Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 września 2011, 10:23

autor: Adrian Werner

Przeglądarkowe MMO Salem dopiero w przyszłym roku

Mamy złe wieści dla czytelników wyczekujących premiery przeglądarkowego MMO zatytułowanego Salem. Firma Paradox ogłosiła właśnie, że gra zaliczy poślizg i ukaże się dopiero latem przyszłego roku.

W styczniu firma Paradox zapowiedziała nową przeglądarkową grę MMO zatytułowaną Salem. Pierwotnie premiera planowana była na najbliższą zimę, ale teraz ujawniono, że będziemy musieli poczekać do lata przyszłego roku. Powodem opóźnienia jest tradycyjnie chęć lepszego dopracowania projektu.

Przeglądarkowe MMO Salem dopiero w przyszłym roku - ilustracja #1

Salem ma być dosyć nietypową produkcją, mocno różniącą się od większości konkurencyjnych gier MMO. Akcja toczyć się będzie w XVII wieku na terenach Nowej Anglii. Jednocześnie autorzy nie zamierzają trzymać się realizmu historycznego, więc pojawią się także potwory i magia. Śmierć postaci będzie ostateczna, ale wcale nie zakończy to rozgrywki. Zamiast tego będziemy mogli przejąć kontrolę nad jej potomkami (o ile takich posiada).

Spora część zabawy obracać się ma wokół mszczenia się na zabójcach rodziców. Społeczności wirtualnych miasteczek będą mogły wydawać zgody na egzekucje innych graczy, a wykonujący te wyroki mają być oczywiście odpowiednio nagradzani. Głównym celem twórców jest takie zaprojektowanie całości, aby sytuacja ekonomiczna i polityczna świata gry kształtowana była głównie przez decyzje samych graczy.

W mechanice zabawy jest jeszcze wiele innych nietypowych pomysłów, takich jak m.in. oparcie charakterystyki postaci na wymyślonym przez Hipokratesa systemie czterech płynów wypełniających ciało człowieka, czyli krwi, żółci, śluzu oraz czarnej żółci. Substancje te odpowiadać mają kolejno punktom życia, zdolnościom ofensywnym, mocom magicznym oraz poziomowi doświadczenia życiowego. By pomóc graczom w lepszym zrozumieniu reguł rządzących Salem twórcy zorganizują 27 września tego roku obszerną prezentację, która transmitowana będzie na żywo za pośrednictwem kanału Paradox Interactive na serwisie Twitch.tv.

Przy okazji warto przypomnieć zwiastun gry zaprezentowany na tegorocznym gamescomie.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej