ktoś ostatnio fajnie napisał, sukces Fortnite pokazuje, że gracze nie tyle chcą grać w PUBG co w Battle Royale. Gra odrazu po premierze miała milion użytkowników. Grałem chwilę na xbox I co prawda nie mój klimat, ale gra wygląda i działa naprawdę ładnie. Poza tym niech się w Bluehole zastanowią I zobaczą jak inne studia wyszły na wyłączności na Xboxa.