Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lutego 2011, 09:59

autor: Szymon Liebert

Prace nad grą Portal 2 zostały zakończone

Gabe Newell, współzałożyciel i jeden z szefów Valve, przeprowadził czterdziestominutową konferencję z absolwentami jednej z amerykańskich szkół wyższych. Już sama rozmowa jest ciekawa, bo producent ma wiele celnych uwag na temat branży i biznesu. Najważniejsze jest jednak to, że zdaniem dewelopera prace nad Portalem 2 zostały ukończone.

Gabe Newell, współzałożyciel i jeden z szefów Valve, przeprowadził czterdziestominutową konferencję z absolwentami jednej z amerykańskich szkół wyższych. Już sama rozmowa jest ciekawa, bo producent ma wiele celnych uwag na temat branży i biznesu. Najważniejsze jest jednak to, że zdaniem dewelopera prace nad Portalem 2 zostały ukończone.

Producent z Valve opowiada o tym, że młodzi ludzie lepiej rozumieją specyfikę Internetu od finansistów i szefów korporacji, przybliża historię swojej firmy, a nawet wspomina o własnych doświadczeniach i początkach w branży programistycznej (Newell zrezygnował ze studiów na Harvardzie, żeby rozpocząć pracę w Microsofcie).

Najciekawszy fragment rozmowy z perspektywy miłośników Portala 2 zaczyna się w 6:00 minucie. Gabe Newell mówi wprost, że oczekiwana przez wielu graczy produkcja została ukończona i przechodzi właśnie proces weryfikacji w tłoczni. Co ciekawe następnym projektem dewelopera będzie ujawniona stosunkowo niedawno Dota 2.

Oprócz tego z rozmowy dowiedzieliśmy się, że ulubioną grą Newella zrobioną przez Valve jest oczywiście... Portal 2. Zdaniem producenta przy tworzeniu właśnie tego projektu studio dobrze wiedziało czego chce. Patrząc na branżę szerzej, współtwórca Steama wyróżnił klasycznego Super Mario 64 i wyraził rozczarowanie nowszym Super Mario Galaxy.

Wypowiedzi Gabe’a Newella są nie tylko potwierdzeniem kwietniowej daty premiery Portala 2, ale i dowodem na to, że Valve jest producentem nowoczesnych i dynamicznym. Jednym z ważniejszych projektów dla studia jest Team Fortress 2, który służy w charakterze poletka doświadczalnego do różnych eksperymentów marketingowych i finansowych.