Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 września 2011, 14:15

autor: Sarge

Premiera gry Driver: San Francisco na PC nie została wstrzymana celowo

Prezes studia Ubisoft Reflections wyjaśnił, dlaczego wydanie pecetowej wersji gry Driver: San Francisco musiało zostać opóźnione. Równocześnie zapewnił, że premiera nie była celowo wstrzymywana.

Niedawna informacja o opóźnieniu premiery pecetowej wersji gry Driver: San Francisco nie spodobała się wielu posiadaczom komputerów osobistych. Konieczność podjęcia takiej decyzji w wywiadzie dla serwisu Eurogamer tłumaczy Martin Edmondson, prezes studia Ubisoft Reflections.

„Wersja pecetowa ukazuje się z opóźnieniem w stosunku do edycji konsolowych, ponieważ kod gry pochodzi właśnie z konsol. Komputerowa premiera nie została wstrzymana. Gdy doszliśmy do punktu, kiedy konsolowe wersje zostały skończone, twórcy pecetowego wydania wzięli ostateczną wersję kodu i zrobili wszystko co trzeba, by wkomponować ją w to, co do tej pory stworzyli” – jak widać, gra nie była tworzona równocześnie na PC i stąd musiało wyniknąć przesunięcie terminu wydania.

Premiera gry Driver: San Francisco na PC nie została wstrzymana celowo - ilustracja #1

Edmondson twierdzi, że to tylko „naturalne opóźnienie” i nie ma wiele wspólnego z innymi produkcjami na PC, które często ukazują się kilka miesięcy później w stosunku do konsolowych odpowiedników. Pecetowi fani Driver: San Francisco muszą poczekać niecały miesiąc i z pewnością nie jest to tak bolesna różnica, jak chociażby w przypadku Assassin’s Creed: Brotherhood – innego tytułu wydawanego przez firmę Ubisoft (4 miesiące obsuwy).

Nie da się jednak ukryć, że francuski wydawca w ostatnim czasie nagminnie opóźnia premiery komputerowych edycji znanych gier. Poza wspomnianymi przygodami Ezio Auditore de Firenze, podobny los spotkał takie produkcje jak From Dust i Call of Juarez: The Cartel. Pozostaje mieć nadzieję, że ta niechlubna reguła nie sprawdzi się przy okazji nadchodzącego Assassin’s Creed: Revelations.

Driver: San Francisco to piąta odsłona popularnej serii gangsterskiej, w której wcielamy się w Johna Tannera i za kierownicą samochodu wypełniamy zlecone zadania. 1 września tytuł ukazał się na PlayStation 3 oraz Xboksie 360, a 29 września w Polsce zadebiutuje wersja na PC. Za wydanie gry w naszym kraju odpowiedzialny jest rodzimy oddział firmy Ubisoft, który zdecydował się na kinową lokalizację (angielskie głosy, polskie napisy).