Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 stycznia 2017, 09:23

Prace nad Mount & Blade II nadal trwają, ale do premiery jeszcze daleko

Na forum studia TaleWorlds pojawiło się parę informacji nt. postępów w pracach nad Mount & Blade II: Bannerlord. Wypowiedzi menadżera ds. społeczności sugerują, że projekt nadal jest daleki od ukończenia.

Wszyscy gracze, którzy od czasu oficjalnej zapowiedzi w 2012 roku wyczekiwali Mount & Blade II: Bannerlord, mają pełne prawo, by niepokoić się stanem projektu. Pomimo trwającego już ponad cztery lata cyklu produkcji o grze nadal wiemy bardzo niewiele – w zasadzie od prezentacji fragmentu rozgrywki w trakcie sierpniowego gamescomu nie mieliśmy żadnych nowych informacji na jej temat. Twórcy postanowili jednak uspokoić fanów: parę dni temu na forum studia TaleWorlds menadżer ds. społeczności, piszący pod nickiem Captain Lust, przekazał parę wiadomości o ostatnich pracach i postępach zespołu. Niestety, nie znalazła się wśród nich przewidywana data premiery: deweloperzy uważają, że nadal jest za wcześnie, aby mówić o takich szczegółach.

Ostatnimi czasy nie mogliśmy niestety narzekać na zatrzęsienie informacji o drugim Mount & Blade. - Prace nad Mount & Blade II nadal trwają, ale do premiery jeszcze daleko - wiadomość - 2017-01-12
Ostatnimi czasy nie mogliśmy niestety narzekać na zatrzęsienie informacji o drugim Mount & Blade.

Tureckie studio obecnie zajmuje się przede wszystkim usprawnianiem mechaniki walki, by móc rozpocząć pierwsze zewnętrzne testy produkcji. Captain Lust potwierdził również, że na pewno możemy spodziewać się opcji permanentnej śmierci w grze, jednak nie ujawnił nowych detali w kwestii starzenia się bohaterów. „Jesteśmy w takim punkcie, że wszystko potencjalnie może zostać całkowicie zmienione lub w ogóle usunięte” - stwierdził. Kolejne wypowiedzi także sugerują, że na premierę Bannerlorda jeszcze trochę poczekamy: animacje nie są jeszcze w ostatecznej postaci, a na temat zdecydowanej większości aspektów twórcy w ogóle nie chcą się wypowiadać.

Captain Lust odniósł się nieco szerzej do trybu wieloosobowego, który w obecnej postaci gry wykorzystuje ten sam system ekwipunku, co single player. Potwierdził też, że kwestia zabawy w kooperacji nie zmieniła się od czasu kwietniowego wywiadu z serwisem Rock Paper Shotgun, co w praktyce oznacza, że zabawa ze znajomymi zostanie najprawdopodobniej ograniczona do pojedynczych kampanii. Menadżer ds. społeczności zaprzeczył też plotkom, jakoby produkcja miała zostać wstrzymana przez odejście jednego z kluczowych członków zespołu: „Nasz poprzedni główny programista silnika rzeczywiście przeniósł się do innej firmy, ale to nie problem, który miałby uniemożliwić nam dokończenie gry”.

Za niedługo minie 4,5 roku od oficjalnej zapowiedzi Bannerlorda, a przybliżonej daty premiery ani widu, ani słychu. - Prace nad Mount & Blade II nadal trwają, ale do premiery jeszcze daleko - wiadomość - 2017-01-12
Za niedługo minie 4,5 roku od oficjalnej zapowiedzi Bannerlorda, a przybliżonej daty premiery ani widu, ani słychu.

Oczywiście dobrze jest słyszeć, że tureckie studio stale pracuje nad kontynuacją niezależnego hitu z 2008 roku – tym bardziej, że pierwsze materiały wyglądają naprawdę ciekawie – jednak trudno pozbyć się wrażenia, że TaleWorlds tak naprawdę nadal jest bardzo daleko od ukończenia tego projektu. Z wypowiedzi Captain Lusta wynika, że deweloperzy w wielu kwestiach sami nie mają jeszcze klarownej wizji tego tytułu, co z kolei oznacza, że najprawdopodobniej na Mount & Blade II: Bannerlord jeszcze długo poczekamy.

  1. Oficjalna strona internetowa studia TaleWorlds
  2. Mount & Blade II: Bannerlord na targach E3 – oblężenia, realizm i wierność pierwotnej idei
  3. Mount & Blade II: Bannerlord w serwisie Steam

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej